Focus Izalco team SL 3.0 2014 Review

Dviračiai, kuriuos turi lankytojai

Focus Izalco team SL 3.0 2014 Review

Standartinė Vital » Tre Gru 21, 2016 17:38:40

FOCUS Vilnius komanda, pasitikdama savo aštuntąjį sezoną, kaip ir kasmet atnaujino dviračius – tai be abejonės patikimieji „Focus“. Jeigu 2013 metų sezonui dauguma komandos narių pasirinko plento Focus Izalco Pro 4.0 su SRAM Force sistema, o MTB trasoms – Focus Raven 29R 4.0 Shimano XT sistemomis aprūpintus modelius, tai 2014 m. dviračius keitė keli komandos senbuviai, tad plentui tarp kitų pasirinkome Focus Izalco team SL 3.0 (11 pavarų Shimano Dura Ace) ir Focus Cayo Evo 3.0 (11 pavarų Shimano Ultegra ) modelius, turinčius geltonai žalių spalvos akcentų. Tuo tarpu netikėtai MTB trasoms populiariausias tapo Focus Black Forest 29R 1.0 (SRAM X0 sistema). Nenuostabu, kad komandos, organizuojančios Vilniaus ALL etapą nariai įsigijo naujieną – modernizuotus Focus Izalco Chrono MAX 3.0 Asmeninių lenktynių laikui dviračius, sukonstruotus ant didelio susidomėjimo sulaukusio Focus Chrono MAX integruotos rėmo sistemos.
Taigi sumaniau plento Focus Izalco team SL 3.0 pristatyti savo dviračio apžvalgą dabar, kai galiu į jį pažvelgti po 3 metų eksploatavimo. Tai tarsi toks review. Tiesa pasakius šis tekstas buvo paruoštas prieš 3 metus ir vis neprisiruošiau publikuoti, taigi šiandien jį papildysiu objektyviomis pastabomis.

Pagrindinis patyrusio dviratininko pasirinkimo kriterijus yra dviračio ir sistemos patikimumas. Kitos savybės pasirenkamos priklausomai nuo dviratininko specializacijos, žinoma, nemažai lemia ir kaina. Focus Izalco team SL 3.0 sukonstruotas patikimo ir jau 3 metus profesionalų komandose („Katiusha“ ir „AG2R“) išbandyto rėmo pagrindu. Šis rėmas (lygiai toks pats – serijinis) kartu su Izalco Max buvo „AG2R“ komandos naudojamas ir 2014 m. sezoną. Tai lygiai toks pats rėmas ir šakė „AG2R La Mondiale“ naudotas 2013 liepą, siekiant Tour de France antrosios vietos komandų įskaitoje. Įprasta, kad pro turo komandoms skirtus rėmus gamintojai rezervuoja dviračiams, kainuojantiems daugiau 18 tūkst. Litų (5200 EUR), taigi FOCUS šiuo atveju maloni išimtis. Vos tik pasirodęs šis rėmo modelis sukėlė nepaprastą susidomėjimą dėl jo modernių savybių ir nuo to laiko jis buvo dar patobulintas – pagerinti galinio troso vedimo kanalai, patobulinta apsauga nuo grandinės kritimo, galinio rato tvirtinimo vieta.
Deklaruojamas vidutinis visų dydžių rėmo svoris yra 960 g., tačiau svorio lengvinimo entuziastui galima pasidomėti sezono naujiena (nuo 2014 metų jis tapo FOCUS flagmanu) 740 g. svorio Izalco MAX – tiesa, pastarasis tiesiog labai naujas ir jo patikimumas nėra pakankamai išbandytas. Neabejotina, kad XL dydžio rėmas, kuris atiteko man gal ir svėrė kiek daugiau nei 1000 g., bet atminkime, kad Focus naudoja SSPS sistemą, kuri užtikriną, kad didesni rėmai atlaikys didesnio dviratininko svorį ir galią. Seniau naudotas 2008 m. Focus Izalco extreeme su integruotu balnelio stoveliu svėrė 1150 g., tačiau jam reikėjo 130 g. sveriančio balnelio stovelio, taigi, mano nuomone naujasis rėmas su balnelio stoveliu bus apie 50 gramų lengvesnis. Rėmo kūginė vairo kolonėlės sistema, aprūpinta Acros nerūdijančiais guoliais ir jų unikalia prispaudimo sistema – tai džiugina, o kartu su patikima ir tvirta šake užtikrina dviračio stabilumą posūkiuose. Nuo šių metų Focus nebenaudoja 3T šalių, nes nuosava, patobulinta po praėjusių metų Izalco P2T Carbon T4 šakė net iki patobulinimų susilaukė geriausių atsiliepimų ir atskirų specialistų savo savybėmis buvo vertinama net geriau nei geriausias 3T produktas. Šakės svoris nedeklaruojamas, bet nuėmus ir išmatavus dar nenupjautą šakę, kartu su Dura ace 9000 stabdžiais ji svėrė tik 492 g (žinant, kad tokie stabdžiai sveria ne mažiau 140 gramų – šakės svoris tesudaro ne daugiau 352 g.!). Transmisiją aptarnauja PF30 guolių sistema kuri ypač efektyvi plente, priekinio permetėjo pakabinimo sistema taip pat anglies pluošto, tuo pačių varžtu tvirtinamas ir grandinės apsaugos nuo kritimo mechanizmas (tai padaro instaliaciją sudėtingesne, bet eksploatavimą saugesnį). Na, o galinio permetėjo keičiama auselė yra iš aliuminio lydinio. Tinkamai integruota grandinės užsikirtimo („Chainsuck“) apsauga čia svarbi, nes taip nutikus anglies pluošto rėmas be apsaugos gali būti nepataisomai sudaužytas, o naudojant kompaktines žvaigždžių sistemas užsikirtimo reiškinio galimybė padidėja. Šio rėmo savybes mes jau bandėme plente ir likome labai patenkinti standumu, griežtu jėgos perdavimu, komfortiška geometrija. Kiek nuvylė dažymui panaudota salotinė spalva, kuri kiek netinkama komandos spalvų deriniui (Focus parduoda sukomplektuotus dviračius ir spalvos negalima pasirinkti), tačiau dažymo kokybė džiugina.
Kaip, supratote PF30 sistema sąlygoja atitinkamų švaistiklių naudojimą – čia parinkti kompaktiniai Rotor 3D švaistikliai su 52/36 Rotor žvaigždėmis. Aliuminio konstrukcija pastaruoju metu išbandyta ir pamėgta sportininkų dėl bekompromisio standumo ir patikimumo. Kiek erzina minkštas guolių prispaudimo reguliavimo sistemos varžtas (HEX 2,5) kurį reikia priveržti 1,2 Nm jėga – jis turėtų būti labai tvirtas, kad jo nesugadinti – tokia jėga labai maža). Sistema gali būti lengvai aprūpinta keramikos guoliais, nors standartinis dviratis tiekiamas su Rotor plieno guoliais. Pastaruosius sezonus naudojau 52/38 sistemą ir naujoji sistema kartu su 11 žvaigždžių kasete (11-28) leis veikti dar platesniame pavarų diapazone. Nenuostabu, kad kasetės sąskaita taupoma ir tiekiama Ultegra CS-6800 kasetė, kita vertus, neketintum naudoti brangesnių. 11 pavarų sistemos kiek baugina dėl gana didelių kainų, bet to, pereinant prie šios sistemos reikės 11 žvaigždučių kasetėmis aprūpinti ir aukšto profilio lenktyninius ratus. Nuramino tai, kad 11 pavarų sistemos iš esmės patenkinamai dirba ir su 10 pavarų žvaigždėmis, bei atvirkščiai. Buvau nustebintas aukštos gamybos technologijos - ši 185 litus kainuojanti 11-28 kasetė yra turėdama 224 g. svorio turi aliuminio ir anglies pluošto centrines dalis atitinkamai didžiausioms ir vidurinėms žvaigždėms. Šiai sistemai eksploatuoti naudojamos grandinės CN-9000 kaina yra apie 105 Lt (30 EUR), ji jau nebe kryptinė, tačiau gamintojo duomenimis stipresnė už labai gerai užsirekomendavusią CN- 7900 grandinę. Pasirinkau mechanine Shimano Dura Ace 11 pavarų perjungimo sistemą ir ne vien todėl, kad elektroninis analogas keliais tūkstančiais litų brangesnis – tai daugiau požiūrio klausimas – nemėgstu krauti baterijų, mechaninė sistema patikima, draugiškesnė gamtai. Rankenėlės ST 9001 yra patobulintos ergonomikos ir gerokai skiriasi nuo 7900 sistemos rankenėlių.
Išbandžius plente buvau net ne nustebintas, o maloniai šokiruotas priekinio permetimo sistemos veikimo lengvumo – įnešti patobulinimai priekinių žvaigždžių keitimą padarė tokį pat lengvą kaip galinių. Dura Ace stabdžiai abejonių nekelia – vos mažiau 300 g (298) sverianti pora yra vieni geriausių, jeigu ne geriausi stabdžiai pasaulyje. Išbandyti plente stabdžiai susilaukia komplimentų – rinkoje nėra geresnių stabdžių – nei vieno gamintojo šiandien tiekiami stabdžiais savo kokybe negali šiems prilygti - paminėsite mano žodžius! Nors kažkada naudojau lengvesnę 270 g. sveriančia TPR 920 titanium stabdžių porą, verčiau pasitikėti tobula šių Shimano stabdžių moduliacija, kuri labai reikalinga naudojant anglies pluošto ratus. Dviratis aprūpintas Fizik Cyrano R3 vairu ir balno stoveliu, o vairo iškyša - Cyrano R3 12 cm ir 7 laipsnių sveria 138 g – keista, bet joje naudojami saugesni torcx sistemos varžtai. Vairas 44 cm pločio, pagal gamintojo požiūrį skirtas „Bull“ tipo dviratininkui – mažai lanksčiam – tikras svoris 260 g. Tai lengvo aliuminio lenktyninės detalės ir yra aukščiausios kokybės, balnelio stovelyje panaudotas originalus reguliavimo sprendimas yra patogiausias iš mano kada matytų. Šių mūsų dažnai neįvertinamų detalių mažmeninė kaina viršija 850 litų, o visos kartu jos sveria apie 590 g. Tai labai svarbios detalės nuo kurių priklauso važiavimo komfortas ir valdymas. Deja, su vairo iškyša teko atsisveikinti – ją pakeitė lengvoji (113 g 12 cm 7 laipsnių) ir standžioji (nors prastesnės kokybės ir patikimumo) Ritchey WCS C260 kartu su Specialized S-Works 44 cm vairu (212 g). Fizik Arione CX manganeese balnelio kokybė, šiurkštoka įdomi matinė danga ir sportinis universalumas taip pat niekam nekelia abejonių... na, bet aš kasdienėms treniruotėms naudojau Specialized Romin evo – man svarbus komfortas (nors žinau žmonių, kurie neįsivaizduoja geresnio balnelio nei Arione –man jis - siaubas).
Dviratininkai labai mėgsta aptarinėti lenktyninius dviračio ratus - šis dviratis teikiamas su Fulcrum WX-CEX 2.5 ratais. Tai įdomus, bet žinomas sprendimas - šiuos ratus tokiu pavadinimu Campagnolo dukterinė įmonė gamina tik savo partneriui FOCUS – juose atpažįstamas Fulcrum Racing 3 linijos braižas, o svoris ir konstrukcija rodo, kad tai veikiau Racing 1 nuasmenintas variantas (panašius sprendimus šis gamintojas teikia dar keliems partneriams, tačiau tuomet ratai vadinami dar kitaip) su pigesniais stipinais. Tai lengvi, standūs ir greiti, pakankamai aukšto profilio ratai. Ar jie tinka nekamerinėms padangoms gamintojas nutyli, tačiau konstrukcija rodo, kad tinka. Ratai apauti geriausiomis Schwalbe One Evolution padangomis – kaip teigia Schwalbe tai tikrai jų geriausios padangos ir jos išbandytos 2013 m Tur de france (RadioShack Leopard Trek, AG2R, FDJ) – vertinat jas ant lygių paviršių atrodo, kad taip yra iš tikrųjų – gumos kibumas didelis, ir tai gerai, nes senosioms Ultremo labai reikėjo „pasitempti“ – ypač per lietų. Kol kas trasoje jos aiškiai greitos, nebijo smėlio ir akmenukų, tiesa lengvą 205-210 g svorį reikia turėti mintyje – padangos lenktyninės, taigi neilgaamžės – tą parodė praktika – sudilo per kokius 3000 km. Svėrimo mėgėjus informuoju, kad paruošti naudojimui ratai su užspaustukais (užspaustukai sunkūs – 145 g pora , padangomis ir 11-ku sveria 2514 g.
Visas dviratis su gertuvių laikikliais, Look keo balde pedalais ir Garmin 810 kompiuteriuku sveria 7390 g.
Plente dviratis elgiasi garbingai - itin komfortiškas ištvermės treniruotėse, greitas greičio atkarpose (teko važiuoti didesniu nei 60 km per valanda greičiu), žemoje sėdėsenoje, generuojant didelę galią. Bet iš tiesų tai dviratis sprinteriui – netikite? Patikėkite su juo galite užfinišuoti ką norite – standus, užtikrintas, klauso tiek atsistojus, tiek išsekus, kai mini iš paskutiniųjų – neus bandęs nieko geresnio- labai apmaudu, kad Focus toliau nebevystė šio modelio ir nuo 2015 pasitenkino kiek pagerintu ir atnaujintu Cayo.
Mano nuomone tai geriausias pasirinkimas ieškančiam nekompromisinio aukščiausios klasės lenktyninio dviračio su integruotais trosais –jis geresnis/standesnis/greitesnis nei naujasis Cayo, bet to komfortabilesnės geometrijos. Rinkoje sunku surasti tokį naudingą kainos ir kokybės santykį, o dabar manau, kad jo nėra ir nebuvo. Gali būti, kad tai Viso dešimtmečio geriausias Focus dviratis – ne – rimtai – 2017 metų Focus Izalco MAX Dura Ace kainuoja 2000 Eur brangiau - ar jis 33 proc geresnis?!!!
Pabūsiu priekabus, bet čia rasčiau mažų priekaištų:
- dėl minkštoko Rotor šavaistiklių reguliavimo varžtelio. Bet patys švaistikliai – nuostabūs – lengvai montuojami, galima papildomai už 599 EUR nusipirkti Rotor jėgos matavimo dalį.
- instrumentų dėžėje verta turėti T6 dydžio Acros headset spaudimui skirta rakteli. Headseto spaudžiamoji dalis plastikinė, todėl jį reikia laikas nuo laiko paveržti, bet tam juk nebereikia nuimti vairo!!!
- PF30 guoliai trumpaamžiai – 5 tūkstančiai ir turi keisti, taigi vargia ar verta dėti keramikinius, bet gali pirkti pigius už 7 EUR pora Alba servise ir pasikeisti su minimaliais instrumentais.
Nepatiko, kad „chainwatcheris“ kabinasi ant to paties varžto, kaip ir priekinis permetėjas, bet jis pats yra puikus – grandinės nepamečiau nei karto per 3 metus.
Na, prie ko dar prisikabinti – mano nuomone gal būt būtų gerai, kad šarvų (trosų reguliatoriai) būtų integruoti vairo kolonėlėje kaip yra Cayo modeliuose nes naudotis sumontuotais ant šarvų Jagwire reguliatoriais nepatogu – aš juos galvojau visai pašalinti, bet po to apsukau ir.. jie veikė puikiai.

Kiek dviratis kainavo naujas ? Rekomenduojama mažmeninė kaina Izalco Team SL 3.0 22-G Dura-Ace Carbon / Acidgreen yra 3.799,- Eur – parašiau ir pačiam pasidarė baisu – daug tai ar mažai? Palyginimui 2014 m. Izalco Max 3.0 ar Izalco Team SL 1.0 su elektronine DA sistema kainuoja 5299 Eur, o jau 2017 metų topiniai modeliai 6599 EUR.
Su kuo konkuravo šis dviratis 2014 m. rinkoje? – Specialized Venge Expert Ultegra; Specialized Tarmac SL4 Comp Ultegra Euro; Specialized Roubaix SL4 Expert Euro, tačiau, šie dviračiai tik su Ultegra 11 sistema, Fulcrum Race 3 lygio ratais ir žemesniais kitais komponentais, o ir jų rėmai yra paprastesni nei naudojami profesionalų. Stipresnį konkurentą turi Trek – Madone 5.9 Dura-Ace, bet jis tūkstančiu litų brangesnis ir vis tiek su keliais vos mažiau patraukliais komponentais. Pasidairius pas kitus vokiečių gamintojus CUBE - Litening Super HPC Race siūlo kažką panašaus su SRAM Red 22 sistema, Syntace lengvomis dalimis ir... sutaupo ratų ir balnelio sąskaita, tačiau tai jau rimtesnė konkurencija, bet CUBE – tada dar nė karto netestuotas PRO „peletone“ (vėliau jie jau dirbo su keliomis kontinentinėmis komandomis) ženklas vėl ne toks patrauklus. Canyon Ultimate CF SLX 8.0 atrodo rimtesnis konkurentas ypač Mavic ratų ir juodos spalvos gerbėjams, bet aš renkuosi FOCUS, dėl geresnio kainos kokybės santykio.
Na ir dabar kai ateina laikas su juo išsiskirti suvokiau, kad tai vienas geriausių ir gražiausių dviračių Lietuvos lenktynių peletone 2014-2016 metais... atsisveikinant teks pabučiuoti....
Padiskutuojame???
Prikabinti failai
14102840_10154522750372834_6216804234255091131_o.jpg
14102840_10154522750372834_6216804234255091131_o.jpg (337.81 KiB) Peržiūrėta 3197 kartus(ų)
13346226_251691505196476_6346163352790734120_o.jpg
13346226_251691505196476_6346163352790734120_o.jpg (353.94 KiB) Peržiūrėta 3197 kartus(ų)
13575761_1128234070583755_5811613842375170592_o.jpg
13575761_1128234070583755_5811613842375170592_o.jpg (255.91 KiB) Peržiūrėta 3197 kartus(ų)
DSCF1349.jpg
DSCF1349.jpg (1.74 MiB) Peržiūrėta 3197 kartus(ų)
DSCF1336.jpg
DSCF1336.jpg (1.55 MiB) Peržiūrėta 3197 kartus(ų)
DSCF1343.jpg
DSCF1343.jpg (1.34 MiB) Peržiūrėta 3197 kartus(ų)
Vartotojo avataras
Vital
 
Pranešimai: 2521
Užsiregistravo: Pen Kov 03, 2006 16:15:35
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Grįžti į Mūsų dviračiai

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių