Puslapis 37

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Ket Lie 02, 2009 15:24:45
Vital
Aukščiau rašiau apie elementus sudarančius organizmo elektrolitus ir normalaus (sveiko žmogaus) būsena (šaltinis tas pats A. Baker - Bicycling Medicine) parašymas pateitas ne liguistų būsenų kontekste, o normalios elementų apykaitos ir jų vaidmens kontekste. Kaip labai teisingai paminėjo ir akcentavo Marius “valdantis” elementas elektrolite sportininkui , yra Na, o ne Mg (atkreipkite dėmesį kiek skiriasi šių elementų dienos poreikiai) ir, elektrolitų, o ne vien Mg disbalansas sukelia raumenų spazmus ir kai kurias kūno elektrinių sistemų (tame tarpe ir Širdies laidumo) problemas. Sportininkams normaliai maitinantis ir treniruojantis šių elementų (išskyrus Na) trūkti neturėtų, nes jie gaunami su maistu. Liguistos Mg trūkumo būsenos turi būti diagnozuotos tyrimų, tik tada gydamasi didesnėmis Mg preparatų dozėmis, o aprašyti požymiai gali būti ir kitų problemų pasekmė. Sutinku, kad prekyboje esančios Magnis B6 ir panašūs preparatai saikingai vartojant nekenkia, klausimas tik ar padeda. 9-ame dešimtmetyje mes, kad išvengti raumenų mėšlungio vartojome kalcio glicerafosfatą ir jis padėdavo - pasakykite ar šiame junginyje yra magnio? - nė kvapo. Tačiau paskaitykite kam draudžiama vartoti Mg preparatus – vaje, vaje - sergantiems inkstų nepakankamumu, AV blokada (širdies elektrinio laidumo sutrikimas kai pailgėja PQ intervalas )- paradoksas - pirmojo laipsnio AV blokados priežastis - būtent elektrolitų disbalansas. Magnis yra kūno elektrolitų sudedamoji dalis, bet per didelis jo kiekis gali sukelti problemų taip pat kaip ir jo trūkūmas, kuris išsivysto dėl ligos ar nesubalansuoto maitinimo ilgą laiką. Pateikdamas informaciją, kad sportininkams nėra būdingas šio elemento deficitas ir tas deficitas dažniausia nėra išreikštas kažkokias simptomais, Jis nedaro jokios įtakos pajėgumui arba ta įtaka nežinoma, kartu ir nėra duomenų apie jo galima naudą ar žalą parašiau tai ką turėjo omeny autorius - nėra patvirtinto tiesioginio ryšio tarp sportuojančių asmenų sporto veiklos ir elemento deficito, neliguistas elemento deficitas neišreiškiamas kažkokiais aiškiais simptomais siejamais tik su tuo elementu, kaip antai Fe deficitas yra tiesiogiai susijęs su anemija, nuovargiu, cinko – su sumažėjusiu apetitų ir dermatitais, kalcio su retėjančiais kaulais. Apie įtaką pajėgumui turėtos omeny rimtos studijos. Tšia kad nėra duomenų reiškia, kad aš ir minėtas autorius šiai dienai neturi duomenų apie studijas kurios nustatė kažkokį teigiamą ar neigiamą elemento poveikį fizinei formai. Kaip, pavyzdžiui, yra studijų įrodančių, kad papildomai vartojama geležis gali pakenkti sveikatai ir yra studijų įrodančių, kad ji nepadeda pagerinti fizinei formai – išvada geležies vartojimas nesant anemijos yra beprasmis. Ir štai Vitaminas E – yra studijos, kad jis gali pakenkti sveikatai ir yra 8 studijos teigiančios, kad jis nepadeda pagerinti fizinės formos bei 3-s teigiančios, kad padeda. Jei jums pateks į rankas viena tų trijų – jūs būsite įsitikinęs, kad tai stebuklas ir galite jį vartodami pakenkti savo sveikatai. Nes kaip taisyklė, studijos atliktos su tinkama imtimi ir gera metodika neranda jokių esminių tokių mitybos papildų privalumų. Dar, kaip pavyzdys yra Zn – cinkas – yra įrodytas šio elemento pavojingumas viršijus jo natūralias dozes 15-12 mg, ir yra įrodyta jo nauda fizinei forma, ypač pagreitinant atsistatymą (1 studija), nėra nei vienos studijos teigiančios priešingai, bet ar jūs dėl to nuspręsite vartoti Zn preparatus? Reikia pripažinti kai kuriuose ir ypač vitaminų ir mikroelementų apykaitos srityse žmonijai trūksta žinių, todėl geriau daryti tik tai ką darai kas diena ir kas yra patikrinta laiko. Taigi žmogus jau daugelį metų atsirinko maistą, kurį jis vartoja, tarp kurių yra ir druska, natūralios atrankos yra nulemta, kad žmogus būtų stiprus ir gražus, o treniruotės padaro jį dar stipresnį, tad ganėtinai rizikinga tiesiog profilaktikai farširuoti save retesniais mikroelementais , kuriuos sunku gauti įprastai mitybai gamtoje (aišku nekalbu apie ligos atvejus).
Kalis farmacijos kompanijų siūlomas kaip elementas gerinantis širdies darbą, o magnis, kaip gerinantis nervų sistemos veiklą - tai kompanijų pastangos kad mes vartotume šiuos preparatus i r leistume pinigus jiems kai mums reikia ir kai nereikia, jos žino, kad nėra tyrimų, įrodančių, kad siūlomos palaikomosios dozės gali pakenkti, tačiau atsiprašau ... jei nėra simptomų ir nediagnozuotas trūkumas, tai kam leisti pinigus ir juos vartoti? Kitaip tariant savarankiškai geriau didinti tik druskos kiekį ir tai neperžengiant rekomenduojamų ribų. Ultra ilgų sporto renginių metu elektrolitų balansas turi būti palaikomas ir pagrindinis elementas čia Natris. Kaip jau minėjau anksčiau 2 valandos vidutinio intensyvumo treniruotės padidina natrio poreikį 2 g, t.y. 2000 mg. 4-6 valandos jau poreikis atitinkamas. Yra dar vienas neaprašytas dalykas - uždaras ciklas, kurio metu per mažai geriant organizmas taupo prakaitą, ko pasėkoje per mažai vėsinamas, dėl to kenčia dar daugiau, inkstai reguliuoja druskų koncentraciją kraujyje ir pradeda taupyti ir druskas, tačiau tai savotiškas išgyvenimo ekstremaliomis sąlygomis ciklas, kurio pasėkoje visą susidariusį skysčio ir druskų disbalansą teks atstatinėti kaip galima greičiau, norint atgauti buvusią formą.
Kita vertus – būkite visada skeptiški – aš asmeniškai manau, kad žiupsnelis druskos mano gėrime bent jau nepakenks, nes galiu tiesiog palaižyti savo prakaitą, kad suprasti, kad jis sūrus, o druską ir taip vartoju :). Bet kitus elementus ramiai priimu tik tada kai man juos izotoniniame gėrime paruošia atsakingas gamintojas – šiuo atveju aš turiu pasirinkimą – pasidaryti savo gėrimą ar pirkti. Bet pastebėjau, kad pavyzdžiui išgėręs 2 l parduotuvėje parduodamo negazuoto Rasa gėrimo praturtinto B grupės vitaminais gausiu net 300 proc. vitamino C ir B grupės vitaminų, o tas man jau neptinka ypač kai žinau, kad B6 megadozės gali pakenkti. Taigi reikia galvoti ir skaityti ką vartojame.

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Pen Lie 03, 2009 9:47:08
Kykas
Kaip visada Vital žinutės labai įdomios, turi žmogus žinių ir talentą rašyti, o svarbiausiai, kad netingi. :wink:
Tik aš taip ir nesupratau, ką reik vartoti jei traukia raumenis :wall: Nebesugebu iš informacijos srauto išskirt tai kas man rūpi. Po ilgoko laiko vėl pradėjo traukti raumenis, kažko trūksta organizmui, o ko nežinau :(

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Pen Lie 03, 2009 19:38:12
tudish_piip
Cia gal truputi offtopic(neradau daugiau kur paklausti, jei zinote pasakykite kur)
Ka jus darote gryze po treniruotes? kaip atgaunate jegas? Nes kai as pavyzdziui gryztu, ai mane nesveikai troskina, nors vaziuodamas geriu ir jauciu pakankama nuovargi visa valanda, buna net valgyt nesinori (cia taip pervargimo manau pozymis)

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Pen Lie 03, 2009 22:22:41
GeeFre
tudish_piip rašė:Cia gal truputi offtopic(neradau daugiau kur paklausti, jei zinote pasakykite kur)
Ka jus darote gryze po treniruotes? kaip atgaunate jegas? Nes kai as pavyzdziui gryztu, ai mane nesveikai troskina, nors vaziuodamas geriu ir jauciu pakankama nuovargi visa valanda, buna net valgyt nesinori (cia taip pervargimo manau pozymis)

Šiandien atsigėriau sulčių su gliukozės šaukštu, pasedėjau, tai gyvas ir žvalus :).

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Pen Lie 03, 2009 22:54:40
tudish_piip
hm, na as va siandiena vaziavau didziausia kilometraza savo vaziuota ir nuo triju iki puses septyniu. Laikas kai saule aktyviausia. Tai kai gryzau, atsigauti nebuvo taip lengva kaip visada, beto pajutau kelis siluminio smugio simptomus.
Na bet aciu dievui po valandeles atsigavau.
Atsiprasau, kad nusigrybavau visiskai nuo temos. :oops:

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Pen Lie 03, 2009 23:40:09
GeeFre
Taigi naudok kepurę (aš už šalmą), pavėsį :).

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Šeš Lie 04, 2009 9:27:06
tudish_piip
Tai as ir vazineju su kepure, be jos isvis "kapec" butu :)
o gal zinai kur lietuvoj normalia dviratinku kepure galima nusipirkt? bo pas mane dar nuo sovietmecio ;)

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Šeš Lie 04, 2009 11:10:57
GeeFre
Kas kas? Dviratininkų kepurė :D? Neteko girdėt, aš ne toks sportininkas, kad riekėtų atskiros :)

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Šeš Lie 04, 2009 15:56:50
Creamfields
GeeFre rašė:Kas kas? Dviratininkų kepurė :D? Neteko girdėt, aš ne toks sportininkas, kad riekėtų atskiros :)


Paveikslėlis

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Šeš Lie 04, 2009 16:01:45
tudish_piip
taip taip, butent tokia :)
As GeeFre nusiunciau PM su foto.
na bet kepure nera svarbiausias dalykas, visdelto kalbame apie izotoninius gerimus, kurie palaiko jegas vaziuojant.
Siulykit, gal kas zinot dar kokiu receptu arba perkamu geru kokteiliu.
Beje as norejau paklausti, ar nieko blogo neatsitiks jei i ta vandeni su gliukoze ir ziubsneliu druskos ipilti dar siek tiek citrinos sulciu? nes man atrodo, jog tuomet gerimas gaivesnis bus.

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Šeš Lie 04, 2009 21:56:07
GeeFre
Tai ir reikėtų įpilt ko nors iš sulčių. Aš irgi, galvoju skiltelę įmest į ąsotį, atitinkamą kiekį gliukozės, druskos, ir palikt šiek tiek :). Arba sirupo (koncentrato) citrinų sulčių..

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Sek Lie 05, 2009 10:16:32
tudish_piip
pas mane yra koncentrato, tai kai buvau ipyles tai tikrai labiau gaivina nei seip banduo su gliukoze. tik svarbu kad neveiktu priesingai :)

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Pen Lie 10, 2009 21:15:47
matilius
kazkaip nezinau slykstu man ta gerima gerti..ar as ten per daug gluiukozes idedu..

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Šeš Lie 11, 2009 1:44:16
MariusK
Aš išvis galvoju elmenhorsterio sultis praskiest iki tiek, kad dar nebūtų šlykštu gert, ištirpint kažkiek gliukozės, kelis grūdelius druskos įmest (arba ne). Žiūrėsiu kas gausis... O pagal receptą pasidarytą birzgalą išpyliau. :D

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Šeš Lie 11, 2009 2:40:36
tudish_piip
o tai ko ispyliai? baisiai neskanus buvo? :lol:

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Šeš Lie 11, 2009 10:11:43
yellowjacket
Po sudėtingų bandymų buvo prieita išvada sultis su mineralke sumaišyt :)

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Šeš Lie 11, 2009 10:21:22
GudJer
Jei negaila sau 30lt / mėn., tai verta pagalvot apie CARBO papildą, kurių vieno kg kaina maždaug tokia ir užtenka ~20 kartų. Gausit gerą dozę sudėtinių angliavandenių, kažkiek gliukozės, kažkiek fruktozės, kitaip sakant, energijos užtikrinimas ilgą laiką. Plius sudėty būna reikalingų vitaminų, mineralų, ir skonis gaivinantis ir nesaldus.
Kad ir pvz http://olimp.lt/lt/50723313144737/ arba http://www.sportnutrition.lt/catalog.php?level=1&action=show&id1=1305&id2=5
Tikrai geras dalykas ir energijai gauti, ir po treniruotės jai atstatyti. Ir palyginus, tikrai nebrangu, ypač imant didesnį kiekį

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Šeš Lie 11, 2009 11:51:39
MariusK
tudish_piip rašė:o tai ko ispyliai? baisiai neskanus buvo? :lol:

Panašiai... :)

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Šeš Lie 11, 2009 12:54:58
Montukou
MariusK rašė:Aš išvis galvoju elmenhorsterio sultis praskiest iki tiek, kad dar nebūtų šlykštu gert, ištirpint kažkiek gliukozės, kelis grūdelius druskos įmest (arba ne). Žiūrėsiu kas gausis... O pagal receptą pasidarytą birzgalą išpyliau. :D


kokius kelis grudelius? parasyta gi 2g druskos litrui.. O jei darysi savaip, jokios naudos nebus.

Re: Jegu palaikymas vaziuojant - izotoninis gerimas

StandartinėParašytas: Pir Rgp 17, 2009 2:40:59
Leehas
Daznai gaminuos sita gerima pagal Vitalio recepta (tik sultis skiedziu ne stikline, bet iki tiek, kad skonis normalus jaustusi). Siandien pastebejau, kad nuo to gerimo man prasideda visokie "riauguliai" :) nevisada malonu sunkiai minant. Ar cia daugiau kam taip, ar mano organizmas nejama jo? Daugiau problemu su juo kaip ir nebuna.