Kas yra padori kaina ir kodėl būtent fat bike?
Šiaip visi padorūs, normalių gamintojų, masinės gamybos e-dviračiai su bosch, yamaha, shimano arba brose varikliais prasideda nuo maždaug 1900eur. Kažkada skaičiavau, tai bet kurio elektrinio dviračio baterija kainuoja 300-600eur ir pats variklis su programine įranga 900-1000. Imant vidurkį apie 1400eur už visą el. sistemą, likusią kainą sudaro pats dviratis. Pvz el. dviračio už 2000eur lygis ir komplektacija dažniausiai bus labai panaši į paprasto, ne elektrinio dviračio už 600eur (2000-1400=600) lygį/komplektaciją. Kadangi elektriniams dviračiams tenka gerokai didesnės apkrovos dėl papildomų wattų ir svorio (lengvesni el. dviračiai sveria 20-21kg, sunkesni 24kg+), tai ir dalys dažniausiai būna komplektuojamos atitinkamos.
Teko gyvai matyti, čiupinėti ir pravažiuoti su daug įvairių el. dviračių, tame tarpe ir kinišku fatbike. Jeigu vairai, balnakočiai, švaistikliai paprastesnio lygio, tai dar nedidelė tragedija, bet kuomet taupymo sumetimais tokius dviračius komplektuoja su ne hidrauliniais, o mechaniniais diskiniais stabdžiais, pigiais ratlankiais, suntouro spyruoklinėm nestiprintom šakėm ir neduokdie dar ir galinį "amortiką" su spyruokle įkiša, tai jau nekažką

pavaros dažniausiai irgi jungiant gauna daugiau apkrovos, kartais ir netyčia užmynus ir perjungus, todėl tourney lygį geriau praleisti. Šiaip jeigu ieškoma labai pigaus elektrinio dviračio, tai galbūt jau geriau tada elektrinį paspirtuką žiūrėti - už tą pačią kainą ir kokybė bus geresnė, ir išvažiavę keiksitės mažiau
elektrinį fatbike gyvai teko išbandyti tik kartą. Daugiau ir nenorėčiau. Bendras dviračio svoris apie 40kg+, rėmas, kad tilptų ratai, išplatintas iki begalybės, o variklis kiniškas galingas įdėtas, su žvaigžde išnešta per pusę sprindžio išorėn, kad chainline bent kiek padoresnis būtų. Davus gazo, rėmas persisuka ir persilenkia kaip bananas, jaučiama ir matoma plika akimi. Negana to, prie mechaninių diskų ir tourney perjungėjų, dar ir užsukama kasetė komplekte, tad su tokiu svoriu ir apkrovom galinė ašelė žmogui nelaikė nė savaitės

o ir gauti tokią vargas.
Šiaip pačių fatbike bumas, net ir ne elektrinių, jau praėjęs ir beveik visi didieji gamintojai jau nustoję juos gaminti ir pašalinę iš asortimento. Tiems, kas turi nusipirkę - pliusas, nes besivalydami sandėlius e-shopai viską išpardavinėja su 50-90proc nuolaidom, tad galima pigiai atsinaujint ar rast pakaitinių dalių. Fatbike'us pakeitė 27,5"+ ir 29"+ dviračiai su 2,6-3" padangom. Platesnės negu standartinio mtb, tačiau siauresnės negu standartinio fatbike, todėl dviratis tampa tinkamas ne tik smėliui, sniegui ir pelkėms, kaip buvo iki tol. O ir svoriai adekvatesni

nes jei kam teko važiuot su fatbike, tai žino, koks yra stabdymas ir manevringumas su 5kg+ sveriančiais ratais
Šiaip jeigu norima smagaus ir patikimo daikto, kuo platesnėmis padangomis, tai galima būtų svarstyti ir tokį variantą
https://www.orbea.com/lt-en/ebikes/mtb-fun/wild-ht/cat/wild-ht-30-29Patikima ir laiko patikrinta boscho sistema, SLX lygio komplektacija, marzzocchi bomber 120mm šakė, boostinis rėmas (110x15 ir 148x12 ašys, kas el. dviračiui manau yra būtinybė), hidrauliniai stabdžiai, plačios 2,6" grubaus rašto padangos. Už papildomus 19eur galima seatpostą pakeist į dropperį, kas yra visai smagus daiktas kalnuose

Kaina 3400, kadangi žiema, tai galima susitart ir už 2720. Į tą kainą prie visko gaunat ir amžiną garantiją rėmui ir 2 metus visoms dalims ar el. sistemai, ir turit gerą, smagų, kokybišką daiktą.