Tubeless: praktika ir mitai

Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Aurimas vardu Jonas » Pir Bal 04, 2011 14:00:53

Iš gautų klausimų į PM, pašnekesių su kitais raideriais ar apskritai pasirodančių pranešimų pagalvojau, kad būtų naudinga sukurti temą apie bekamerines padangas, jų naudojimą, montavimą.
Pradžiai šiek tiek teorijos.

Kiekvienas ratlankis turi savo BSD (bead seat diameter)/ERTRO dydį. Tai yra ratlankio borto, kur padangos kordas susėda, diametras.

Paveikslėlis

MTB dažniausiai tai bus 599 mm. Reikia paminėti, kad dažniausiai jis nebus tiksliai toks. Yra tam tikra paklaida tiek padangos, tiek ratlankio. Dėl minėtosios paklaidos dažniausiai atsiranda didesnė ar mažesnė tolerancija tarp ratlankio ir padangos pastarąją montuojant ir po to pastarajai "užsirakinant" ant borto be kameros.
Taip pat gan svarbu žinoti borto aukščio įtaką pereinant prie bekamerinių padangų. Kaip iš tikrųjų padangos kordas "užsirakina" ant borto? Kaip žinote, bortuojamų ratlankių bortai turi įlinkimus į vidų, dėl to gali pasirodyti, kad būtent už jo ir užsirakina. Vis dėlto, jeigu taip manėte, tai yra priešingai.

Paveikslėlis

Kaip matote, padangos kordas, jeigu viskas gerai su dydžiais, "užsirakina" ant ratlankio borto apatinės dalies. Tai bus gana svarbu, kai vėliau apžvelgsime galimus tubeless variantus.

Yra iš esmės trys tubeless variantai:
1. Užsandarinta paprasta tradicinė padanga;
2. Tubeless ready (TLR) padanga (Geax turi savo TNT technologiją, kuri iš esmės yra TLR tipo)
3. UST (universal standard for tubeless)

Ypač anksčiau, kai TLR pdangų pasirinkimas buvo gana ribotas (populiariausi gamintojai iš tokių buvo Bontrager, Hutchinson ir Geax, kurie, sutikime, neturi Lietuvoje tokio populiarumo kaip Schwalbe ar Continental), o vartotojų netenkino UST padangų svorio kompromisas, dažnas pasirinkdavo sandarinti standartines įprastines (en. regular, conventional) padangas. Jei ratlankis nėra UST, tekdavo papildomai klijuoti specialią sandarinimo juostą, padangos montavimas neretai sukeldavo tam tikrų nepatogumų, kurių dažnas eilinis vartotojas nenori prisiimti. Dažnai tokios net ir su kompresoriumi pačios neužšoka ant borto, tenka dėti kamerą, kad padangos kordas užsirakintų, tada ją išimti paliekant vieną kordą ant borto ir vėliau bandyti "tublinti". Kadangi įprastos padangos neturi papildomo gumos sluoksnio, kuris sulaikytų orą, naudojamas sandariklis (sealant), kuris pagamintas latekso pagrindu. Jis užsandarina visas padangos poras, kurios praleidžia orą, taip pat vėliau tarnauja kaip prevencinė priemonė nuo pradūrimų.
Paprastai įprastinių padangų kordo diametras būna kiek didesnis lyginant su TLR ar UST, dėl to ir kartais nutinka taip, kad bandant pripūsti padangą, ši nušoka nuo borto į išorinę lanko pusę. Dažniausiai tai jau reiškia, kad tokios padangos nebeuždėsi be kameros. Pasitaiko, kad būna ir UST ar TLR brokuotų kordų, kurie prie didesnio ar kartais net mažesnio slėgio nusimontuoja. Tokia padanga tinkama tik į šiukšlyną.
Viskas atrodo super, užsandarinome, turime bekamerinę padangą ir visus jos teikiamus privalumus, bet yra vienas 'bet'. Prisiminkime aukščiau paminėtus niuansus: kur užsirakina padangos kordas, įprastinės padangos kordo forma, padangos ir ratlankio BSD skirtumas. Esmė tame, kad užsadarinęs raideris tokią padangą prisiima riziką, kad neužsirakinęs kordas, posūkiuose padangą veikiant šoninėms jėgoms, po truputį praleis orą, ko finale jis visiškai išeis ir teks sėkmingai parsistumti dviratį iki finišo, jei negausime kameros. Ir čia nepadės nei 100 nei 200 ml sealanto. ne sealante esmė. Kam tekę važinėti užsealinus paprastas padangas, dažniausiai pajaučia "plaukiojimo jausmą" važinėjant itin žemu slėgiu. Ar įmanoma to išvengti? Įmanoma. Tam reikalinga vietoje klijuojamos juostos dėti guminę juostą, kuri leis įprastinei padangai geriau užsirakinti ant įprastinio ratlankio borto (tubeless convertion kit) ir taip nebus galimbės padangai plaukioti, geriau laikysis oras tarp padangos ir lanko. tačiau tai vis tiek neeliminuoja padangos nušokimo nuo borto rizikos. Iš praktikos paprastai yra taip: jei bent kartą įprastinė padanga nusimontavo nuo ratlankio, jos daugiau be kameros nebeuždėsi.
Vieni ratlankiai įprastines užtublintas padangas toleruoja prasčiau, kiti - geriau. Čia reiktų paminėti ZTR gamintoją, kuris naudoja savo patentuotą BST (Bead socket technology). Esmė tame, kad ZTR lankų borto aukštis yra vidutiniškai 2-4 mm žemesnis už įprastinio lanko borto aukštį. Dėl to įprastinė padanga gali nesunkiai užsirakinti tarp borto ir borto išlenkimo ir taip dažniausiai eliminuojama nusimontavimo rizika.
Tai gan neblogai iliustruoja paties ZTR gamintojo atliekamas bandymas su įprastom bekamerinėm padangom. Rezultatai patys kalba už save.

http://www.notubes.com/Movies_Tubeless_Comparison.aspx
Apskritai manau, kad ypač šiemet prasiplėtus TLR padangų pasiūlai rinkoje, šis tubeless variantas po truputį atkris.

Tubeless ready. Pastaruoju metu vieni didžiausių dviračių padangų gamintojų Schwalbe ir Continental pasiūlė TLR padangų variantus savo aukščiausio lygio gaminiams. Schwalbe iš esmės visos Pacestar triple compound padangos pasidarė tubeless ready, o Continental siūlo RaceSport (RS) versiją, kuri be kita ko yra ir TLR. Taip pat yra ir kiti TLR padangas siūlantys gamintojai, kaip minėjau: Continental (RaceSport), Schwalbe, Bontrager, Hutchinson, Geax (TNT), Specialized (2Blis).
Tai yra tarpinis variantas tarp įprastinių ir UST padangų. Esmė yra tame, kad TLR padangos turi identišką kordą UST, kuris jau gali užsirakinti už borto be kameros pagalbos. Jis yra kitokos formos, stambesnis, jo diametras yra mažesnis lyginant su standartinėmis. Tačiau TLR padangų sienelės yra iš esmės tokios pačios "kiauros" kaip ir įprastinių, dėl to reikalingas sandariklis. Lyginant su paprastom, jos paprastai būna keletu gramų sunkesnės už savo įprastinio tipo analogiškus variantus, tačiau eliminuojamos problemos, kurias turi įprastos padangos, tačiau nereikia susitaikyti su svorio kompromisu išlaikant visus tubeless teikiamus privalumus.
Ratlankius kaipo tubeless ready gamina Bontrager, FRM, DT Swiss ir kt. Dar ZTR iš dalies, bet jie ne visada draugauja su UST ir TLR padangom, pats gamintojas deklaruoja, kad jie labiausiai pritaikyti montuoti įprastines padangas kaip tubeless. Bet tai nereiškia, kad ir jūsų turimas ratlankis nebus draugiškas tubeless. Reikia ieškoti informacijos internete arba bandyti pačiam.

Ir trečiasis variantas - Mavic ir dviejų padangų gamintojų - Michelin ir Hutchinson (pastarieji dabar nebenaudoja UST ženklo ant savo bekamerinių padangų) - bendras produktas, sukurtas dar 1999 m. Šios technologijos esmė susideda iš trijų elementų:
1. specialus padangos kordas, gebantis užsirakinti be kameros pagalbos;
2. padanga turi papildomą gumos sluoksnį, kuris užtikrina oro nepralaidumą;
3. specialus ratlankis, kuris neturi skylių (išskyrus ventiliui) ir turi specialų bortą
http://www.mavic.com/en/technology/rims/UST

UST yra mažiausi "tublinimo" problemų turinti sistema. Imam UST padangą, įsukam ventilį, užmontuojam padangą, muilinu vandeniu suvilgome kordą ir bortą, pripučiam oro (pakanka padoresnės stacionarios pompos) ir važiuojam. nereikia jokių lanko juostų, sandariklių, kratymo ir t.t. Taip pat UST padanga dėl papildomo gumos sluoksniau sunkiau praduriama, pradūrus ir pasilikus padangoje svetimkūniui, oras išeina žymiai lėčiau, jo tikrai užteks varžyboms pabaigti. Sandariklis dažniausiai pilamas dėl pradūrimų rizikos sumažinimo. Pagrindiniai tokios sistemos minusai - specialūs tik to gamintojo stipinai su integruotom galvutėm (jei tai gamykliniai ratai), bene didžiausias, kurio labiausiai netoleruoja raideriai - svoris. tarkim vienas lengviausių UST padangų gamina Schwalbe naudodama savo triple nano compound (analogišką black chilli mišinį Conti naudoja tik Muddy Marry UST padangose. visos kitos UST standartinio mišinio). Racing Ralph 2.1 UST svers apie 645 g, kai tuo tarpu Racing Ralph 2.1 TLR sveria apie 465 g + 60 g sandariklio. Kitas atvejis - turime Mavic XM818 UST ratlankį, kurio svoris su papildomoms stipinų galvučių akimis (juk lankas skylių padangos zonoje neturi!) sveria apie 500 g. Irgi ne kažką...
Grynakraujų UST lankų ar ratų gamintojai: Shimano, Mavic, Easton. Fulcrum turi savo analogišką technologiją Ultra Fit Tubeless.
Padangų - Panaracer, Schwalbe, Continental, Maxxis, IRC, WTB, Tioga, Kenda ir kt. Taip pat būtų galima priskirti Michelin, tik jie kažkodėl jau nebenaudoja UST logo... Žinoma tas pats, kažkada su Mavic kūręs UST, Hutchinson, savo bekamerines apdangas padėjęs po Tubeless Light technologija.

Taigi kiekvieno vartotojo teisė pasirinkti, kurį tubeless variantą naudoti. Kiekvieno pliusai ir minusai aiškūs.
Dabar, kodėl tubeless geriau. Kažkada SSurblio postintas vienas konstruktyviausių tubeless pranešimų.

Why tubeless?

Advantages of tubeless tyres
Going tubeless has so many advantages for riders looking for high performance kit (that's you, XC racers) that it's hard to see why anyone wouldn't. A good tubeless setup can mean the difference between winning and losing a race, especially when you take into account the extra puncture resistance, which is why pretty much all of the top Elite and World Cup XC riders are on one system or another. Here's why:

1. Less punctures.
You're not going to win the race if you puncture. Running tubeless tyres means you eliminate pinch flats where the inner tube gets pinched between the tyre and the rim under a big impact, cutting a hole in the tube. You can still get punctures from thorns and nails but a dash of latex sealant will solve that easily. The one type of puncture tubeless tyres don't handle well is cuts from sharp rocks, especially in the sidewall which is why it's important to choose tyres carefully. You need a tough, preferably rubbery sidewall; stay away from the sub-400g Continental Supersonics even though it's tempting.

2. More grip.
Getting rid of the inner tube means a more flexible tyre. When the tyre and tube are in contact, especially if you haven't coated them in talcum powder, they act as one big thickness of rubber and as any engineer will tell you, stiffness is very strongly affected by thickness - so a small increase in thickness makes a big difference to how flexible the tyre is. In the real world this means that losing the tube makes a very noticeable increase in grip both from traction and even more importantly, cornering.

3. Lower rolling resistance.
Rolling resistance is affected by many factors but luckily going tubeless improves them all. The extra suppleness from having no inner tube means the tyre can deform more easily over small bumps, rocks and roots. Less fear of punctures means you can run lower pressures which, you have probably heard, increases rolling resistance but that only applies to roadies. Off road, the majority of rolling resistance comes from bumping over a continuous procession of small divots, rocks, roots, bumps and mammals. Lower pressure means the tyre can deform around the obstacle rather than having to lift the entire weight of the rider and bike over it. It might not sound like a lot but if you are riding over many small bumps several times a second it soon adds up to a lot of energy wasted.

4. More comfort
Again related to the lower pressures and greater suppleness, you get less of a pounding from a tubeless tyre. The ride of a tubeless tyre (like a road tubular) is noticeably smoother than an inner tube/tyre combination. More comfort means you feel fresher at the end of a hard ride or race.

5. Less weight
Well, sometimes. A carefully selected tubeless setup is slightly lighter than a tube, but weight is not the main reason for going tubeless. The other factors are far more important.
tyre choice
... I think UST tyres are overkill for most XC races. They are too heavy and the tyres too thick, in fact the only UST tyre I have is on my downhill bike where the extra beef is worth it. Tubeless systems work with conventional tyres and some sealant and all that varies is what combination of rimstrips and valve you need.


Kiek kainuoja?
Ratų sistemų šioje vietoje nenagrinėsiu. Apžvelgsiu tik iš padangų pusės ir tą situaciją, kad neturime UST ratų ir renkamės tarp TLR ir paprasto kamerinio setup'o, o turime, tarkim, Schwalbe TLR padangą.

Kamerinis atvejis:
3 kameros vidutinio svorio (125-130 g) - 6-7 EUR/vnt.
Lopų, lopetėlių rinkinys - vidutiniškai 3-7 EUR (priklauso, ką perkame ir kur perkame)
Pompa treniruotėms - nuo 10 EUR
Ratlankio juosta - 1-6 EUR ratui (nuo eilinės izoliacijos iki normalios juostos)
Plius kaskart į treniruotę ar net varžybas pasiimsime kamerą, lopetėles, pompą. galbūt dar lopus.

Bekamerinis atvejis:
2 ventiliai - 5-10 EUR/vnt (priklausomai nuo to, koks tinkamas jūsų ratlankiui)
sandariklis - 20-25 EUR/l (standartiškai vienai padangai sunaudojama 60 ml vienam kartui)
spec ratlankio juosta - 7-10 eur/vnt (priklausomai nuo gamintojo ir ilgio. NoTubes juostos paprastai užtenka 4-5 26" lankams).

Žinoma, darant bekamerines padangas galima tam tikrose vietose pataupyti. Tarkim asmeniškai vietoje brangesnės NoTubes juostos panaudojau Moment Powertape, kurios kaina 11 Lt (10 m x 5 cm, t.y. vieno lanko ilgio išvyniotos juostos man realiai užtenka dviems lankams, o ir namų ūkyje pravers) ir turinti visas man reikiamas savybes - geras lipnumas, tvirtumas, atsparumas drėgmei ir 4 bar slėgio atlaikymas (daugiau negu reikia). Ventilius kai kurie išsipjauna iš paprastų kamerų prilipdydami juos su ta pačia sandarinimo juosta. Tinka nuo pigiausios kameros, ypač labai super, jei jis dar yra ir su išsukama šerdimi (patogu per jį pilti sandariklį, nereikia numontuoti padangos). Taip pat galima rasti internete savadarbius sandariklius. jei kam bus įdomu šios home made technologijos, galite panaršyti internete kaip "Ghetto tubeless".

Tiek šiam kukliam kartui. Tikiuosi ši tema bus puiki vieta dalintis patirtimi ir sklaidyti įvairius baubus apie tubeless. neapkraunant vieno pranešimo, vėliau aprašysiu tubeless montavimo esminius žingsnius. Tai tikrai nėra sudėtinga, bet neįgudusiam ar pirmą kartą tai darančiam vartotojui tai gali atrodyti kaip NASA kosminė programa :)
Paskutinį kartą redagavo Aurimas vardu Jonas Pen Lie 22, 2011 22:55:53. Iš viso redaguota 6 kartus.
Serijinis žudikas. Žudau debilus.
Vartotojo avataras
Aurimas vardu Jonas
 
Pranešimai: 4593
Užsiregistravo: Pir Lie 02, 2007 21:05:30
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Yoda » Pir Bal 04, 2011 20:14:52

Racing Ralph 2.1 UST svers apie 645 g, kai tuo tarpu Racing Ralph 2.1 TLR sveria apie 565 g + 60 g sandariklio.


rr225tlp.jpg
2.25" PaceStar TLR
rr225tlp.jpg (188.59 KiB) Peržiūrėta 12813 kartus(ų)


Kazka sumaisei, nes turetu kur kas didesnis svorio skirtumas gautis.

Dar klausimai:

- koks +- sealanto takumas, t.y. ar imanoma tarkim svirkstu su vamzdelio jo ipilti nenumontavus ne vienos puses kordo nuo ratlankio (savaime suprantama isleidus ora);
- ar TLReady galima apsieit su pastatoma pompa ar butinai reik kompresoriaus;
- per kiek laiko tipiskai lietuviskai pradurus (vielos gabaliuku ar kuo panasaus, nes astriu akmenu pas mus bent man nepasitaike, kad prapjaut) iseina oras, t.y. ar butina veziotis kamera, ar uztenka pomposm kad iki namu pritempt papuciant kas keliolika min, ar isvis nereik nei vieno nei kito;
- ar TLR montavimo metu reikia naudot vandeni su muilu (tik prie UST sita paminejai).
本当の破る風デーモンだよ!
Vartotojo avataras
Yoda
 
Pranešimai: 115
Užsiregistravo: Tre Lie 30, 2008 23:25:06
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Marius » Ant Bal 05, 2011 10:14:00

Yoda rašė:Dar klausimai:

- koks +- sealanto takumas, t.y. ar imanoma tarkim svirkstu su vamzdelio jo ipilti nenumontavus ne vienos puses kordo nuo ratlankio (savaime suprantama isleidus ora);
- ar TLReady galima apsieit su pastatoma pompa ar butinai reik kompresoriaus;
- per kiek laiko tipiskai lietuviskai pradurus (vielos gabaliuku ar kuo panasaus, nes astriu akmenu pas mus bent man nepasitaike, kad prapjaut) iseina oras, t.y. ar butina veziotis kamera, ar uztenka pomposm kad iki namu pritempt papuciant kas keliolika min, ar isvis nereik nei vieno nei kito;
- ar TLR montavimo metu reikia naudot vandeni su muilu (tik prie UST sita paminejai).


Sandariklį galima pilti į sumontuotą padangą per ventilį, jeigu jis išsukamas - yra specialūs švirkštai (pvz., STAN'S), užsisukantys ant "kotelio".
Ar montuojant TLR užteks pompos, priklauso nuo laimės ;)
Jeigu su sandarikliu neužsisandarina per minutę, greičiausiai reiks kameros. Reikia vežiotis atsarginę kamerą lygiai taip pat.
Vanduo su muilu padeda visada.

Aurimas vardu Jonas rašė:Ratlankius kaipo tubeless ready gamina Bontrager. Bet tai nereiškia, kad ir jūsų turimo ratlankis nebus draugiškas tubeless. Reikia ieškoti informacijos internete arba bandyti pačiam.

Grynakraujų UST lankų ar ratų gamintojai: Shimano, Mavic, Easton. Fulcrum turi savo analogišką technologiją Ultra Fit Tubeless.


Šaunus darbas, surinkti visą info į vieną vietą.
Dėl BONTRAGER ratų - o jie ne UST (Race Lite, Race X Lite)? Apskritai, kiek žinau, tubeless ready ratlankiai yra tik FRM ir ZTR - t.y. ratlankiai, kurie turi stipinų skyles vidinėje pusėje, bet jas užsandarinus su lipnia juosta, nereikia dėti papildomos guminės juostos su ventiliu, kad padanga sandariai užsimontuotų (žemesni, kito profilio bortai). Visi kiti ratlankiai arba būna paprasti - su įprastiniais bortais ir skylėm (reikia pilno "conversion kit"), arba UST - tinkami naudoti su bekamerinėm padangom, be stipinų skylių, nereikia papildomo sandarinimo, tik prisukti spec. ventilį.
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Yoda » Ant Bal 05, 2011 10:33:44

Marius rašė:Jeigu su sandarikliu neužsisandarina per minutę, greičiausiai reiks kameros. Reikia vežiotis atsarginę kamerą lygiai taip pat.
Vanduo su muilu padeda visada.


Tai iseina, kad pradurus reik klijuot padanga arba norint eksploatuot toliau jau reik su kamera vazinet?
本当の破る風デーモンだよ!
Vartotojo avataras
Yoda
 
Pranešimai: 115
Užsiregistravo: Tre Lie 30, 2008 23:25:06
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Marius » Ant Bal 05, 2011 11:00:08

Jeigu skylė stambi (sandariklis neužklijuoja), reikia klijuoti padangą.

Ko dar Aurimas, rodos, neparašė: sandariklis padangoje išdžiūsta per 2-3 mėn. (priklauso kiek jo pripilta), ir reikia vėl jo įpilti, jeigu nori apsaugos nuo pradūrimų.

Ir dar naudingas dalykas, kad nebūtina pirkti gan brangius specializuotus sandariklius dviračiams - galima paieškoti SENUKUOSE sandariklio motociklų padangoms.
Paskutinį kartą redagavo Marius Ant Bal 05, 2011 11:02:34. Iš viso redaguota 1 kartą.
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė minda » Ant Bal 05, 2011 11:02:15

ust ratlankiams komplekte buna spes ventiliai,paprastus ratlankius paversti tinkancius naudoti bekamerinem padangom atrodo uztenka lipnios juostos pvz tune 9eur,ir spec ventiliu,bet irgi reikia ziureti ar apvalus ar knadratinis giminis galas,nes dt swiss tik kvadratinis.jei padangos ust tai ir uzsandarinimo skyscio nereikes tik muilino vandens,ir dedant ust padangas ka pamirso pamineti aurimas,reikia tureti stiprias rankas ir pirstus
minda
 
Pranešimai: 382
Užsiregistravo: Sek Lap 29, 2009 12:15:05
Stilius: All round

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Marius » Ant Bal 05, 2011 11:08:01

Painiai parašei...

Atskiri ventiliai - kaip UST komplekte būna - naudojami UST ir tubeless ready ratlankiams (kuriems užtenka lipnios juostos skylių užklijavimui). Paprastiems ratlankiams reikia guminės juostos su ventiliu: http://www.notubes.com/Standard-Rim-Strip-P50C13.aspx

Dėl sandarinimo skysčio viskas paprasta:
  • naudojant paprastas padangas ir paprastą/tubeless-ready ratlankį - reikalingas
  • naudojant tubeless ready padangas ir paprastą/tubeless-ready ratlankį - reikalingas
  • naudojant tubeless ready padangas ir UST ratlankį - reikalingas
  • naudojant UST padangas ir UST ratlankį - nebūtinas, bet galima pilti kaip apsaugą nuo pradūrimo
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė NetRat » Ant Bal 05, 2011 12:01:19

praktinis klausimas: sezoną atvažinėjus su tubeless be jokių pradūrimų, ar naujam sezonui rekomenduojama išvalyti iš vidaus išdžiūvusį sandariklį (visviena kažkiek sveria, gal išbalansuoja padangą) ar tiesiog užpilt naujo tik mažiau?

Beje, replikuojant Yodai:
- sandariklis susipila per ventilį, bet tam net nereikalingas specialus švirkštas. Sandariklio buteliukai atvažiuoja su pridėtais plonėjančiais antgaliais, kurį nukirpus pakankamai plačiai (bet kad vos tilptų į ventilį) labai lengvai viskas susipila.
- Ar užteks kojinės pompos, ar reikės kompresoriaus - priklauso nuo padangos/ratlankio kombinacijos. Man asmeniškai kol kas sėkmingai montavosi be kompresoriaus ant trijų skirtingų ratlankių (ne UST) įvairios UST ir neUST padangos.
Paskutinį kartą redagavo NetRat Ant Bal 05, 2011 12:22:19. Iš viso redaguota 1 kartą.
Trek 8500ZR '06
Keith Bontrager: "strong, light and cheap - choose two"
NEVALIT'ai TEAM
Vartotojo avataras
NetRat
 
Pranešimai: 252
Užsiregistravo: Tre Rgp 30, 2006 11:06:18
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Marius » Ant Bal 05, 2011 12:11:38

Aš pilčiau ant viršaus, to svorio išdžiūvus ne tiek ir daug. Tą sandariklį iškrapštyt truputį vargo yra...
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė rimas123 » Ant Bal 05, 2011 17:08:17

Aurimas vardu Jonas rašė:
Why tubeless?

2. More grip.
Getting rid of the inner tube means a more flexible tyre. When the tyre and tube are in contact, especially if you haven't coated them in talcum powder, they act as one big thickness of rubber and as any engineer will tell you, stiffness is very strongly affected by thickness - so a small increase in thickness makes a big difference to how flexible the tyre is.



Sorry, gal biški offtopic, bet sudomino mintis. Įdomu ar kas kreiduojat kameras ir ar tai padeda? Internetas rašo, kad tai mitas:
http://www.sheldonbrown.com/brandt/talcum.html
Vartotojo avataras
rimas123
 
Pranešimai: 349
Užsiregistravo: Ant Bir 05, 2007 9:52:11
Miestas: Kaunas
Stilius: All round

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Yoda » Ant Bal 05, 2011 20:51:15

Michelin lateksai buvo stipriai kreiduoti jau dezuteje, butilo kreiduoto dar neteko ciupinet (tik perpjauta is vidaus).
本当の破る風デーモンだよ!
Vartotojo avataras
Yoda
 
Pranešimai: 115
Užsiregistravo: Tre Lie 30, 2008 23:25:06
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Aurimas vardu Jonas » Tre Bal 06, 2011 12:08:24

Atsakant arba tiesiog paantrinant ir papildant tam tikrus klausimus ir atsakymus.

Muilą reikia naudoti ir su TLR padangom. esmė tame, kad sutepta padanga lengviau užliptų ant borto. Lubrikantus pataria naudoti net ir montuojant kamerinį variantą. Jo reikiamybė dažnai priklauso nuo padangos ir lanko. Tarkim naudodavau Conti MK 2.2 padangas and SLR lankų, tai be nieko su kamera jai pilnai ant borto atsistoti kartais prireikdavo net 4.5 bar. Asmeniškai, muiliuką naudočiau būtinai, jei ratlankis yra išlengvintas ir turi slėgio apribojimus. nenorėčiau ypač didelio slėgio net ir trumpam naudoti, jei turėčiau kokius Podium MMX lankus.

Sealant'ą galima nesunkiai supilti per ventilį. Ne visi gamintojai prideda šį darbą palengvinantį inventorių (pvz FRM). Galima įsigyti vaistinėje švirkštą ir keteterį (atkreipkite dėmesį, kad būtų toks storesnis, plonesni su visokiais reguliatoriais neužsimauna ant švirkšto), bet pats puikiai susitvarkiau švirkštą pastatęs tarp stipinų ir galą įkišęs į ventilį. Labai papratai viskas vyko. aišku, galima supilti į padangą prieš montuojant, bet tai gali sukeli papildomų problemų, jei reikės sumontuoti kokią visiškai naują Schwalbe TLR padangą ant kokio ZTR lanko. Laikui bėgant, kaip Marius minėjo, sandariklis džiūna. Tai ypač priklauso nuo išorinės temperatūros. Vasarą tai įvyks kur kas greičiau. Siūlyčiau papildymą daryti tada, kai jau niekas nebekliuksi padangoje.

Ar pakaks pastatomos pompos. Priklauso nuo to, ar galinga pompa, ir kokia padanga. Tarkim naujus fredus su nelabai galinga pompa pripučiau be problemų. X-King'ą tik vieną pripūčiau, kuris sunkiau montavosi, kitam, kuris lengviau užsimontavo, prireikė kameros, kad ant borto užliptų.

Mariau, Bontrager nedaro UST ratų (gal nebent anksčiau), tik TLR. Minėjai sandariklį iš Senukų. Pats gal esi bandęs? kaip sealina? Jis taip pat latekso pagrindu ir skystas ar tirštesnis kaip koks Slime žalias arba Hi-Gear tyre doctor?

UST padangų montavimas ir naudojama jėga. Kai kurios man užsimontavo paprasčiau, kitos lengviau. labai priklauso nuo padangos ir lanko. Tarkim SLR lankas yra asimetrinis ir per vieną pusę užsimontuoja itin sudėtingai, per kitą plg nesunkiai. Tarkim vienos parduotuvės "mechanikai" nesugebėjo užmontuoti Fredo TLR and Alpine lanko ir teigė, kad brokuotas lankas ir padanga :) Dar ir nuo montavimo įgūdžių priklauso. Kai kuriems sunku ir senesnę švalbės padangą ant paprasto lanko sumontuoti ;) Pats, montuodamas padangas su UST kordu, kad ir kaip sunku bebūtų, nenaudoju lopetėlių. Stengiuosi atsakingiau žiūrėti, nes gamintojai perspėja, jog toks montavimas gali pažeisti kordą. O rezultatas bus toks, kad leis orą arba net gali nusimontuoti prie didesnio slėgio.

Užvakar po pasivažinėjimo paneriu tarp Baltojo ir Žaliojo tiltų gavau krūvą pradūrimų. į galinį parėjo 8 skylės :O pamačiau tik namie, kai jau oras išsileido. Esmė tame, kad skylutės buvo šoninės, prie pat kraštinio protektoriau, ir sealant'as natūraliai nepasiekė jo. Teko namie pripūsti ir paversti padangą. Visas užsealino tik viena, atrodo visai nedidelė, skylutė spardėsi. švirkštė sandariklį ir paliko gerą balą ant grindų, kol galų gale užsisandarino. naudoju FRM sandariklį. Pirkdamas nepastebėjau, kad gamintojas nurodo naudoti ne žemesnį kaip 2.2 bar slėgį, kad jis veiktų. O kaip su Stans? Kažkaip prastai atrodo, kai tubeless pasirinkau dėl to, kad su žemesniu slėgiu galėčiau važinėti.
Serijinis žudikas. Žudau debilus.
Vartotojo avataras
Aurimas vardu Jonas
 
Pranešimai: 4593
Užsiregistravo: Pir Lie 02, 2007 21:05:30
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Darysp » Tre Bal 06, 2011 13:07:35

Man teko tris vakarus pažaisti, kol užsandarinau Racing Ralphus TLR ant XT ratų. Sandarinau su Schwalbe Doc Blue. Jie rekomenduoja pilti 50 g, tai užsisandarino su 75 g. Pagrindinė problema, kad leidžia orą per šonines sieneles. Teko ilgai žaisti su horizontalia rato padėtimi, kol pilnai užsisandarino. Dabar jau kelios savaitės slėgį laiko puikiai. Matysim, kaip bus toliau.

P. S. kaip manot, kiek litrų skysčio supila į padangas, kad galėtų per vinis važinėt? http://www.youtube.com/watch?v=FTlZvOVG8zs
Vartotojo avataras
Darysp
 
Pranešimai: 1338
Užsiregistravo: Pen Bir 22, 2007 0:13:11
Miestas: Kaunas
Stilius: All round

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Marius » Tre Bal 06, 2011 14:06:42

Aurimas vardu Jonas rašė:Mariau, Bontrager nedaro UST ratų (gal nebent anksčiau), tik TLR. Minėjai sandariklį iš Senukų. Pats gal esi bandęs? kaip sealina? Jis taip pat latekso pagrindu ir skystas ar tirštesnis kaip koks Slime žalias arba Hi-Gear tyre doctor?

Hmm, dėl BONTRAGER, tai naujesnių nesu čiupinėjęs, o seniesiems užsandarinti su UST padanga juk nereikėdavo nei sandariklio, nei lipinti ką nors? Man rodos, taip ir su naujaisiais. Tad realiai tai UST, tik kad jie nenaudoja UST ženklo.

Sandariklio iš SENUKŲ nesu naudojęs. Reikėtų rinktis skystą, lateksinį.
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Aurimas vardu Jonas » Tre Bal 06, 2011 14:50:45

Nauji bontrager net ir gamintojo puslapyje akivaizdžiai su skylėm eina. prieš 2 metus iš deivio buvau pasiėmęs race lite, kurie irgi su skylėm ir juosta buvo.
Darysp rašė:Man teko tris vakarus pažaisti, kol užsandarinau Racing Ralphus TLR ant XT ratų. Sandarinau su Schwalbe Doc Blue. Jie rekomenduoja pilti 50 g, tai užsisandarino su 75 g. Pagrindinė problema, kad leidžia orą per šonines sieneles. Teko ilgai žaisti su horizontalia rato padėtimi, kol pilnai užsisandarino. Dabar jau kelios savaitės slėgį laiko puikiai. Matysim, kaip bus toliau.

P. S. kaip manot, kiek litrų skysčio supila į padangas, kad galėtų per vinis važinėt? http://www.youtube.com/watch?v=FTlZvOVG8zs

keista. su FRM sandarikliu (60 ml/vnt. kaip minimumą be išimties bet kokioms padangoms gamintojas nurodęs) kastelanio fredus iškart sumontavom. jokio "bėrimo, burbuliavimo" net nebuvo. su vienu Conti XK teko man daugiau padirbėti, dviejose vietose putojo, bet po 10 minučių palaikymo ant dėžės užsisandarino. Gal tikrai skiriasi skirtingų gamintojų sandariklių efektyvumas... :roll:
dėl to filmuko. čia pripilta jo tikrai nemažai, jei apsemia net ir šonines skyles. ir slėgis gali būti, kad tikrai ne 2 bar :)
Serijinis žudikas. Žudau debilus.
Vartotojo avataras
Aurimas vardu Jonas
 
Pranešimai: 4593
Užsiregistravo: Pir Lie 02, 2007 21:05:30
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Deivux » Ket Bal 07, 2011 9:36:41

Race X lite yra tubeles ratlankiai be jokiu skyliu ;), o dabar man reikia patarimo protingieji kurmiai :) sealinau abu ratus, galinis uzpilta tik 60ml ( apsizhioplinau :) visada pilu netoli 100) uzsisandarino is pirmo karto ir oras stovi jau kokias dvi savaites be jokiu minchiu apie nuleidima, o vat su priekine beda... i priekine padanga privariau gal 90ml sealanto (BONTRAGER zalias toks) ir ishleidzhia ora tarp ratlankio ir padangos.... putoja lipa lauk sealantas bet oro nelaiko, nenuleidzhia iki nulio, lieka gal 0,8 baro bet tarkim 3barus laiko gal tik koki pusdieni ... KA DARYT rantlankiai XT??? padangos bontrager 0 ar kaip jos ten ... bej zhymiai sandaresnes nei rocketai (tokias pris tai sandarinau, taip per padangos shonus nuo dushios svirkste kol uzsisandarino ..
Vartotojo avataras
Deivux
 
Pranešimai: 4151
Užsiregistravo: Tre Lie 16, 2008 10:42:08
Miestas: Vilnius
Stilius: Road

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Aurimas vardu Jonas » Ket Bal 07, 2011 9:44:03

Tikrai be skylių?
Paveikslėlis

Elementaru, tos tavo super lengvutės bontrager padangos yra su paprastu kordu, kuris savaime negali tinkamai užsirakinti už borto. Ypač ant UST lankų. Čia yra sėkmės reikalas, kam normaliai laiko, o kam tenka iki finišo parsistumti. Nesuprantu, kaip jūs prisiimat tokią riziką. ir vėl, ne sealant'e esmė...
Serijinis žudikas. Žudau debilus.
Vartotojo avataras
Aurimas vardu Jonas
 
Pranešimai: 4593
Užsiregistravo: Pir Lie 02, 2007 21:05:30
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Laisvunaz » Ket Bal 07, 2011 10:00:14

Turejau senesnius Bontrager Race Lite. Jie irgi buvo be jokiu skyliu.
Laisvunaz
 
Pranešimai: 356
Užsiregistravo: Šeš Rgp 15, 2009 13:11:44
Miestas: Vilnius
Stilius: Road

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Aurimas vardu Jonas » Ket Bal 07, 2011 10:10:17

tai viskas OK, Marius taip pat minėjo, kad senesni be skylių. Tad gal susitarkime, kad anksčiau Bontrager buvo be skylių, o dabar visi su skylėm ir TLR tipo
Serijinis žudikas. Žudau debilus.
Vartotojo avataras
Aurimas vardu Jonas
 
Pranešimai: 4593
Užsiregistravo: Pir Lie 02, 2007 21:05:30
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Tubeless: praktika ir mitai

Standartinė Marius » Ket Bal 07, 2011 13:01:30

Man rodos, ten tokia plastikinė juosta (ne normali rim tape) uždedama ir tampa UST :)

Aurimas vardu Jonas rašė:Elementaru, tos tavo super lengvutės bontrager padangos yra su paprastu kordu, kuris savaime negali tinkamai užsirakinti už borto. Ypač ant UST lankų. Čia yra sėkmės reikalas, kam normaliai laiko, o kam tenka iki finišo parsistumti. Nesuprantu, kaip jūs prisiimat tokią riziką. ir vėl, ne sealant'e esmė...


Galvoju, ant UST lankų kaip tik jos geriau turėtų užsisandarinti, nei ant paprastų. Jei kordas nebrokuotas, galima bandyti guminę juostą su ventiliu dėti, kaip tubeless conversion rinkiniuose būna.
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Kitas

Grįžti į XC/Cross

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 5 svečių