Prieš užduodant klausimą būtina perskaityti

Pagalba naujokams, renkantis pirmą dviratį, techninių subtilybių pradmenys ir pan.

Prieš užduodant klausimą būtina perskaityti

Standartinė Gerasdviratis » Ket Kov 26, 2009 15:37:17

Dviračio pirkimas
1.Dviračio pasirinkimo logika-step by step

Renkantis dviratį, svarbu nustatyti tai, kas dviračio konstrukcijoje yra svarbu, o kas nereikšminga. Taigi kas dviratyje yra svarbiausia? Į ką labiausiai atkreipti dėmesį?

Svarbiausia dviratyje tas metalo gabalas, ant kurio viskas laikosi, vadinamas rėmu .O kas priklauso nuo rėmo? Praktiškai viskas: nuo dviračio paskirties iki jo techninių savybių. Atminkit, kad jei po pirkimo procedūros jums nepatinka vairas, balnas ar pedalai, tai lengvai išsprendžiama problema, bet jei netiko rėmas ar šakė-tai jau prastos naujienos. Esant nepatogiam rėmui gali kilti įvairių problemų: skauda įvairios kūno vietos, nes rėmo geometrija netinka jūsų kūnui-nepatogus, minkštas rėmas gesina ridą ir sugeria energiją,neteisinga geometrija apsunkina valdymą. Dar svarbu rėmo dydis, jis turi atitikti kūno formas, važinėjimo stilių. Rėmą ir šakes paprasčiausiai rinktis žinomų firmų, tuo atveju tikrai neapsiriksite.

Antras svarbus komponentas-ratai. Svarbiausi rato elementai –įvorė, ratlankis ir stipinai. Ratlankis, tai ta rato dalis, kuriai tenka visi nemalonumai: duobes, šaknys ,plento kraštai, bordiūrai ir t.t. Aštunkė, o kartais ir devinkė - nemaloniausi gedimai, kurių labai greit kartais ir nepavyks pataisyti, teks atkabinti stabdžius ir atsargiai važiuoti namo.

Ratlankiai būna viengubi, dvigubi ir daugiasieniai. Jei jus nesate ekstremalaus važinėjimo mėgėjas, jei nevažinėjate i žygius, jei jūsų svoris ne 100 kg ir daugiau, tai ramiam pasivažinėjimui asfaltu pakaks ir viengubu ratlankių. Visais kitais atvejai ratlankiai turi būt tik dvigubi arba daugiasieniai.

Pažiūrėkim, kas rato viduryje-įvorės. Pigios nekasetinės įvorės, neapsaugotos nuo purvo gerai nesisuks ir ilgai netarnaus. Neužilgo teks jas keisti, o tai padaryt irgi ne pats mažiausias darbas. Vienintelė paguoda, kad įvorė akimirksniu nesugenda taip, kad visiškai nebeįmanoma važiuoti. Pirmiausiai atsiranda klibėjimas, pašaliniai garsai. Tai reiškia, kad dar yra galimybių sėkmingai parvažiuoti namo. Pigus gamintojai labai taupo naudodami pačias paprasčiausias įvores. Dvigubas ratlankis ir pigi įvorė naujokui sudaro tvirtumo įvaizdį, bet reikia žinoti, kad įvorė negali būti silpnesnė už ratlankį . Dvigubo ratlankio ir nekasetinės įvorės suderinamumas negalimas-byrės įvorė. Kasetinės įvorės, jau ir rimtai susidėvėjusios dar gali išlaikyti ne viena šimta kilometrų. Įvores ir ratlankius jungia stipinai. Pigus stipinai greit surūdija, o sriegio netikslumai neleidžia gerai ištiesinti rato. Paprasti cinkuoti stipinai bijo drėgmės ir druskų. Stipinų byrėjimas-nemalonus gedimas, ypač užpakalinio rato dešiniosios pusės, kada tenka nuiminėti žvaigždes.

Kas toliau? Toliau labai nežymi, bet dar viena labai svarbi detale-šarvas. Tai tas vamzdelis, į kurį veriami visi trosai. Žinomi gamintojai supranta jų svarbą, pavarų ir stabdžių tikslumui, ir netaupo jų sąskaita. Prastą pavarų veikimą didžia dalimi sąlygoja ne komponentai, bet šarvai ir trosai, kuriuos pakeisti taip pat nemažas darbas ir išlaidos.

Dar nemažai butų svarbus centrinis myniklio velenas. Tai vieta, kur bene didžiausias perdavimo sistemos krūvis. Nemalonu, kai jis greit sugenda. Nors tai jau antraeilis pagal svarbą komponentas.

Taigi tapo aišku, kad jau turime dviratį su neblogu rėmu –šake, gerais ratlankiais, geromis įvorėmis, gerais šarvais ir trosais. Kas toliau? Toliau viskas labai paprasta. Galima drąsiai taupyti perjungimo sistemų, grandinės, pedalų sąskaita, tai mažai įtakoja dviračio riedėjimą ir kainą, jų tarnavimo laikas nėra ilgas, o ir pakeisti šiuos komponentus kelių minučių reikalas, lyginant su įvorės keitimu.

Ir pagaliau galima atkreipti dėmesį į balnelį ir padangas, nėr nieko paprasčiau, kaip vieną ir kitą pakeisti...tiesa tai galima padaryt iš karto parduotuvėje. Jei jūs dar neapsisprendėte, kokiomis trasomis važinėsite-rinkitės universalias padangas, po kiek laiko nusipirksite naujas, tinkančias jūsų stiliui.

Dėl balno, nieks neduos jokiu garantijų :kol nepavažinėsit dorai nesuprasit, tinka ar netinka vieno ar kito tipo balnas.

Ir paskutinis pastebėjimas, kad dviratis ne burokai ar agurkai, ir nepardavinėjamas turguose, prekybos centruose0 ,maisto prekių parduotuvėse.

Pati pagrindinė, dažniausia pasitaikanti, pirkimo klaida- tai prasimanymas, kad galima nusipirkti paprastą patikimą dviratį už labai mažą kainą.

Teisingai pastebima, kad dviračiuose yra šiuolaikiniai „navarotai“ kurie naujokams nereikalingi , bet reikia atminti, kad jie būna tik dviračiuose kurio kaina ne mažesnė kaip 2000 lt. Visi pigesni modeliai tarp savęs konkuruoja tik kokybe. Dviratyje, kurio kaina apie1400 lt, nerasite jokiu nauju funkcijų lyginant su tuo, kurio kaina 1250 lt. Visa esmė komplektuojančių detalių kokybėje. Kaip pavyko gamintojui panaudoti kokį analogą ir sumažinti bendrą kainą, nukentėjo kokybė ar ne?

2. Kalnų dviračių maketai

Pirmieji kalnų dviračiai kainavo tikrai nepigiai. Bėgant laikui technika ne tik tobulėjo, bet ir buvo vis piginama. Iš pradžių tai sąlygojo kryptingas technologijos žingsnis į priekį, paskui-vis didėjančiu MTB pardavimu. Nedidelė kaina-viena iš priežasčių tokio greito MTB išpopuliarejimo. Bet kalnų dviračio piginimas tuo nesustojo. Parduotuvėse atsirado vis pigesni ir pigesni MTB dviračiai: 1200 lt,900lt,600lt...ir netgi dar pigesni. Normalus daiktas negali būt pigus, bet ne visi nori tai suprasti. Dėl tokiu neišmanėlių Azijos šalys pradėjo lipinti kalnų dviračių maketus už 300 lt ar net pigiau, kuriuose naudojami nežinomos kilmės komponentai .Taip turguose, prekybos centruose, o ir kai kuriose parduotuvėse atsirado MTB maketai, kurie turi visus tokio dviračio požymius: rėmą, amortizatorių, ratus, bet visa tai tokios kokybės, kad važinėti su juo praktiškai neįmanoma. Gaila, bet ta kryptimi pasuko ir europinės šalys, tokios kaip Italija, Lenkija ...

3. Dviračio pasirinkimas pagal paskirtį

Reikia iš anksto apsispręsti, kokio tipo dviračio jums reikia. Kol nėra tokio sprendimo nėra ko veltui gaišti laiko ir vaikščioti po parduotuves. Pagalvokite kur, kaip ir kiek važinėsite dviračiu. Pradedantiesiems tai klausimas Nr.1. Šis klausimas sunkus tik pradedantiesiems ar nesusipažinusiems su šiuolaikiniais dviračiais. Turintis nors kokia patirtį, dažniausiai jau iš anksto žino kokio tipo dviratis reikalingas. O galimybių dviratyje tikrai daug. Kažkas dviračiu važinėja į darbą, kitas į sodą, kažkas vakare po darbo negreitai važinėjasi parke, o kitam įdomu nusileidinėt nuo stačių kalnų. Dviračiu galima šokinėti per bordiūrus, suoliukus, rampas arba lėkti asfaltu. Gal jūs norėsite dalyvauti mėgėjiškose varžybose arba leisti atostogas turistiniame žygyje? Visi šie pamastymai atveda prie visiškai skirtingo dviračio tipo.

Jei jūs perkate dviratį varžyboms, tai su dviračio pasirinkimu problemų neturėsite. Jei kiekvieno tipo varžybose dviračio normatyvai neaprašyti nuostatuose, tai vis tiek nesunku suprasti kokio tipo kokiai rungčiai reikia. Gi nevažiuosite plentiniu dviračiu trialo, o downhilu plentu-liksite paskutinis.

Bet nieks netrukdo važiuoti Cross Country, kad ir su bendros paskirties MTB dviračiu, kad jis ir butų gan neaukštos klasės.

Jei dviratis reikalingas laisvalaikio pasivažinėjimui, į užmiestį savaitgaliais, tai daug kas priklauso kokiais keliais bus važiuojama. Pvz. jei mėgstate greitą pasivažinėjimą mišku-geriausias pasirinkimas MTB dviratis. Jei kelias įvairesnis, persipina smėlio keliukai, žvyrkeliai, asfaltas labiau tiks krosinis hibridas. Nenulipate nuo plento-labiausiai tinka plentinis.

Net ekstremalaus važinėjimo stiliai labai skiriasi:streetas, trialas, flatas, dirtas-visuose stiliuose skirtingi dviračiai.

Važiuoti į darba tinka platus dviračių spektras-nuo nebrangaus MTB ar krosinio iki city. Viskas priklauso nuo maršruto, jūsų aprangos,važiavimo stiliaus.

Pagalvokite kokia suma galite skirti pirkiniui, ar ta suma pakankama jūsų poreikiams ,gal geriau pataupyti? Štai dabar jau galima eiti i parduotuvę ir susipažinti su poreikius atitinkančiais dviračiais. Neišleiskite visų pinigų dviračiui. Jums prireiks vieno, kito rakto, atsargines kameros, pompos, dar kokios nors smulkmenos. Pagalvokite apie spyną. Jei ji bus reikalinga-žinokite, kad nebuna spynos už 10 lt. Normali spyna 100-200 lt ir daugiau.

Dėl labiausiai paplitusiu kalnų ir krosinių-hibridinių dviračių galima duot tokius patarimus: dviračių, kurie pigesni nei 700 lt normalios kompanijos negamina. Gali būti kažkokios išimtys, specialūs akcijiniai modeliai , išpardavimai, bet tai išimtys. Tai bus žemiausio lygio dviračiai, kuriuose bus nemažai nežinomų kompanijų komponentų. Tokius patartina pirkti nebent vaikam ir paaugliam.

700-1100 lt –tai pats pigiausias, pats paprasčiausias pradinis lygis. Juose bus panaudotos žinomų kompanijų SRAM, Suntour, Shimano pigiausi komponentai. Pradedantys dviratininkai renkasi tokio lygio modelius, nes neįsitikinę kiek dažnai naudos dviratį. Tokio lygio dviratis pilnai tinka atsargiam važinėjimui po parka ir keliais dviratininkui, neturinčiam antsvorio. Jokios kalbos apie agresyvesni važiavimą, dalyvavimą varžybose, turistiniuose žygiuose negali ir būt. Kaip taisyklė, juose esantys komponentai yra pigiausios klasės, tai reiškia, kad kokiame turistiniame žygyje galite turėti bėdų miško vidury. Pigieji komponentai dažnai lūžta be perspėjimo.

1200-1600lt-tai daugiausiai pradinio-vidutinio lygio modeliai .Tokio tipo dviračiai labiausiai paplitę. Jie tinkami įvairiam naudojimui, išskyrus agresyvų. Tvarkingai prižiūrimi, tarnaus ilgai ir patikimai. Šio kainų lygio diapazonas-geriausiais pasirinkimas pradedančiam dviratininkui. Naujokas pradžiai turi palyginus neblogą modelį, kuris ateityje neatstums nuo susidomėjimo. Tikimybė ,kad šio lygio modeliai turės problemų-nedidelė, ko negalima pasakyt apie 700-1000 lt grupės dviračius. Visi mazgai tarnaus optimaliai, o ir kaina bus nedidelė. Šiuo atveju naujokas, sumokėjęs nedidelę pinigų suma-1200-1600 lt, turės galimybe įvertinti visas šiuolaikinio dviračio galimybes, suprasti, ko jam reiktų ateityje, jei sugalvotų po kiek laiko įsigyti normalesnį dviratį.

Dviračiai turizmui-1500-2200-sėkmingiausias pirkinys. Vidutinė kaina ir gan neblogas patikimumas-ko daugiau reikia. Kaip rodo praktika, kad brangius dviračius turizmui daugiau perka prisiekę veloturizmo fanatai, bet naujokui to tikrai nereikia. Praktika rodo, kad turizmui naudoti ypatingos, brangios, komplektacijos dviratį nėra prasmės. Pvz. dviratis už 1600 lt sveria apie 13,5 kg ,o 3000 lt vertas sveria 12 kg. Taupyti 1,5 kg, kai ant bagažinės uždedama 30 kg krovinys? Bendras dviratininko svoris sutaupomas 1% 1500 lt sąskaita. Turizmo metu tokio svorio skirtumo neįmanoma jausti. Net keliant dviratį, nenuėmus daiktų, jo suminis svoris bus apie 35-40 kg.

Galima kalbėti apie komponentų veikimo tikslumą. Skirtumas vidutinės ir aukštesnės klasės komponentų tikslume bus nedidelis ir turizme praktiškai nereikalingas-čia gi ne varžybos, kur greit važiuojama besikeičiant reljefui, brangi kiekviena sekundė, tada ir reikalingas tikslumas. Žygio metu tokiu stiliumi mažai kas važiuoja. Labiausiai skiriasi vidutinės ir aukštesnės klasės šakės darbas, bet nesant agresyviam važiavimui vidutinės klasės šakės visiškai pakanka. Dar vienas svarbus momentas. Žygio metu dažnai važiuojama per purvus. Šiuo atveju ant važiuoklės susikaupia daug purvo, kurio valyti nėra prasmes, kitą diena važiuoti ta pačia trasa. Šiomis sąlygomis važiuoklė gan greit susitrina. Negelbsti ir brangesni variantai, purvo vonios lygiai taip pat sutrina ir brangesnę važiuoklę.

1600-3000 lt, tai vidutinės ir aukštesnės klasės modeliai. Neretai jau jie turi aiškiai apibrėžtą paskirtį ir skirti kiek pažengusiems dviratininkams. Šioje kainoje atsiranda modeliai, turintys dviguba amortizaciją, tai patys pigiausi, neapibrėžtos paskirties dviračiai mėgėjiškam naudojimui.

Brangesni nei 3000 lt dviračiai jau skirti konkrečiam važiavimo būdui. Gatvėje tokius pamatysite ne kasdien. Juos naudoja arba sportininkai, arba prisiekę mėgėjai. Brangesni kaip 4000-6000 lt. pardavinėjami pagal užsakymus ir parduotuvėse būna retai.

Perkant dvirati atkreipkite dėmesį į tai,kad ant jo tilptu visi papildomi aksesuarai, kuriuos norėsite naudoti: bagažinės, vaikiška kėdute, priekaba ar dar kas nors.

Gali būti taip, kad jums reikia dviejų, gal net trijų dviračių, nes pilnai universalaus dviračio nėra.
Immortal riders army
Loki God of fire.
Vartotojo avataras
Gerasdviratis
 
Pranešimai: 10944
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 18:27:51
Miestas: Vilnius,Balsiai 869871715
Stilius: Road

Grįžti į Naujokams

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių