29er'iai

29er'iai

Standartinė spyxter » Pen Rgp 24, 2007 11:19:52

Sveiki!

Užėjo noras dviračiu pasivažinėt ilgesnius atstumus, tad street'o jau nebeužtenka. Žiūrinėjau įvairiausius XC dvirčius ir akis užkliuvo už, gal galima sakyt, naujos veislės - 29er. Ką jūs, XC meistrai, galit pasakyt apie 29er'ius? Ar tokį dviratį apsimoka imt tik sportuojant ar visai nieko būtų ir mėgėjui? Būtų įdomu išgirsti bandžiusiųjų atsiliepimus. Ką apskritai manote apie tai?
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
spyxter
 
Pranešimai: 654
Užsiregistravo: Ant Rgp 15, 2006 12:30:51
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: 29er'iai

Standartinė NASA » Pen Rgp 24, 2007 12:41:28

Lietuvoje neteko matyti nei vieno 29'nerio nei 69'nerio.
Zurnaluose nuomones dviprasmiskos. Pazymi didesni komforta bet mazesni vikruma.
O realiai kaip yra negali zinoti :/
Live, buy, consume, die
Vartotojo avataras
NASA
 
Pranešimai: 586
Užsiregistravo: Tre Kov 08, 2006 22:05:25
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: 29er'iai

Standartinė spyxter » Pen Rgp 24, 2007 12:50:30

Na o logiškai mąstant, ar nėra su tokiu lengviau palaikyt greitį? Ir gal dėl didelių ratų mažiau juntamos duobės?
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
spyxter
 
Pranešimai: 654
Užsiregistravo: Ant Rgp 15, 2006 12:30:51
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: 29er'iai

Standartinė nikonas » Pen Rgp 24, 2007 15:11:11

29er privalumai:
greicio palaikymas
komfortiskesnis per nelygumus
geresnis padangu sukibimas su gruntu del didesnio salycio ploto
maziau nervingas, labiau prognozuojamas

trukumai:
maziau vikrus, del ilgesnes ratu bazes
sunkesnis truputi
prastesne akseleracija, del sunkesniu padangu+ratlankiu
turi buti nemazas dviratininkas sportiniai sedesenai, del didesniu ratu HT virsutine dalis yra auksciau negu 26"
nikonas
 
Pranešimai: 383
Užsiregistravo: Tre Geg 10, 2006 9:31:50
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: 29er'iai

Standartinė Gerasdviratis » Pen Rgp 24, 2007 15:21:46

Lietuvoje yra keli 29.Pats asmeniskai maciau.Nusipirke juos lopai paskutiniai,neskiriantys priekinio rato nuo galinio,jiem jokio skirtumo su kokiu vaziuotVienas lopas buvo atvezes pareguliuot,pats ugio 175,remo dydis 58 cm,ir dar 29.Koks tolkas is tokio ?Manyciau ,jei zmogus bais didelis, nu didelis,gal jam ir tiktu.Didelis zmogus is prigimties nepaslankus...bet kam reikalingas 29 su remo dydziu 48 cm-negaliu paaiskinti.
Immortal riders army
Loki God of fire.
Vartotojo avataras
Gerasdviratis
 
Pranešimai: 10944
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 18:27:51
Miestas: Vilnius,Balsiai 869871715
Stilius: Road

Re: 29er'iai

Standartinė spyxter » Pen Rgp 24, 2007 16:51:43

Tai taip išeina, kad 29er'iai - chujnia?
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
spyxter
 
Pranešimai: 654
Užsiregistravo: Ant Rgp 15, 2006 12:30:51
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: 29er'iai

Standartinė ACAB » Pen Rgp 24, 2007 17:56:12

dar vienas minusas - menkas shakiu pasirinkimas.
.......__o
.......\<,
...( )/ ( )...
Vartotojo avataras
ACAB
 
Pranešimai: 526
Užsiregistravo: Šeš Bir 17, 2006 17:33:04
Miestas: Vilnius

Re: 29er'iai

Standartinė briedis87 » Pen Rgp 24, 2007 18:44:18

kažkaip man atrodo, kad didesni ratai - ten kur tiesiai važiuojama yra gerai, gal į plentą didesnius ratus. o XC - per daug kinta dviračio greitis, dėl daug posūkių ir kalnų/nuokalnių. todėl kaip jau minėjo - dėl didesnio ratų svorio - būtų prastesnė acceleracija. be to man įdomu, kiek stipinų reiktų, kad padaryti 29'eri toki tvirta kaip 26" lanstymo prasme...
gyvenimas parodys ar 29" riedėjimas ir kiti privalumai nukonkuruos 26" vikrumą. manau, tai panašu bus sprendžiama pagal trasos pobūdį.
Vartotojo avataras
briedis87
 
Pranešimai: 290
Užsiregistravo: Tre Geg 18, 2005 15:01:22
Miestas: Vilnius/Ukm +37068316811

Re: 29er'iai

Standartinė Sumushtinis » Šeš Rgp 25, 2007 0:46:46

ACAB rašė:dar vienas minusas - menkas shakiu pasirinkimas.

Nei shakiu, nei remu 29eriam, netruksta. Pats kai rinkaus, masciau apie sita alternatyva, bet kotais XC man tik 26" limpa. 29" gal cia labiau galingiem raideriam, visgi 29er, mano akimis atrodo gan "letokas". :roll:
Forks are for eating, Lefty's are for racing
Vartotojo avataras
Sumushtinis
 
Pranešimai: 1937
Užsiregistravo: Sek Lie 31, 2005 17:40:29
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: 29er'iai

Standartinė spyxter » Šeš Rgp 25, 2007 11:20:10

O kaip jum universalumas tokio dviračio? Juk ten galėtų įsikišt ir cross/hybrid lygias padangas asfaltui, kai norėsis važiuot plentu, o taipogi naudot pagal paskirtį XC :roll:
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
spyxter
 
Pranešimai: 654
Užsiregistravo: Ant Rgp 15, 2006 12:30:51
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: 29er'iai

Standartinė Marius » Šeš Rgp 25, 2007 11:35:01

spyxter rašė:O kaip jum universalumas tokio dviračio? Juk ten galėtų įsikišt ir cross/hybrid lygias padangas asfaltui, kai norėsis važiuot plentu, o taipogi naudot pagal paskirtį XC :roll:

Galima ir ant 26" užsidėti kad ir 25mm padangas.
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: 29er'iai

Standartinė akro » Šeš Rgp 25, 2007 13:01:51

yra ir 28" variantai, fitnessai hibridai ir visa kita. Mieste - pats tas. Aišku jei kylą noras ir ilgeliau į neitin lygius ir miškingus keliukus išsukti tada jau gal ne visai tas, nes padangos daugiau ar mažiau siauros. Aš ir pats galvoju apie 26" arba 28" ratų dviratį skirtą ilgesniem pasivažinėjimams, nes persikėlęs į Vilnių su SS tanku visur nepriminsiu. Aišku numinti galima, tiesiog kur kas daugiau jėgų, pastangų, išlieto prakaito ;) Atsikėlęs gyventi persvartysiu viską. Aišku buvo idėja 28" fitness, bet neaišku kada kils noras kur nors pasivažinėti kur nėra gero asfalto ar plytelių, tai 26" ~xc ir priedo siauresnės padangos visai gera idėja atrodo
Čia Tu matai raides.
Vartotojo avataras
akro
 
Pranešimai: 1947
Užsiregistravo: Pir Sau 16, 2006 17:34:49
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: 29er'iai

Standartinė Marius » Sek Rgp 26, 2007 1:01:42

Jau klystat į lankas, čia XC/maratonų tema, kalbam apie sportinius 29-erius!
MTBR forume buvo diskusija apie 29", ir buvo įdėtas išverstas straipsnis:

"From “BIKE” 9/07, original in German by Markus Greber, Pics by W. Watzke

Large cars, large skyscrapers, big burgers: “Bigger is better” is an American way of thinking which is now being applied to mountain bike development. “They roll easier, ride smoother, and are better at rolling over obstacles”- since Gary Fisher started preaching the philosophy of big wheels there is a downright “Twentyniner” euphoria in the beloved land of mountain bikes. There are “29 inch” clubs, festivals, and even an American manufacturer, Niner, that exclusively builds bikes with big wheels.

29ers were unheard of in Europe till now. Partly because we Europeans, being a pragmatic lot, did not really want to recognize the advantages. Furthermore the look of the giant wheels takes some getting used to. And finally we, as mountain bikers, define ourselves through by the size of our wheels: 26 inches. We gladly left those giant wheels to the trekking/touring riders. A mountain bike with 29 inch wheels borders on heresy. Getting a mountain bike with 29 inch wheels is a small step away from getting a basket and fenders.

But in 2008 the 29ers are moving on broad fronts to Europe. GT, Kona, Specialized – most large producers are sensing potential sales and are bringing at least one 29er model to the market. The component industry is also reacting: Rock Shox and Marzocchi are manufacturing suspension forks and some of Schwalbe’s top tires will be available in a 29er version. Mavic is offering a large “Crossmax” wheelset.

First Critical Comparison (check wording)
The 29er myth- what’s the deal? Are the big wheels more comfortable and secure to ride? Is energy lost due to the larger gyroscopic forces of the larger wheels? If so, does the decreased rolling resistance make up for that? 29 versus 26 inches – two otherwise identical bikes step up against each other for a practical evaluation on trail and on the test stand. Specialized provided us with prototypes of the 2008 29er Stumpjumper and its 26er counterpart.

The first few meters on the test trail revealed enormous differences, something that has become uncommon in today’s homogeneous hardtail setups. The lap starts with a steep, rooty climb… first gear, walking pace. A decently controlled line on the 26er requires a steady hand, total concentration, and good technique. At every root the rear wheel needs to be lifted (unweighted?) and pedal pressure reduced to keep from breaking traction and spinning out. The weighting of the front wheel and rear wheel must be well dosed to keep the front wheel from lifting up and the rear wheel from losing traction. Totally different on the 29er. Unperturbed and solidly tracking… it pulls itself up the hill. One can comfortably sit in the saddle for much longer than with the 26er counterpart. It was remarkably easier to roll over the root covered path with the big wheels. Traction is quite a bit better than with the 26er. The increased weight or greater strength required to accelerate the big wheels is not noticeable. Now on to the single track section. Here the 29er steered a bit sluggish which we got used to after a little while and we did not find it annoying. More like an added bit of security since undesired steerer movement seldom occurs with big wheels. But somebody who favors the lively maneuverability of a 26er will definitely be disappointed on a 29er. The 29er offers similar characteristics on the downhill passage: you sit integrated in the bike, and feel almost surrounded by the big wheels which alone provides a sense of security. Going downhill the 29er does not require as precise front and rear weight shifts as the 26er requires. Without lowering the seatpost we could master technical sections better than with the smaller wheels. Picking a good line is still a requirement since the 29er does not like abrupt direction changes. Nor are riders with big feet favored. In trail passage one of the testers (shoe size 44) had toe clearance issues. His toe drug against the tire when turning the large front wheel. The interim result after the practical test reveals the 29er to ride much better than expected and can even dominate its smaller brother in certain disciplines.

The Whole Truth in the Laboratory
Since the advent of 29ers there have been preconceptions, mostly influenced by 29er opponents: The cost tremendous amounts of energy to accelerate due to their greater gyroscopic force. Furthermore the soft wheelsets and sluggishness in corners has been criticized. The latter could be marginally supported based on the riding evalutation. The differences in acceleration and wheel stiffness however were barely noticeable. In order to exactly determine these difference we subjected both candidates to a rigorous laboratory procedure.

Acceleration and Stiffness
The so-called gyroscopic forces of the 29er are higher than that of the smaller wheels due to more mass placed further from the center of rotation. The question that begs to be answered is how much energy is required to accelerate a 29 inch wheel? We used the same test stand that we used for the wheel test in this issue (marty’s note: another test carried out in the same issue). With a pendulum we can measuer how much energy is required to accelerate the wheel from zero to 30 km/h. In order not to compare apples and oranges we used the new Mavix “Crossmax” 29er front wheel and the Mavic “Crossmax-ST” 26er front wheel. Tires: two identical SChwalbe “Little Albert” in 29 and 26 inch versions. Result: The 29 inch wheel, requiring 92 Joule, is clearly worse to accelerate than the 26 inch wheel (83 Joule). If you compare these values with those of our wheel test (marty’s note: another test in this issue) then the 29er wheel ranks amongst the worst 26inch all-mountain wheels. Also the stiffness of the wheel does not favor the 29er. It places, with a value of 36 Newtons per mm , amongst the softest wheelsets of our test.

Traction and Rolling Resistance
The practical test revealed very good traction for the rear tire. In order to explain these results in a theoretical manner we, in conjunction with Schwalbe, made a tire print of both tires. The tires had the same tire pressure and the same amount of force was applied to both when pressing them on the plate. Normally the contact area is independent of the tire size and should have been the same for both tires. Regardless, we obtained a significantly greater area with the 29er. The reason may be that the pattern and deformation of the nobs which had a positive affect on the larger “Little Albert”. Anyhow, the tire print explains the unnaturally high traction of the 29er.
The last comparative evaluation concerned rolling resistance. In an offshoot of our tire test (issue 08/07) we used the resistance teststand from the company Schwalbe to test both tires. The 29er has better results here. The numbers: The 29er “Little Albert”, with 28.4 Watts, is in the league of the “Nobby Nic”, whereas the same tier in 26inches rolls a little worse than the free-ride :Big Betty”. The 29er rolls 14 percent easier than the 26er, a respectable amount.

Conclusion
The practical and laboratory test show qualities of the 29er that we did not believe possible. Bikes with bigger wheels are more stable at slower speeds and roll better over obstacles than their 26 inch counterparts. The larger resistance due to rotation mass in the laboratory test may be overcome by lower rolling resistance. There are some disadvantages that can not be argued away. First: The stiffness: The big wheels are pretty flexy. With our moderate testing conditions for hardtails and 75kg riders this was not an issue. This could be different with heavier riders and harsher conditions. Furthermore it would not make sense to build fullies in the all-mountain or enduro category. The large wheels simply will not allow sufficient travel. The target group of the 29ers are tourers that need a hardtail or a fully with limited travel. Beginners will also benefit from the larger wheels. But one thing is certain: the hardcore 26 inch community need not be surprised when they get passed now and then by a trekking-bike."
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: 29er'iai

Standartinė spyxter » Sek Rgp 26, 2007 14:39:32

Tai kiek užskaičiau, 29er skaitosi kiek smagesnis už įprastą xc :)
Beje, kai kam ir 29er pasirodė per mažai, tad pradėjo kurt 36er ;)

Paveikslėlis
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
spyxter
 
Pranešimai: 654
Užsiregistravo: Ant Rgp 15, 2006 12:30:51
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: 29er'iai

Standartinė Marius » Sek Rgp 26, 2007 15:39:15

Ne smagesnis, o paprasčiau valdomas ir maloniau riedantis, žodžiu, čiainikams visokiems :)
Nėra vienareikšmio atsakymo, vienas dviratininkas vertina labiau vienas važiavimo savybes, kitas - kitas savybes. Reikia pačiam išbandyt. Čia kaip pasirinkimas tarp V ir disk, tarp hardtailo ir full'o, slikinių padangų ir agresyvaus protektoriaus, ir t.t.
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: 29er'iai

Standartinė spyxter » Sek Rgp 26, 2007 16:00:18

Marius rašė:Ne smagesnis, o paprasčiau valdomas ir maloniau riedantis, žodžiu, čiainikams visokiems :)
Nėra vienareikšmio atsakymo, vienas dviratininkas vertina labiau vienas važiavimo savybes, kitas - kitas savybes. Reikia pačiam išbandyt. Čia kaip pasirinkimas tarp V ir disk, tarp hardtailo ir full'o, slikinių padangų ir agresyvaus protektoriaus, ir t.t.


Kas yra čainykas? :D Arbatinukas?
Man dabar žiauriai norisi to 29er'io, bet kainos gąsdina...
Beje, kaip reik sužinot kokio rėmo, cranks'ų ir stem'o dydžių reikia?
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
spyxter
 
Pranešimai: 654
Užsiregistravo: Ant Rgp 15, 2006 12:30:51
Miestas: Vilnius
Stilius: All round

Re: 29er'iai

Standartinė kaban » Sek Rgp 26, 2007 16:10:47

o kiek vidutiniskai procentais daugiau sveria remas ir ratai negu 26 ? :roll:
Vartotojo avataras
kaban
 
Pranešimai: 888
Užsiregistravo: Ant Lie 25, 2006 22:19:41
Miestas: Amsterdam
Stilius: Road

Re: 29er'iai

Standartinė xMGx » Sek Rgp 26, 2007 16:33:13

as irgi kazkaip tikslios jo paskirties neizvelgiu... sakytum skirta labiau lyguminiam xc vaziavimui be jokiu kalneliu statesniu, bet kad yra cyclocross'as.(toks tarpinis variantas tarp road ir xc) :roll: Tai cia belieka nebent kaip xc varzyboms lygumose. Nors kaip Marius ir minejo kiekvienam pagal skoni...
Vartotojo avataras
xMGx
 
Pranešimai: 729
Užsiregistravo: Pir Geg 30, 2005 17:11:01
Miestas: Kaunas
Stilius: All round

Re: 29er'iai

Standartinė Dulis » Sek Rgp 26, 2007 19:18:44

kazkaip nieko nesuprantu. kalbat apie skonius kazkokius.
cia juk sportas. jei su 26 ratais pravaziuoju N ilgio trasa - daleiskim, per lygiai 1h, o su 29 tapacia trasa per 1h+2s- tada nejamam, jei -2s - jamam - ir vsie diela. ir nusispjaut, kad maloniau riedam, ar kieciau, cia juk ne rekriacija kokia - reishkia gal nepagal skoni, o pagal zmogaus anatomija labiau? nu uzmushkit netikiu, kad fula sukure, tam, nes nugara kotai skauda ir todel noriu minksciau vaziuoti, ir netikiu, kad panashiai maste kurdami 29", nes imkim dviratininka 165cm, ant 26" jis atrodys proporcingai, kaip dviratininkas 195cm ant 29"
Vartotojo avataras
Dulis
 
Pranešimai: 635
Užsiregistravo: Ant Sau 04, 2005 11:49:00
Miestas: Klaipeda

Re: 29er'iai

Standartinė Marius » Sek Rgp 26, 2007 19:29:08

Nuo to, kaip tu jautiesi važiuodamas dviračiu, ir priklauso tavo greitis. Jeigu tu užtikrintai jautiesi su 26", pakankamai greitai važiuoji posūkiuose, tau netrūksta sukibimo, tu važiuoji su 26". Nori pasakyti, su fullais cross country ir maratonuose važiuoja greičiau? Ne. Bet vis tiek gamina sportinius fullus.
Nemanau, kad yra logiška idėja, kad 26" tinka smulkesniems, 29" - stambesniems. 29" ratai žymiai minkštesni, ir tas ypač jausis, kai koks "arklys" užmins.
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Kitas

Grįžti į XC/Cross

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių