Apie dviračių „takus“

Kitos temos, susijusios su dviračiais ir ne tik

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė vikispikis » Ket Vas 18, 2010 19:10:36

Kad jau kalba eina pie dviračių takus, tai noriu paklaust visu forumiečių: ką manot apie dviračių takus grįstus mažomis trinkelėmis (pvz, Konstitucijos prospekte Vilniuje)?
Kadangi maniškės padangos siauros ir stengiuos laikyt jas kietai pripūstas, važiavimas per tas trinkeles nėra itin malonus - visu kūnu tenka pajausti kiekvieną tarpą tarp plytelių. Norisi važiuoti pėstiesiems skirata dalimi, nes ten plytelės didesnės :) Manau patogiausia būtų, jei nauji dviračių takai būtų asfaltuojami, o ne grindžiami. Šituo klausimu teko kalbėti ir su tuo užsiimančiu savivaldybės tarnautoju. Jis sakė, kad jei dviratininkams būtų patogiau asfaltuoti takai, reiktų parašyt tvarkingą ir kultūringą raštą, surinkt po juo pritariančių dviratininkų parašų ir labai tikėtina, kad į jį bus atsižvelgta. Mat jei yra įrenginėjamas naujas takas, didelio kainų skirtumo tarp trinkelių ir asfalto nėra.
Todėl būtų įdomu išgirsti kitų dviratininkų nuomones apie tai: trinkelės ar asfaltas? :roll:
vikispikis
 
Pranešimai: 1
Užsiregistravo: Ket Vas 18, 2010 18:51:56
Stilius: None

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė KEdas » Ket Vas 18, 2010 19:17:09

vikispikis rašė: Todėl būtų įdomu išgirsti kitų dviratininkų nuomones apie tai: trinkelės ar asfaltas? :roll:


Geriau asfaltas. Kam adresuoti raštą?
KEdas
 
Pranešimai: 441
Užsiregistravo: Šeš Spa 04, 2008 19:47:37
Miestas: Vilnius
Stilius: Commuting

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė dviratonas » Ket Vas 18, 2010 19:44:13

Aisku kad esfaltas, cia net klaust nereikia :roll:
Geros dienos :)
dviratonas
 
Pranešimai: 919
Užsiregistravo: Tre Kov 19, 2008 11:03:14
Miestas: Klaipeda
Stilius: None

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė MariusK » Pen Vas 19, 2010 0:46:56

Bet trinkelės gražiau... Ir turbūt brangiau. Supraskit galima daugiau į šoną pinigėliu nuplaut arba vieną kitą padėklą prie savo namo atsivežt. :(
Varguoliai - Lietuvos ateitis.
MariusK
 
Pranešimai: 1533
Užsiregistravo: Pen Bir 13, 2008 1:04:39
Stilius: None

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė LinasV » Pen Vas 19, 2010 2:01:29

Gavau AB "Smiltynės perkėla" dviratininkų perkėlimo statistinius duomenis už 1996-2009 m. Labai įdomi ir iškalbinga statistika apie dviračių naudojimą, jo augimo dinamiką Klaipėdoje. Nesunku įžvelgti, kad atsiradus geresniems dviračių takams Kuršių Nerijoje ir Klaipėdoje, prasidėjo staigus dviratininkų kelionių augimas. Kai nuo 2001-2002 m. buvo patvirtintas nemokamas dviračių kėlimas į Kuršių neriją, dviratininkų kelionių skaičius didėjo šimtais procentų. Eilinis patvirtinimas senai žinomai tiesai, kad sudarius sąlygas važinėtis dviračiu - greitai daugės ir važinėjančių.
Vartotojo avataras
LinasV
 
Pranešimai: 2202
Užsiregistravo: Pir Gru 19, 2005 21:16:53
Miestas: Kaunas
Stilius: All round

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė Gintarass » Pen Vas 19, 2010 10:39:05

LinasV rašė:Gavau AB "Smiltynės perkėla" dviratininkų perkėlimo statistinius duomenis už 1996-2009 m. Labai įdomi ir iškalbinga statistika apie dviračių naudojimą
iškalbinga statistika neatsidaro. Gal čia mano kompo problemos, dzin.
LinasV rašė:Nesunku įžvelgti, kad atsiradus geresniems dviračių takams Kuršių Nerijoje ir Klaipėdoje, prasidėjo staigus dviratininkų kelionių augimas. Kai nuo 2001-2002 m. buvo patvirtintas nemokamas dviračių kėlimas į Kuršių neriją, dviratininkų kelionių skaičius didėjo šimtais procentų.
Neįkertu logikos. Hm, patvirtino nemokamą dviračių kėlimą, dviratininkų kelionių skaičius išaugo keliskart. Kaip priėjai išvados, kad dviratininkų pagausėjo būtent dėl takų?
Vartotojo avataras
Gintarass
 
Pranešimai: 460
Užsiregistravo: Pen Rgp 25, 2006 8:42:55
Miestas: Vilnius
Stilius: Commuting

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė pauliusb » Pen Vas 19, 2010 10:51:22

Paskutinį kartą redagavo pauliusb Pen Vas 19, 2010 13:02:20. Iš viso redaguota 2 kartus.
pauliusb
 
Pranešimai: 1558
Užsiregistravo: Tre Geg 16, 2007 20:28:36
Miestas: Kaunas
Stilius: XC

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė Gintarass » Pen Vas 19, 2010 11:03:40

Ten galima nemokamai atsisiųst?
Vartotojo avataras
Gintarass
 
Pranešimai: 460
Užsiregistravo: Pen Rgp 25, 2006 8:42:55
Miestas: Vilnius
Stilius: Commuting

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė sharchanas » Pen Vas 19, 2010 11:19:51

galima galima, tik luktelt reik :)
Jei kalbi - tai tavo žodžiai turi būti geresni už tylą. Indėnų patarlė
Vartotojo avataras
sharchanas
 
Pranešimai: 1503
Užsiregistravo: Tre Lie 26, 2006 16:49:54
Miestas: Vilnius
Stilius: Unicycle

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė Gintarass » Pen Vas 19, 2010 11:22:58

Aš tris kartus luktelėjau po šešiasdešimt sekundžių, bet man visvien nerodo tos statistikos. Error, sako. Gal čia tik mano kompo bėdos. Tiek to, apsieisiu.
Vartotojo avataras
Gintarass
 
Pranešimai: 460
Užsiregistravo: Pen Rgp 25, 2006 8:42:55
Miestas: Vilnius
Stilius: Commuting

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė pauliusb » Pen Vas 19, 2010 11:35:36

Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (150.63 KiB) Peržiūrėta 6506 kartus(ų)
pauliusb
 
Pranešimai: 1558
Užsiregistravo: Tre Geg 16, 2007 20:28:36
Miestas: Kaunas
Stilius: XC

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė Gintarass » Pen Vas 19, 2010 11:41:15

Ačiū. Mano nuomone, lentelėje pateikta labai teisinga išvada.
Vartotojo avataras
Gintarass
 
Pranešimai: 460
Užsiregistravo: Pen Rgp 25, 2006 8:42:55
Miestas: Vilnius
Stilius: Commuting

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė sharchanas » Pen Vas 19, 2010 11:45:41

su kuo siejamas 2003 ir 2004 srauto mazejimas?
Jei kalbi - tai tavo žodžiai turi būti geresni už tylą. Indėnų patarlė
Vartotojo avataras
sharchanas
 
Pranešimai: 1503
Užsiregistravo: Tre Lie 26, 2006 16:49:54
Miestas: Vilnius
Stilius: Unicycle

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė LinasV » Pen Vas 19, 2010 12:00:31

Gintarass rašė:Neįkertu logikos. Hm, patvirtino nemokamą dviračių kėlimą, dviratininkų kelionių skaičius išaugo keliskart. Kaip priėjai išvados, kad dviratininkų pagausėjo būtent dėl takų?

Tuo pat metu buvo nutiesti pirmieji geresni dviračių takai Klaipėdoje Kuršių nerijoje ir kasmet tas tinklas didėjo. Mant atrodo, kad tai tiesiogai susiję dalykai.

sharchanas rašė:su kuo siejamas 2003 ir 2004 srauto mazejimas?

Sunku pasakyti po tiek laiko. Gal orai buvo blogesni ar dar kažkas ? Tikrai įdomu 'kodėl".
Vartotojo avataras
LinasV
 
Pranešimai: 2202
Užsiregistravo: Pir Gru 19, 2005 21:16:53
Miestas: Kaunas
Stilius: All round

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė Gintarass » Pen Vas 19, 2010 13:20:54

LinasV rašė:Tuo pat metu buvo nutiesti pirmieji geresni dviračių takai Klaipėdoje Kuršių nerijoje ir kasmet tas tinklas didėjo. Mant atrodo, kad tai tiesiogai susiję dalykai.
Ir man taip pat atrodo. Tik priežastis su pasekme prašosi sukeičiamos vietomis. Ir visai nebūtina į takų temą grūst kėlikų geradūšiškumo. Neginčyju entuziastų darbo. Bet. Sporinam, kad dviračių dar padvigubės už poros metų. Nežiūrint į tai, kad Vilniaus trolikai užsiklijavo fcuk bikes lipdukus arba LG įdiegė naująją dviračių vežimo politiką, kuomet kai kuriais atstumais vežti dviratį patapo kone trigubai brangiau nei jo raitelį. Keistoka, bet nuo to dviratininkų skaičiaus augimo procesas nesulėtėjo. Ir kvaila priskirti nuopelnus takams. Bijau teigti, bet jaučiu, kad kuo mažiau takų, tuo greičiau dviratininkai integruosis į gatvę, kur jiems ir vieta.

IMHO.
Vartotojo avataras
Gintarass
 
Pranešimai: 460
Užsiregistravo: Pen Rgp 25, 2006 8:42:55
Miestas: Vilnius
Stilius: Commuting

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė Gintarass » Pen Vas 19, 2010 13:26:15

vikispikis rašė:Todėl būtų įdomu išgirsti kitų dviratininkų nuomones apie tai: trinkelės ar asfaltas?
Šlifuoti marmuriniai rutuliukai.
Vartotojo avataras
Gintarass
 
Pranešimai: 460
Užsiregistravo: Pen Rgp 25, 2006 8:42:55
Miestas: Vilnius
Stilius: Commuting

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė SauliusR » Pen Vas 19, 2010 13:53:06

LinasV rašė:Gavau AB "Smiltynės perkėla" dviratininkų perkėlimo statistinius duomenis už 1996-2009 m. Labai įdomi ir iškalbinga statistika apie dviračių naudojimą, jo augimo dinamiką Klaipėdoje. Nesunku įžvelgti, kad atsiradus geresniems dviračių takams Kuršių Nerijoje ir Klaipėdoje, prasidėjo staigus dviratininkų kelionių augimas. Kai nuo 2001-2002 m. buvo patvirtintas nemokamas dviračių kėlimas į Kuršių neriją, dviratininkų kelionių skaičius didėjo šimtais procentų. Eilinis patvirtinimas senai žinomai tiesai, kad sudarius sąlygas važinėtis dviračiu - greitai daugės ir važinėjančių.



Kadangi pats sia informacija paruosiau, tai dar noreciau prideti keleta is sios statistikos isplaukianciu isvadu: :shock:

- AB "Smiltynės perkėla" vykdoma palanki dviratininkams politika nuo 2001 m. paskatino tūkstančius klaipėdiečių prisiminti dviračius ir juos išbandyti minant pedalus link jūros. Tam turėjo įtakos nemokamos kelto paslaugos 2001-2003 m. ir po to suvienodinta pėsčiojo bei dviratininko perkėlimo kaina.

- "Nemokamo saldainio" akcija dviratininkų atžvilgiu 2001-2002 m. pasiteisino! Daugumai pabandžiusių važiuoti dviračiu prie jūros tai patiko ir jie ir toliau tai daro, paskatindami vis daugiau kitų žmonių (klaipėdiečių ir savo svečių) tai daryti.

- 2009 m. perkeltų dviratininku skaičiaus metinis augimas buvo +34%, nors kelto bilieto kaina į Smiltynę ir atgal pabrango 45% nuo 2 Lt iki 2.9 Lt.

- Dviratininkų skaičiaus augimui "Smiltynės perkėloje" įtakos turėjo ir naujų dviračių takų (pvz., žaliakelio per pietinius rajonus nuo Smiltelės g. iki Baltijos pr.) atsiradimas Klaipėdos mieste. Šiais takais klaipėdiečiai, dažniausiai su vaikais, gali lengviau pasiekti keltų terminalus, ypač arčiau pietinių miesto rajonų esančią Naująją Smiltynės perkėlą.

- Statistikoje nesimato, kiek iš 190 tūkst. keleivių buvo vietiniai dviratininkai ir kiek - atvykusieji iš kitų Lietuvos miestų ir užsienio. Bet kokiu atveju galime daryti išvadą, kad dviratininkų skaičius Klaipėdos miesto gatvėse kiekvienais metais auga, nes kelionės dviračiais dažniausiai prasideda nuo namų, traukinių stoties ar automobilių parkavimo aikštelės, o ne nuo kelto.

- Statistika taip pat neparodo, kiek iš 190 tūkst. dviratininkų naudojasi dviračiais ir kitais tikslais, pvz., važiavimui į darbą, parduotuvę, mokyklą ar pan. Galime daryti tik prielaidą, kad dalis tų dviratininkų, išbandę šias transporto priemones ir pamatę jų privalumus, išdrįsta naudotis dviračiais ne tik laisvalaikio tikslais, bet ir susisiekimui.


Galiausiai kyla klausimas, ar Klaipedoje dviratininku 2009 m. padaugejo 34% lyginant su ankstesniais metais? :roll:
As drisciau speti, nes oficialios statistikos ir tyrimu nera, kad kiekvienais metais dviratininku skaicius Klaipedoje auga :mrgreen: , ypatingai tai pastebima savaitgaliais ir svenciu dienomis, kai daug dviratininku rieda per visa miesta iki Smiltynes perkelu (toliau vaziuoja i pajuri degintis arba mina iki Juodkrantes/Nidos) ir dviraciu takais i Giruliu pajuri ir toliau link Palangos, kur veda puikus dviraciu takas.

O gal kas nors turi tikslesnes informacijos?
Vartotojo avataras
SauliusR
 
Pranešimai: 66
Užsiregistravo: Tre Vas 20, 2008 1:55:20
Miestas: Klaipeda
Stilius: All round

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė SauliusR » Šeš Vas 20, 2010 2:07:41

Dar noreciau pridurti, kad 2002-2003 m. buvo pradeti tvarkyti dviraciu takai Smiltyneje (atnaujinta pagrindiniu taku danga ir nutiestas naujas dviraciu takas tarp Senosios ir naujosios perkelu). Ir tai buvo padaryta uz pinigus, kuriuos Klaipedos miesto savivaldybe surinko kaip ekologini mokesti uz automobiliu ivaziavima i Kursiu nerija keliantis i Smiltyne Naujojoje perkeloje. Oficialiai perkelimas i Smiltyne buvo nemokamas, o keltai buvo traktuojami kaip kelio dalis, bet Klaipedos savivaldybe, noredama suvaldyti prasidejusi beprotiska automobiliu srauta is miesto i Kursiu nerija, atrado istatymuose spraga ir valstybinio kelio atkarpoje ties naujaja Smilynes perkela ivede toki ekologini mokesti. Deka sio mokescio buvo surinka keletas mln Lt., kurie turbut pirma karta buvo tinkamai isleisti :-D

manau, kad siu taku nutiesimas ir ju gera reklama ziniasklaidoje taip pat paskatino daugiau zmoniu sesti ant dviraciu :cowboy:

Daugelio apklausu, tame tarpe ir mano atliktos reprezentatyvios Klaipedos miesto gyventoju apklausos, rezultatai rodo, kad eismo saugumas, t.y. nesaugumas, zmonems yra vienas pagrindiniu faktoriu, kodel jie vazineja ar nevazineja dviraciais. Dviraciu taku atsiradimas dalinai eliminuoja si faktoriu.

Bet kokiu atveju, nera ir negali buti kazkokio vieno tai isskirtinio faktoriaus, kuriam atsiradus visi pultu vazineti dviraciais. Daznai tai buna ivairiu faktoriu pasekme (nemokamas perkelimas prie juros, nauji dviraciu takai, kazkokia nauja informacija ziniasklaidoje apie dviraciu nauda, dviraciu sventes ir zygiai, dviracio ivaizdzio gerejimas ir t.t.). Sunku nustatyti, kuris faktorius buvo lemiamas, galima tik spelioti arba remtis tyrimais, kurie Lietuvoje praktiskai nevykdomi...

Mano nuomone, Klaipedoje labai didele reiksme dviratizacijai turejo Smiltynes perkelos "nemokamas saldainis", kurio deka daug zmoniu pabande vaziuoti dviraciais. Daugeliui tai patiko, tai jie negali sustoti iki siol :mrgreen: Gaila tik tai, kad daugelis ju vazineja dviraciais tik vasara ir laisvalaikio tikslais. Vadinasi dar kazko truksta, kad jie pradetu vazineti ir kitais tikslais - i darba, parduotuve, mokyklas ar pan.

Reiketu ir kitiems miestams pagalvoti, koki "nemokama saldaini", t.y. paskatinima butu galima pasiulyti savo miesto gyventojams. Uzsienyje daznai organizuojamos ivairios paskatinimo akcijos, pvz., nemokama kava su ptrageliu vaziuojantiems dviraciu i darba ar pan. :sugerovai:
Vartotojo avataras
SauliusR
 
Pranešimai: 66
Užsiregistravo: Tre Vas 20, 2008 1:55:20
Miestas: Klaipeda
Stilius: All round

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė instructor » Tre Kov 10, 2010 0:05:48

tokių dviračio takų galima pamatyti ir Vilniuje :-D
Prikabinti failai
041.jpg
041.jpg (54.53 KiB) Peržiūrėta 6344 kartus(ų)
kad ir kur bevažiuotumei dviračiu – vis į kalną ir prieš vėją
pagarbiai, Arturas
Vartotojo avataras
instructor
 
Pranešimai: 156
Užsiregistravo: Ant Sau 22, 2008 18:52:07
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Apie dviračių „takus“

Standartinė Ratata » Tre Kov 10, 2010 9:18:51

Cia irengta slalomo trasa, kad pasibaigus stulpu ruozui butu lengviau vaziuoti aplink keglius. Viskas cia normaliai.
Ratata
 
Pranešimai: 597
Užsiregistravo: Pir Geg 05, 2008 20:49:41
Miestas: Kaunas
Stilius: Turizmas

AnkstesnisKitas

Grįžti į Kita

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių

cron