Teisingas treniruociu planas-grafikas

Road

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė Renas » Tre Bal 03, 2013 20:43:21

Vital, labai išsamu, ačiū. Esmė daug maž aiški.
Vartotojo avataras
Renas
 
Pranešimai: 404
Užsiregistravo: Pir Geg 24, 2010 9:59:08
Stilius: XC

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė pirmyn » Ant Bal 16, 2013 23:17:58

Turiu savotiškai priešingą klausimą. Kiek supratau, treniruočių pradžioje rekomenduojama neviršyti tam tikro gana žemo širdies ritmo. Mano atveju klausimas būtų kitoks — aš visai nesugebu viršyti 120 dūžių per minutę, kad ir ką bedaryčiau. Kame gali būti šaknys? Taip buvo jaunystėje, taip yra pusę amžiaus nugyvenus. Tuo pačiu nesusigaudau, ką man duoda ritmo monitorius, jei visada rodo neįprastai mažai? Apytikriai skaičiukai: 40 km per valandą penkiolika, greitis daugmaž pastovus, lygumos, ritmas daugiau 90 neužkyla. Gal čia mano pajėgumas menkas (nesidraskau), ar kaip?

Bent jaunystėje buvau iš stipresnių ir ištvermingesnių (specialiai reguliariai niekad nesportavau, bet mokykloje netgi teko pabūt pirmu poroj fizinio šakų tarp visų klasių, tai buvo jėgos ir ištvermės). Dabar neturiu su kuo lygintis, bet kolegoms trisdešimtmečiams dar parodyčiau kaip reikia dviratį minti ;–) Tiesa, sprintas visada buvo mano silpnoji vieta, užtat ilgoje distancijoje atsilaikydavau ilgiausiai. Pamenu, kaip kadais fizinio mokytojas supyko dėl slankiojimo ir liepė bėgti 5 km, nes matai mano pulsas per pamoką žemas. Dar labiau supyko, kai atbėgus su visais, mano pulsas buvo nepilni 90, o kitų gal 150, nepamenu. Tada liepė daryt šimtą atsispaudimų, padariau juos vienu priėjimu, pulsas liko koks buvęs. Daugiau prie manęs niekad nesikabinėjo :–) Ramybės būklėje kaip jaunystėje, taip dabar svyruoja tarp 50 ir 55 dūžių per minutę, vos pabudus būna apie 45. Kas dar? Buvo proga, neseniai visapusiškai išsityriau, apie tokį dalyką užsiminiau kardiologui, tai nieko įdomaus pasakyt negalėjo, tik pakomentavo, kad esu puikios fizinės būklės (abejoju, ar tas matyt iš bazinių tyrimų). Sportinių rezultatų nesiekiu ir niekada tai nerūpėjo, dabar pasportuoju tik dėl malonumo justi fizinį krūvį, suradęs progą minu valandą su galu ar keturias penkias, visaip būna, vasarą pagal galimybes plaukioju valandą ar dvi.
pirmyn
 
Pranešimai: 43
Užsiregistravo: Ket Rgp 16, 2007 17:51:43
Miestas: Kaunas

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė Deivux » Tre Bal 17, 2013 6:50:28

Manau niekas nieko chia neatsakys, mano siulymas butu nueiti i sporto dispanseri ir pasidaryti pilnus sirdies tyrimus, jie viska tamstai atsakys ;)
Vartotojo avataras
Deivux
 
Pranešimai: 4151
Užsiregistravo: Tre Lie 16, 2008 10:42:08
Miestas: Vilnius
Stilius: Road

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė Marius » Tre Bal 17, 2013 10:46:45

Skamba, kad esate puikios formos. O šiaip, paantrinsiu Deiviui - į tokį klausimą geriausiai atsakytų specialistai (Vilniuje būtų Sporto medicinos centre, Ozo g., nežinau Kaune), padarytų EKG su krūviu, pakomentuotų.
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė kaban » Tre Bal 17, 2013 11:15:03

Marius rašė:Skamba, kad esate puikios formos. O šiaip, paantrinsiu Deiviui - į tokį klausimą geriausiai atsakytų specialistai (Vilniuje būtų Sporto medicinos centre, Ozo g., nežinau Kaune), padarytų EKG su krūviu, pakomentuotų.

šioks toks nukrypimas nuo temos, bet kiek maždaug kainuotų tyrimai tame Sporto Medicinos Centre Vilniuje? Gal kas naudojosi jų paslaugomis?
Vartotojo avataras
kaban
 
Pranešimai: 888
Užsiregistravo: Ant Lie 25, 2006 22:19:41
Miestas: Amsterdam
Stilius: Road

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė pofkis » Tre Bal 17, 2013 11:39:40

VO2 max tyrimas berods ~150Lt kiti nežinau.
pofkis
 
Pranešimai: 339
Užsiregistravo: Sek Lie 11, 2010 10:18:07
Stilius: Road

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė tomaska » Tre Bal 17, 2013 12:33:11

pofkis rašė:VO2 max tyrimas berods ~150Lt kiti nežinau.



Uzirasiau pas juos kitai savaitei. Padarys bendra sveikatos patikrinima (sirdis, kraujospudis, bla bla bla..) bei VO2 max pilna analize. Kainuos 150 pinigu uz viska.
Vartotojo avataras
tomaska
 
Pranešimai: 435
Užsiregistravo: Pir Bal 18, 2011 9:40:30
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė kurmis » Tre Bal 17, 2013 12:35:48

VO2 max nustatinėdami laktato slenkstį irgi nustato?
Vartotojo avataras
kurmis
 
Pranešimai: 793
Užsiregistravo: Ket Bal 24, 2008 9:57:49
Miestas: ...dabar Vilnius, sekantis...
Stilius: All round

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė tomaska » Tre Bal 17, 2013 12:37:23

kurmis rašė:VO2 max nustatinėdami laktato slenkstį irgi nustato?

Taip
Vartotojo avataras
tomaska
 
Pranešimai: 435
Užsiregistravo: Pir Bal 18, 2011 9:40:30
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė tomaska » Tre Bal 24, 2013 11:11:40

Norejau pasidalinti patirtimi, gal tai kam kam taip pat pravers. Taigi siandien buvau Sorto medicinos centre http://www.sportomedicinoscentras.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=6 bei pasidariau testus, tam kad vengciau speliojimu ateiciai ir zinociau savo dabartine situacija, galimybes bei potenciala. O taip pat, ko reiketu vengti.
Buvo atlikta kardiograma, VO2 max testas, laktato slenkstis.
Patikrinimas kainavo 150 pinigu. Likau patenkintas kainos ir kokybes santykiu. Daktaras, kardiologas, kuris atliko testus labai malacius, viska neskubedamas pabaigoje paaiskino, pakonsultavo. Zodziu - 10 balu. Jeigu kas abejojate ar verta atlikti si testa tikiuosi, jog mano trumpi ispudziai jus padrasins.

Iki susitikimu, kaliegos :cowboy:
Vartotojo avataras
tomaska
 
Pranešimai: 435
Užsiregistravo: Pir Bal 18, 2011 9:40:30
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė Tome1is » Tre Bal 24, 2013 11:18:53

tomaska rašė:Norejau pasidalinti patirtimi, gal tai kam kam taip pat pravers. Taigi siandien buvau Sorto medicinos centre http://www.sportomedicinoscentras.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=6 bei pasidariau testus, tam kad vengciau speliojimu ateiciai ir zinociau savo dabartine situacija, galimybes bei potenciala. O taip pat, ko reiketu vengti.
Buvo atlikta kardiograma, VO2 max testas, laktato slenkstis.
Patikrinimas kainavo 150 pinigu. Likau patenkintas kainos ir kokybes santykiu. Daktaras, kardiologas, kuris atliko testus labai malacius, viska neskubedamas pabaigoje paaiskino, pakonsultavo. Zodziu - 10 balu. Jeigu kas abejojate ar verta atlikti si testa tikiuosi, jog mano trumpi ispudziai jus padrasins.

Iki susitikimu, kaliegos :cowboy:


Tai pasidalink patirtimi.. Kokius pratimus/testus atlikai? Kiek laiko procedūra užtruko? Kokie rezultatai? Rekomendacijos? Ką iki to dariai netaip? Ką sužinojai naujo? Prašome plačiau nupasakoti, aišku jei tai nėra konfidencialu:)
Vartotojo avataras
Tome1is
 
Pranešimai: 275
Užsiregistravo: Ket Bir 24, 2010 10:33:00
Miestas: Vilnius - Pkr
Stilius: None

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė tomaska » Tre Bal 24, 2013 11:41:43

Dauk ko nepapasakosi, ka dariau tai berods parasiau - padare kardiograma, o tada apklijavo visa davikliais, uzdejo kauke ir myniau dvirati apie 10 min. Suma sumarum su viskuo uztrukau apie 45 min - 1 val. Bet cia niekur neskubant. Kas link rezultatu - man jie geresni nei tikejausi, plius suzinojau kuria linkme reikia tobuleti. Mano atveju tai laktato slenkscio nustumimas, o tai reiskia daug sunkiu treniruociu :)
Vartotojo avataras
tomaska
 
Pranešimai: 435
Užsiregistravo: Pir Bal 18, 2011 9:40:30
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė Believer » Tre Bal 24, 2013 12:34:35

O kaip dėl fizinės būklės, ar pataria daktarėlis "ko vengti, kad nepersitemptum" ? Ar toks tyrimas tau parodė kokiu pulsu jau yra tavo kritinė riba? Iš treniruočių kažką patarė? Kaip dažnai sportuoti ir panašiai ? :)
Vartotojo avataras
Believer
 
Pranešimai: 175
Užsiregistravo: Pen Lap 25, 2011 12:01:50
Stilius: XC

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė tomaska » Tre Bal 24, 2013 13:17:47

Believer rašė:O kaip dėl fizinės būklės, ar pataria daktarėlis "ko vengti, kad nepersitemptum" ? Ar toks tyrimas tau parodė kokiu pulsu jau yra tavo kritinė riba? Iš treniruočių kažką patarė? Kaip dažnai sportuoti ir panašiai ? :)

Del fizines bukles pataria tik remiantis tuo, kur yra tavo max ribos susijusios su sirdies darbu. Taip, parode kritine riba del pulso. Del treniruociu remiantis rezultatai bei mano sau paciam iskeltais uzdaviniais pataria ka reiketu treniruoti, kur dar yra potencialo.
Vartotojo avataras
tomaska
 
Pranešimai: 435
Užsiregistravo: Pir Bal 18, 2011 9:40:30
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė paullo » Ket Bal 25, 2013 12:13:38

sveiki, noriu jūsų patarimų dėl treniruočiu.
važinėju antrą sezoną, plentu ir mtb, bet dalyvausiu tik mtb varžybose.

praeitais metais važiavau Mėg grupėj (1 ratas), Vilniaus etape puses distancijos iskaitoj 43-as, Moletuose 25-as, Velomaratone 9 ratai, 145-as.

š.m. tikslas - MTB maratonų taurėje bendroj įskaitoj patekti į 70-uką, važiuosiu pilną distanciją. taip pat dalyvausiu ir MTB Turo varžybose.

šiemet jau surinkau 48 valandas, virš 1200 km, dauguma plente. važiuoju maždaug antradienį ir ketvirtadienį po 100-150min plente su vidutiniu 145 hrm, šeštad ir sekmad stengiuosi minti plente apie 140-200min, toks pats hrm, vid.greitis gaunasi 26-28kmh. viso per savaitę apie 10 valandų. išlekiu ir su MTB.

dabar jaučiu, kad atėjo laikas padaryti tarpinius kažkokius, tikslingiau treniruotis. nes bazę jau tarsi surinkau. nesu tikras kada noriu pasiekti piką, gal birželio gale-liepos pradžioj. galiu skirti laiko 10 ar 12 valandų per savaitę, ar net daugiau.
kokia kryptimi patartumėt toliau treniruotis ? dėkui.
paullo
 
Pranešimai: 336
Užsiregistravo: Ket Spa 11, 2012 14:19:30
Stilius: None

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė Vital » Ket Bal 25, 2013 16:19:01

MTB taurėje 2013 metais pasiekti 70 - ką bendroje įskaitoje yra ambicingas planas. Prieš keletą metų tai būtų nesunku, bet šiemtet...
Jeigu sporte esi 2-us metus - gali nepakakti 10-12 val. per savaitę.
Siūlau po bazės rinkimo (dar 2 svaitės plente) specialisuotis MTB ir būtent jėgos treniruotėse. Tuomet, jeigu nėra kitų problemų gali pavykti, deje neatliekant atkarpų - nemanau kad pavyks. Reikia susiplanuti min 2-3 Jėgos treniruotes savaitėje su 4-8 Jėgos atkarpomis, geriausia į ilgus kalnus su pulsu arti laktatnio slenksčio ar net virš jo, tuo pat metu būtina gerinti ekonomiškumą, taigi reikės ir tempo treniruočių. Kipa jėgos treniruotės gali tiktipakankamai intensyvios MTB treniruotės Raižyt avietovę, bet reikia derinti krūvį.
Siūlau nusipirkti knyga apie terniruočių metodikas, geriau skirta MTB, nes specializacija svarbu, jeigu jau nori ruoštis savarankiškai. Deje negalime rašyti visiems norintiems treniruočių planų :(.
Vartotojo avataras
Vital
 
Pranešimai: 2521
Užsiregistravo: Pen Kov 03, 2006 16:15:35
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė BriusLy » Ket Bal 25, 2013 18:33:36

Filosofinis klausimas:

yra posakis "lenk medį, kol jaunas", taigi, nuo kokio amžiaus tu jau toks "medis", kurį pradėjęs lenkti, lenk nelenkęs, o tarkim apie jūsų kalbėtą MTB 50-tuką nebepapulsi ir geriau nesidraskius sveikatą pataupyti? :)
FOCUS Blue Ridge
Vartotojo avataras
BriusLy
 
Pranešimai: 23
Užsiregistravo: Sek Bal 14, 2013 14:00:27
Miestas: Vilnius
Stilius: Commuting

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė AED » Ket Bal 25, 2013 20:39:40

Vital rašė:MTB taurėje 2013 metais pasiekti 70 - ką bendroje įskaitoje yra ambicingas planas. Prieš keletą metų tai būtų nesunku, bet šiemtet...
Jeigu sporte esi 2-us metus - gali nepakakti 10-12 val. per savaitę.
Siūlau po bazės rinkimo (dar 2 svaitės plente) specialisuotis MTB ir būtent jėgos treniruotėse. Tuomet, jeigu nėra kitų problemų gali pavykti, deje neatliekant atkarpų - nemanau kad pavyks. Reikia susiplanuti min 2-3 Jėgos treniruotes savaitėje su 4-8 Jėgos atkarpomis, geriausia į ilgus kalnus su pulsu arti laktatnio slenksčio ar net virš jo, tuo pat metu būtina gerinti ekonomiškumą, taigi reikės ir tempo treniruočių. Kipa jėgos treniruotės gali tiktipakankamai intensyvios MTB treniruotės Raižyt avietovę, bet reikia derinti krūvį.
Siūlau nusipirkti knyga apie terniruočių metodikas, geriau skirta MTB, nes specializacija svarbu, jeigu jau nori ruoštis savarankiškai. Deje negalime rašyti visiems norintiems treniruočių planų :(.

O aš manau, kad turint galimybę važiuoti 10-12h po metų tikslingų treniruočių tikrai galima "įvažiuoti" į 70-tuką. Be to 2-3 jėgos treniruotės iš 5-ių galimų per savaitę žmogui tik pradedančiam treniruotis kryptingai sakyčiau gerokai per stipru.
Vartotojo avataras
AED
 
Pranešimai: 2578
Užsiregistravo: Ket Sau 13, 2005 21:46:21
Miestas: Vilnius - Kaunas
Stilius: None

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė Vital » Pen Bal 26, 2013 12:27:00

AED - sutinku su tavo pozicija, nes tai labai individualu, mes nežinome paklausėjo būsenos ir gebėjimų, bet pastebiu, kad Linas Vainius buvo 74 baigęs 4 įskaitinius etapus pozicijoje, o aš (3 etapai) 120 :). Kita vertus iš nebaigusių 4 įskaitinių etapų 95 vietoje yra A. Gliaudelis :). Tad norint patekti į 70-ką reikės baigti 4 etapus su 780 taškų vidurkiu - tai nėra labai sunku, bet gali ir nepavykti.
Tiesa, 2 -3 jėgos treniruočių pagal AED suparimą gali būti tikrai per daug :), nes man taikomos jėgos treniruotės yra kiek švelnesnės :) t.y. jėgos atkarpos užima iki 20-30 min iš visos treniruotės.
Pranešimu norėjau paskyti, kad tiesiog žmogui reikia Žinančio žmogaus pagalbos ir jos reikia individuoalizuotos. Užduotis nėra sunki.
Vartotojo avataras
Vital
 
Pranešimai: 2521
Užsiregistravo: Pen Kov 03, 2006 16:15:35
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Teisingas treniruociu planas-grafikas

Standartinė Marius » Pen Bal 26, 2013 13:09:58

Praktiškai bet koks važiavimas miške jau yra jėgos treniruotė.
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

AnkstesnisKitas

Grįžti į Plentas

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias