Puslapis 11

Pagalba renkantis STREET/PARK/DIRT dviratį

StandartinėParašytas: Ket Lap 22, 2012 18:49:29
GILTY
Prededant rinktis dviratį svarbiausia nuspresti ko jums reikia: važinėsit gatvėse (street), parke (park) ar miškuose (fr/dh). Pirmais dviem atvejais visada verta apsvarstyti ar MTB tikrai jums, nes didelį dviratį žymiai sunkiau įvaldyt nei BMX, tad geriausia pasibandyti visus įmanomus variantus prieš perkant.

Dviračių gamintojai prie jau surinkto dviračio (complete) pavadinimo dažnai prideda skaičių: kuo mažesnis skaičiuos – tuo geresnės detalės jame bus sudėtus, bet atitinkamai bus didesnė kaina.

Žymiai sudėtingiau renkantis dviratį yra rėmo geometrija – mano asmenine nuomone ją galima būtų suskirstyti į tris kategorijas: agresyvi – labai specifinių kampų, trumpos bazės, labai primenanti bmx, bet tinkanti ne kiekvienam; all round – dabar jau klasikinė (naudojama NS ir Dartmoor) – vidutinio ilgio bazė, rėmas tinkantis tiek amortizatoriui tiek standžiai (rigid) šakei, nieko išskirtinio, bet puikiai atlieka funkciją ir labai tinka pradinukams, kurie su laiku atsirinks kas jiems geriausia; ir paskutinė – tingi – tai ilgos bazės, turintis ilgą chainstay, bei toptube rėmas, labiausiai skirtas važinėt dirt'ą, kur yra didelis greitis ir reikalingas stabilumas.

Visiems rūpi dar tai, ar ilgai dviračio dalys veiks – atsakymas paprastas – ne. Viską galima sulaužyti dar per pirmą važinėjimą, tai jau yra jūsų pačių reikalas. Viskas lūžta, nesvarbu kiek dalys ar dviračiai kainuoja. Žinoma, firmos, gaminančios brangesnes, dalis stengiasi užtinkrinti produktų kokybę, bet nėra nieko nesunaikinamo.

Ko vertėtų vengti:

 neuždarų guolių (loose ball bearings) – tai jau ganėtina atgyvena ir nepatartina naudoti ekstremaliam sportui skirtuose dviračiuose.
 Paprastų, nesutvirtintų vairo kolonėlių (headset) – šokinėjant jos tiesiog sutrupa ir greitai tenka jas keisti brangesnėm.
 Freewheel sistemos – tai taip pat senai nenaudojamas dalykas, šis mechanizmas yra tiesiog neskirtas tokiam reikalui.
 32 stipinų ratlankių ir stebulių – čia yra ginčytinas dalykas – jei liksite prie mtb standartų tada viskas yra tvarkoje, tačiau jei vieną dieną užsigeisite susidėt bmx stebules tai jau bus problema, nes bmx rinkoje nėra naudojami 32 stipinai.
 9mm amortizuojanti šakė – tai pigiausia šakės versija, bet ji taip pat greičiausiai ir lūžta. Daugelis jau surinktų dviračių yra parduodami su 9mm šakėmis, kad ir koks skambus jos pavadinimas būtų, tikėtina, kad ši šakė bus pirmas rimtas keitimas jūsų dviratyje.

Kiti klausimai:

 Ar ant mtb rėmo galima uždėti bmx tipo švaistiklius (cranks)?
Taip, tereikia pažiūrėti kokio storio yra bmx švaistiklių ašis (yra du variantai 19 ir 22mm) ir kokio tipo yra centriniai guoliai (bottom bracket) jūsų rėme.
 Mano ūgis ... mano svoris.... kokio dviračio man reiktų?
Šioje dviračių kategorijoje ūgis ir svoris nėra visiškai svarbus. Pvz.: vienas raideris bus aukštas, bet turės mažą (trumpą) dviratį, kitas bus žemas, bet važinės su dideliu (ilgu) dviračiu. Vienintelė sfera, kurioje raiderio svoris yra svarbus - DH/FR - čia reikia reguliuoti amortizatorius pagal jūsų svorį ir trasą kurioje važiuojate.

P.s.: Su laiku padedamas kitų protingų individų papildysiu temą informacija, o pradžiai tiek.

Taip pat ieškokite informacijos šioje temoja: Prieš užduodant klausimą būtina perskaityti