Dviratininko bateliai

Dviratininko bateliai

Standartinė Vital » Pen Rgp 29, 2008 12:20:33

Įvertinau, kad forume yra 3 temos apie dviračių batelius:
1. road pedalai + batai (sukurta 2007-03-20);
2. slidinėja kulnas xc batuose, kaip daryt? (sukurta 2007-07-13);
3. Kokius batus pirkti? (sukurta 2008-01-31);
Dar yra tema “dviratininko apranga”, o bateliai yra aprangos dalis. Šis mano pasisakymas labiausiai tiktų antrajai temai, tačiau man kilo mintis, kad yra galimybė visas temas sujungti naujoje temoje. Gal niekas nenukentės, jei taip ir padarysiu.
Dviratininko bateliai yra viena svarbiausių dviratininko aprangos dalių. Per juos, o po to per pedalus dviračio “variklis” – mūsų kojos kontaktuoja su dviračio transmisiją. Atėjo laikas pasvarstyti kokias savybes jie turi turėti ir kokie jie turi būti. Kadangi esame dviratininkų forume, visi suvokiame, kad jei jau rimtai žiūrime į važiavimą dviračiu, galvojame apie dviratininko aprangą, tai pirmiausia turi būti galvojama apie batelius. Žinoma galima važiuoti dviračiu avint bet kokiais bateliais, tik klausimas ar tai patogu ir saugu? Gal kai kam ir patogu, tačiau tikrai nesaugu. Naudojant netinkamus batelius koja gali nuslysti nuo pedalo ir tada lauk nemalonumų. Be to, efektyviausias jėgos perdavimas pedalams yra tik tam tikroje pėdos – pedalo padėtyje, o norint efektyviai minti bei sprinto metu būtina galimybė ne tik spausti pedalus, o ir traukti juos į viršų. Taigi, reikia naudoti batelius, kurie nenuslystų tada kada nereikia ir išlaikytų pėdą pastovioje padėtyje ant pedalo ašies – tai reikalavimas, kuris galioja net ir rekreaciniam pasivažinėjimui, o sportininkams reikia dar ir sprendimo įgalinančio traukti pedalą į viršų. Galima “pririšti” batelį prie pedalo dirželiais, kas buvo sugalvota jau XX amžiaus pradžioje ir taip atsirado pedalai su pritvirtintais specialiais įrengimais, dabar vadinamais “tufleksais” (na nežinau lietuviško atitikmens) į kuriuos buvo įstatomas ir dirželiais suveržiamas dviratininko batelis. Tam, kad ši jungtis “batelis – pedalas” būtų stabili ir horizontalia kryptimi, prie batelio pado tvirtinosi plokštelės, į kurių įpjova buvo įstatoma pedalo briauna. Tokia jungtis dar dabar naudojama treke sprinto rungtyse. Bateliams keliami reikalavimai buvo kietas padas (kad spaudimo jėga pasiskirstytų po visą pėdą), kojai kvėpuoti leidžianti viršutinė dalis ir jie turėjo būti patogūs. Kitas svarbus dalykas – buvo galimybė pritvirtinti minėtą plokštelę (ji paprastai tvirtindavosi kniedėmis). Tačiau tokia jungtis buvo itin nepatogi dviračių krose, kur dažnokai reikėdavo dažnai netikėtai ir staigiai nulipti ir bėgti, nepatogi ji buvo ir plente. Todėl ir buvo išrasta automatiškai užsifiksuojanti pedalų sistema (nesu tikras, bet atrodo, kad pirmąjį masinį modelį pradėjo gaminti prancūzų kompanija “Look”) . Pastarąją sistemą visada sudarė tarpusavyje suderintas įrengimų kompleksas, viena dalis įrengimų buvo ant pedalų, kita ant batelių.
Taigi dabar palikime ramybėje pedalus ir pasižiūrėkime į batelius. Žemiau pateiktas manos suskirstymas į grupes nėra kokia nors patvirtinta klasifikacija.
1. Plento dviračių bateliai (tame tarpe ir triatlonui);
2. MTB ar dviračių krosui skirti dviračių bateliai;
3. turizmui, laisvalaikiu ir lengvam sportavimui skirti dviračių bateliai;
4. kiti (apie kuriuos aš labai nenusimanau, bet tai triukams su dviračiais daryti skirti bateliai).
Pakalbėti galima apie pagrindinius tokių batelių ypatumus:
1. Bateliai skirti plento dviratininkams turi būti itin standžiu padu, vasara, kai tenka važiuoti aukštose temperatūrose, turi užtikrinti puikų visos pėdos vėdinimą, o žiemą apsaugoti ją nuo šalčio, bet leisti kvėpuoti. Jie turi būti aerodinaminės formos, patogūs, nes juose teks praleisti net ir daugiau 6 valandų važiuojant dideliais greičiais. Plento bateliai nebūtinai turi būti patogūs vaikščioti, bet reikia, kad ant jų būtų galima stovėti starto metu, bei nueiti iki starto vietos. Ir dar – jie turi būti lengvi, nes teks važiuoti į kalnus, bet to suderinami su pedalų sistemomis. Gerai, kad ištikus lietui jie nesugertų vandens kaip kempinė ir greitai išdžiūtų. Nelengvas uždavinys. Reikia iš karto pasakyti, kad jis ir neišspręstas iki galo. Nėra idealiai visus išvardintus reikalavimus atitinkančių batelių. Taigi reikia pirmiausia skirti vasarai ir žiemai skirtus batelius. Su žiemos bateliais, žinomas bus galima važiuoti karštą vasaros dieną, tiesiog bus karšta ir nepatogu, tačiau su vasaros bateliais šaltą žiemos dieną ilgai tikrai nepavažiuosi. Plento batelius siūlau rinktis tik jei turite plento dviratį ir dalyvausite plento varžybose. Pigiausi modeliai (kaina 20- 60 EUR) bus patenkinamos kokybės ir patenkinamos ventiliacijos, tačiau sunkoki, sugers santykinai daug drėgmės per lietų, nebus itin patogūs, bus užsegami 2 juostelėmis, padas bus iš plastiko kombinacijų pakankamai kietas, aerodinaminės savybės bus geros. Taigi, iš esmės atitiks esminius daugumos iki 10000 km ir 3-5 varžybas per sezoną važiuojančių poreikius. Brangesni modeliai turės visokių papildomų privalumų (atskiros firmos pateikinės skirtingas šių privalumų kombinacijas). Pagrindiniai jų:
a) itin kietas ir lengvas (dažniausia anglies pluošto) padas, neretai net su ventiliavimo elementais (rekomenduoju sprinteriams ir itin kietos transmisijos gerbėjams). Tačiau kaip pašalinį poveikį galiu paminėti kartais jaučiamus kai kurių pėdos dalių skausmus (dėl per didelio pado kietumo);
b) itin tvirtas (tikrai nebūtų gerai jei jis suplyštų į šipulius vos palietęs asfaltą griūties metu), ir gerai ventiliuojamas bato viršus (puikus dalykas ilgose karštose trasose);
c) lengvas svoris (gal būt mažiausias privalumas jei neteks lipti į Alpe d’Huez ar Aspin kalnus, bet malonu kai pateikiamas už tą pačia kainą su kitais privalumais);
d) komfortabilus užsegimas, su suveržimo reguliavimo galimybe važiuojant (puikus dalykas, nors realiai tik leidžia suveržti batelius tose trasos vietose, kuriose labiau reikia (pavyzdžiui prieš sprintus) ar pasitaisyti, jei dėl per didelio suveržimo pradėjo spausti koją, tačiau esant įvairiems užsegimo patobulinimams pablogėja aerodinaminės ir svorio savybės);
e) visokie specialūs komforto priedai (speciali medžiaga apgaubianti kulną, pasagėlės, leidžiančios lengviau vaikščioti ir t.t.);
f) padidintos aerodinaminės savybės (vienas platus užsegimas) – paprastai būdingos triatlonui skirtuose bateliuose.
g) tinkamas dydis (specialiai moters kojai skirti bateliai, pusiniai dydžiai, specialus pritaikymas tik to dviratininko kojai (pastarąjį dalyką kol kas siūlo tik vienas gamintojas – Shimano, tačiau mano galva tai vienas svarbiausių elementų kuriuos atskirai aptarsime vėliau));
h) dizainas (bateliai su pasaulio čempionato ar olimpinių žaidynių nugalėtojų simbolika kainuos tikrai brangiau);
i) suderinamumas su visomis pedalų sistemomis (žinoma reikia rinktis batelius suderinamus su ta pedalų sistema, kurią turite, bet malonu, kai gamintojas leidžia batelius naudoti ir su keliomis ar net visomis pedalų sistemomis. Tokie techniniai sprendimai kartais reikalauja svorio ar dar ir komforto aukos) .
2. Panaši situacija ir su MTB (kroso) bateliais, tik jų būtinas papildomas bruožas, skiriantis juos nuo plento batelių yra bėgti (tame tarpe ir per purvynus) pritaikytas padas. Mano galva taip pat labai svarbus mažas vandens sugėrimas, nes kartais tenka važiuoti per balas, vandens kliūtis. Papildomi privalumai – tokie patys, kaip ir plento batelių, tik reikia pridėti dar galimas visokias pado protektoriaus patobulinimo sistemas. Jei ribotai sportuojantis tiek MTB tiek plente dviratininkas nori turėti tik vienerius batelius – tai šie yra pirmasis pasirinkimas, tinkantis treniruotėms ir net varžyboms plente.
3. Turizmui, laisvalaikiui ir lengvam sportavimui skirti dviračių bateliai paprasti nėra labai brangūs, ir didžiausias dėmesys skiriamas komfortui bei galimybei su jais vaikščioti (susikabinimo su pedalu mechanizmas įleistas giliau). Mažesnis pado kietumas ir dėmesys visiems papildomiems paminėtiems dalykams, tame tarpe ir svoriui. Paprastai jie nėra labai spalvingi ir primena įprastinę laisvalaikio avalynę (juk norisi užsukti į parduotuvę ar kavinę). Būna net ir dviratininko basučių. Tai pats universaliausias pasirinkimas visiems ne tik su dviračiu turistaujantiems ar sportuojantiems savo malonumui, bet ir mėgstantiem trumpus pasivažinėjimus savo gimtojo miesto parkais ar dviračių takais; Karu su laisvalaikiui skirtom pedalų sistemom šie bateliai leidžia dviratininkui pasirinkti ar jis nori tvirto sukibimo su pedalu, ar minti tiesiog padėjus koją ant pedalų. Na, o jei staiga kils noras sudalyvauti MTB varžybose šie bateliai irgi tiks pirmiems kartams. Apie tokius batelius itin palčiai daugiau nekalbėsiu, bet viskas kas parašyta apie komfortą, gali būti taikoma ir šio tipo bateliams.
Mano galva svarbiausi batelių privalumai svarbos tvarka yra tinkamas dydis, komfortas, pado kietumas, ir aerodinamika.
i) Tinkama dydį surasti yra tikrai sunku, ypač jei norime sutaupyti ir batelius pirkti internetinėje parduotuvėje (o tai tikrai apsimoka). Varžybose dalyvaujančio dviratininko batelių tinkamas dydis yra labai svarbus faktorius. Net nežymiai slydinėjanti batelyje koja sąlygoja iki 5-10 proc. galios praradimą. Bendras patarimas renkantis batelių dydį yra toks – jie vieni atrodo kiek mažoki, o kiti kiek didoki, pirkite tuos, kurie pirkimo metu atrodys kiek mažoki. Negalima taikyti įprastų batelių prikimo principų “kad tik netrintų”. Dviračių bateliai jums paprastai netrins. Juose pėda visiškai neturi judėti. Tai paprastas ir svarbiausias patarimas. Žinoma idealų dydį rasti labai sunku, jei vieno gamintojo batelio ilgis, rodos idealus, tai plotis per mažas ar per didelis ir pan. Moterys gali rinktis ir iš vyrams skirtų batelių, bet siūlau pasidairyti specialiai moterims skirtų modelių (jų pado plotis labiau pritaikytas moterų pėdos anatomijai, o ir dizainas moteriškesnis). Idealaus dydžio suteikimo sprendimas rinkoje atsirado tik šiais metais, bet Lietuvoje dar nepasiekiamas. Tai Shimano SH-R300 batelių derinimo prie konkrečios kojos sistema (daugiau informacijos anglų kalba rasite čia: http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... 300shoes08). Sistema paremta karštyje susitraukiančio plastiko naudojimu. Koja su apautu tinkamo dydžio bateliu talpinama į kamerą, kurioje pakeliama temperatūra iki reikiamos ir batelio vidinė dalis įgauna kojos formą bei ją išlaiko visą laiką. Tai aukščiausio kainos lygio batelis ir kainuoja virš 200 EUR, be to, reikalauja specialios pardavimo klientui sistemos ir įrangos. Kadangi mums ši sistema kol kas neprieinama, tai pakalbėkime apie tai, ką galima padaryti Lietuvoje siekiant pagerinti batelio tinkamumą ir komfortabilumą konkrečiam dviratininkui. Taigi įsigykime pagal aukščiau paminėtus patarimus maksimaliai jums tinkantį batelį. Išbandykime jį treniruotėje. Ar viskas gerai? Net jei ir viskas gerai, rimčiau sportuojantys turi pagalvoti apie ortopedinius vidpadžius, o jei važiuojant jaučiams diskomfortas, spaudžiamos tam tikros pėdos dalys, tai tikrai rekomenduojama. Naudojant ortopedinius specialiai atitinkamo dviratininko kojai pritaikytus vidpadžius eliminuojamas bet koks slidinėjimas, slėgis lygiai pasiskirsto po visą padą. Iš karto atsiranda komforto jausmas. Vidpadžiai turi būti pagaminti iš specialiai dviračių bateliams skirtų ruošinių, jie yra pakankamai kieti. Kreipkitės į ortopedijos saloną ir ten greičiausiai jums galės padėti, tik reikalaukite specialiai dviratininkams skirtų vidpadžių, nes jie skirtingai nuo krepšininkų ar bėgikų naudojamų parengti nesugeri perdavimo energijos. Net ir su, kaip atrodo, idealiais bateliais naudojant ortopedinius vidpadžius galios perdavimas pagerėja daugiau nei 2 procentais (visa statistika imta iš http://www.cyclingnews.com straipsnių). Aš asmeniškai Anykščiuose pirmą kartą išbandžiau iš vieno Prancūzijos gamintojo specialia dviračių bateliams skirtų ruošinių Vilniuje pagamintus ortopedinius vidpadžius su savo SIDI Rampa MTB bateliais ir buvau maloniai nustebintas komforto, nuoseklaus ir tvirto kontakto (gero jėgos perdavimo) ir akivaizdžiai aiškios pėdos fiksacijos batelio viduje (nors bandžiau net ne specialiai mano, o tokio paties dydžio draugo kojai parengtus vidpadžius). Ir, nors tokio specialiai paruošto vidpadžių komplekto kaina viršija 200 litų, tai tikra investiciją į komfortą ir greitį (kas domisi, ortopedijos salono, kuris turi patirtį sporto, o nuo dabar ir dviračių bateliams skirtų įdėklų gamyboje kontaktus galėsiu pateikti). Jei persakaitėte nuoroda apie minėtus Shimano batelius, tai supratote, kad ortopedinių vidpadžių gamyba, viena iš batelių tiekimo sąlygų (taigi jie gaunasi jau ne tokie ir brangūs). Neigiamas tokių vidpadžių naudojimo aspektas gali pasireikšti bateliuose su ventiliaciją pade, tačiau tokiu atveju gali būti padaromos atitinkamos ertmės vidpadžiuose.
ii) Avėjimo komfortas pasiekiamas ir naudojant progresyvias užsegimo priemones, geras batelio medžiagas. Trys limpančios juostelės yra pakankama užsegimo priemonė. Papildomi reguliavimo elementai žinoma yra privalumas. Sprinteriai paprastai taupo jėgas visoje trasoje, o prieš finišą užveržią batelius ir parodo ką gali ir moką – žinoma jie renkasi batelius su reguliuojamu užsegimu.
iii) pado kietumas yra gero galios perdavimo prielaida, tad varžybose, kuo kietesnis padas, tuo geriau. Anglies pluošto ar magnio padas veikia itin efektyviai, tačiau efektyviausias kartu su ortopediniu vidpadžiu. Mane tikrai nustebino mano Nike batelių anglies pluošto pado kietumas, sukėlęs pėdos maudimus tam tikrose vietose po pirmųjų 60 km, bet toks įspūdis, kad energijos perdavimas per Look keo carbon pedalus lyginat su Shimano M520 ir pigios Shimano MTB batelių sistemos kombinacija naudota anksčiau buvo šokiruojančiai geresnis (tą pajunti tik pakeitęs pedalus ir batelius).
iv) Batelių Aerodinamika svarbi, nors plente visada gali panaudoti aerodinaminius antbačius (kai kas juos naudoja ir MTB), bet jie sumažiną kojos ventiliaciją. Todėl tiem, kas praleidžia daug laiko ilguose pabėgimuose, ar dažnai aukojasi vesdamas komandos narius ar grupę verta pagalvoti apie labiau aerodinaminius batelius (lygus ar net su specialiomis duobutėmis paviršius, trys ar net mažiau lipdukų (aš manau, kad mano Nike yra būtent tokie). Be to, dažniausia tokie bateliai būna ir lengvi. Tokie yra ir triatlono bateliai. Bet neskubėkite įsigyti triatlono batelių, jų skylės pedalo plokštelių tvirtinimui yra išgręžtos kiek arčiau pedalo kulno nei įprastuose plento bateliuose.
v) Batelių ertmės pedalų tvirtinimo plokštelėms tvirtinti skiriasi. MTB bateliai turi ertmes daugumai MTB pedalų sistemų plokštelėms tvirtinti, ir tik reti kai kurių gamintojų MTB bateliai leidžia prie jų pritvirtinti plento pedalų plokšteles. Plentui skirti bateliai atvirkščiai - retai turi elementus MTB sistemoms tvirtinti. Batelių gamintojas nurodo kokias pedalų sistemas galima naudoti su konkrečiais bateliais. Patarimas čia tik vienas – vadovautis gamintojo nurodymais. Žinoma, jei plente rengiamasi naudoti Speedplay pedalų sistemas rekomenduočiau domėtis bateliais, leidžiančiais tiesiogiai tvirtinti šios sistemos plokštelę be papildomo elemento (4, o ne 3 skylių sistema). Dar malonu, kai per plokštelių tvirtinimo ertmes prie pado tiesiogiai nepatenka vanduo.
Vis kiti paminėti privalumai yra malonūs, man dar labai patinka, kai batelyje yra integruoti šviesą atspindintys elementai.
Lietuvos žiemai ir ankstyvam pavasariui bei vėlyvam rudeniui treniruotėms rekomenduočiau specialius žieminius batelius. Įvairūs gamintojai juos gamina kelių rūšių vieni suteikia tik šilumą, gerai praleidžią perteklinę drėgmę iš vidaus į išorę, bet neapsaugo nuo drėgmės iš išorės (tokiu atveju šlapiu oru kartu su jais reikia naudoti neopropileninius antbačius), kiti prasčiau kvėpuoja ir šildo, bet gerai pasaugo nuo drėgmės. Reikia tik pasirinkti norimą kompromisinį variantą (nors man žiemą vis tiek visada būna šaltoka).
Keli patarimai kaip gerai nusipirkti batelius. Lietuvoje pasirinkimas nėra didelis, dviračių batelių nerasite nespecializuotose parduotuvėse ar prekybos tinkluose. Pirkti batelių reikia eiti į specializuotą dviračių parduotuvę. Didesnės ir seniau veikiančios tikrai jų turės. Kainos čia kandžiojasi, bet galima pasimatuoti iki valiai ir įsigyti tinkamą porą. Sidi, Shimano, Northwave, Time – tai tie prekės ženklai kuriuos galime rasti Lietuvos parduotuvėse. Norint sutaupyti geriausia atsidurti išpardavimų metu Europos didmiesčių prekybos tinkluose. Ten, skirtingai nei Lietuvos sporto prekių parduotuvėse, dažnai rasite dviratininkams skirtą dalį ar skyrių. Sezono pabaigoje kainos gali būti 10 kartų mažesnės nei Lietuvos parduotuvėse. Taip aš savo pirmąją MTB batų porą įsigijau už 19 eurų Briuselio centre esančiame supermarkete. Ten yra visos galimybės pasimatuoti ir pasirinkti norimą prekę. Kitas taupymo variantas yra pirkti internetu iš gausybės interneto svetainių. Ypač geromis kainomis siūlomi praėjusio sezono modeliai. O ir naujausi modeliai bus 10-50 proc. pigesni nei Lietuvos parduotuvėse. Tačiau ten negali pasimatuoti, tad gerai būtų pasimatuoti tokią pačia prekę parduotuvėje ir būti tikram dėl dydžio. To paties gamintojo skirtingi modeliai dažnai būna to paties dydžio. Jei norisi kokio nors egzotiško modelio teks pasikliauti, kad gamintojas gamina panašius į jau žinomos markės dydžius. Jei labai neramu – galima laiškeliu paklausti pardavėjo, nurodant kokį dydi ir kokios firmos naudojate – tikėtina, kad gausite korektiškas rekomendacijas. Žiemai skirtus batus interneto parduotuvėse pigiausia pirkti pavasarį – kainos gali būti mažesnės net 3 kartus. Nesitikėkite, kad vėlų rudenį net ir praėjusio sezono žieminiai batai bus pigūs.
Vartotojo avataras
Vital
 
Pranešimai: 2521
Užsiregistravo: Pen Kov 03, 2006 16:15:35
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė o-o » Pen Rgp 29, 2008 12:58:44

truputi tik uzkliuvo kelios vietos:

nelabai sutikciau, kad su prisegamais prie pedalu batais visada yra saugiau. taip, koja zymiai geriau laikosi ant pedalo ir nenuslysta, bet tai gali virsti ir problema, kada kokiam meslyne uzklimpsti ir nespeji issisegti batu. per anykscius pats per plauka negriuvau i purva, pries mane kazkas vare toj pacioj vietoj nudribo (velgi kad nespejo issisegti), dar Drager sake irgi prigule kazkur, neabejoju kad ir daugiau yra, kurie trumpam pailsejo ant zemes nuo to, kad nespejo issisegti. o cia ne visada ir gali is anksto ta padaryti, nes salygos ganetinai greitai keiciasi, be to, norint neprarasti laiko, reikia gebeti neziurint isegti bata i pedala, o cia irgi nera labai jau paprasta. viena karta vaziavau su neprisegamais batais per vilniaus maratona, puriame smelyje per sekundes dali uzdriftinau tiesiai i milziniska akmeni, jei buciau su prisegamais, tai 100% nespeciau issisegti ir tikriausiai supilciau sake i ta akmeni ir dar dantis issibarskinciau, o kadangi buvau su paprastais pedalais, tai per plauka spejau koja padeti ant zemes ir atsispirti ir per plauka isvengti akmens.

del to punkto, kur batai triukams - triukuojant reikia pamirsti visus prisegimus, nes ten tiek daug kartu tenka koja nuimti nuo pedalo ir atsispirti nuo zemes, kad praktiskai neimanoma to padaryti naudojant prisegamus, paprasciausiai neuztenka laiko. tam naudojami geri zemos ir placios platformos pedalai su daugybe pinsu. vieni is labiausiai limpanciu, kuriuos bandziau, yra NS Leg Eater, ten tikrai atrodo kad prisiklijuoja koja, dabar ant streetinio yra Fly Ruben, irgi labai gerai gripina. beda tik viena - nuslydus kojai ir su pedalu prasniojus shin'a tai nekas lieka, daznai tenka ir siuti oda, bet tam yra apsaugos
Vartotojo avataras
o-o
 
Pranešimai: 4483
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 19:15:50
Miestas: Vilnius
Stilius: DH

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė Henry » Pen Rgp 29, 2008 15:15:42

(kas domisi, ortopedijos salono, kuris turi patirtį sporto, o nuo dabar ir dviračių bateliams skirtų įdėklų gamyboje kontaktus galėsiu pateikti)


labai domintų tokia informacija, nes mane kankina pėdos skausmai ir tirpimas ilgiau pavažiavus :cry:
Vartotojo avataras
Henry
 
Pranešimai: 88
Užsiregistravo: Tre Sau 30, 2008 12:44:29
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė Edvardukou » Pen Rgp 29, 2008 15:30:27

Aš nelabai į temą, bet gal galėtum dėt tarpus rašydami ilgesnius postus, taip kaip o-o. Nežinau kaip jums, bet man kartais sunkiai skaitosi :)
Drabužių, avalynės užsakymai iš UK http://edrabuziai.lt
Tel. (+370) 644 49336
Edvardukou
 
Pranešimai: 189
Užsiregistravo: Šeš Rgp 19, 2006 18:57:20
Miestas: Vilnius/Kaunas
Stilius: All round

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė sharchanas » Pen Rgp 29, 2008 15:47:28

pakolkas niekas nepagyre uz milziniska darba. aciu tau Vitali. kazka zinojau, kazkas naujo...
Jei kalbi - tai tavo žodžiai turi būti geresni už tylą. Indėnų patarlė
Vartotojo avataras
sharchanas
 
Pranešimai: 1503
Užsiregistravo: Tre Lie 26, 2006 16:49:54
Miestas: Vilnius
Stilius: Unicycle

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė Vital » Pen Rgp 29, 2008 16:10:32

Šiap, kaip kai kas supratot, čia yra juodraštis dalies tam tikro rimtesnio darbo. Papildžiau ir įdėjau jį dabar todėl, kad Anykščiuose išbandžiau anksčiau tik teoriškai žinomus ortopedinius dviratinius vidpadžius ir tikrai supratau, kodėl jie taip rekomenduojami. Kadangi formumo etikos kodeksas draudžia tiesioginę reklamą to ortopedijos salono kontaktus pateiksiu visiems besidomintiems į AP.

Tiesa pasakius laukiau o-o komentaro, nes neturiu nei patirties nei informacijos apie triukams naudojamus batelius, žinau, kad tikrai tokie gaminami, bet iš praktinės pusės nieko negaliu apie juos pasakyti. Gal o-o ką nors galėtų apie juos paporinti plačiau.

Dėl prisegimo - vis tik lieku prie nuomonės, kad su prisegamais saugiau, būna visko, bet dažniausiai ekstremaliais atvejais dauguma sugeba atsikabinti koją, tai ilgainiui tampa tarsi refleksu, žinoma neįgudusiam gali būti visko.

Dėl posto stiliaus - tai gavosi beveik straipsnis, o ne postas, bet mūsų naudojamos priemonės redagavimo galimybės menkos, pasiūlysiu kiek patvarkytą ir papildyta keliomis nuotraukytėmis straipsnelį Giedriui į MTB puslapį.
Vartotojo avataras
Vital
 
Pranešimai: 2521
Užsiregistravo: Pen Kov 03, 2006 16:15:35
Miestas: Vilnius
Stilius: None

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė Plentass » Pen Rgp 29, 2008 16:58:50

Su klipsais gerai startuoti, minti į kalną, bet sutinku su pasakymu kad kartais su jais labai pavojinga, galima laiku neatsisegti ir pasėkmės gali būti skaudžios, aš pats su paprastais pedalais žadu naudoti tokius batus:
Paveikslėlis
ir tokio tipo pedalus:
Paveikslėlis
Batų padas gana storas, kietokas, šypai neleidžia labai vaikščioti batams ant pedalo.
Bet su laiku aišku pirksiu klipsinius pedalus mtb.
Vartotojo avataras
Plentass
 
Pranešimai: 2669
Užsiregistravo: Pen Bir 06, 2008 15:59:17
Miestas: Vilnius-Ukmergė
Stilius: XC

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė pauliusb » Pen Rgp 29, 2008 17:24:46

Man irgi tirpsta kojos ir skauda padą - kreipsiuos į ortopedijos technikus.
pauliusb
 
Pranešimai: 1558
Užsiregistravo: Tre Geg 16, 2007 20:28:36
Miestas: Kaunas
Stilius: XC

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė Mosquito » Pen Rgp 29, 2008 17:38:35

Ale ot turi rasymo dovana zmogus :) Aciu, ne kiek uz save bet uz visus neziniukus :)
Itin piktas moderatorius.
Vartotojo avataras
Mosquito
 
Pranešimai: 1995
Užsiregistravo: Pen Gru 31, 2004 17:47:50
Miestas: Laisvasis aljanso miestas Vilnius
Stilius: XC

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė o-o » Pen Rgp 29, 2008 17:56:57

Vital rašė:Tiesa pasakius laukiau o-o komentaro, nes neturiu nei patirties nei informacijos apie triukams naudojamus batelius, žinau, kad tikrai tokie gaminami, bet iš praktinės pusės nieko negaliu apie juos pasakyti. Gal o-o ką nors galėtų apie juos paporinti plačiau.


jei kalbam tiek apie vietinius, tiek apie pro, tai praktiskai visada naudojami tie vadinami skate shoes'ai, tokie kaip DC, Vans, Lotek (sitie labiau vazinejimui skaitosi) ir pan. cia irgi kaip produktas, kuri gali pro reklamuoti
Vartotojo avataras
o-o
 
Pranešimai: 4483
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 19:15:50
Miestas: Vilnius
Stilius: DH

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė Sumushtinis » Pen Rgp 29, 2008 22:40:55

Su klipsais gerai startuoti, minti į kalną, bet sutinku su pasakymu kad kartais su jais labai pavojinga, galima laiku neatsisegti ir pasėkmės gali būti skaudžios, aš pats su paprastais pedalais žadu naudoti tokius batus:

O as drysciau nesutikt. Kaip tik be klipsu XC trasoj daug pavojingiau, nesilaikai stabiliai/tvirtai ant pacio dviracio, taigi manau didesnis sansas, kad nudribsi/nuslys koja ir susizeisi, nei kad nuvirsi isiseges. Paciam per daug neteko vartytis (tfu tfu tfu), bet kiek teko, nebuvo ne karto, kad keikciau klipsus. Karta varzybose nuokalnes gale ant ~40km/h ivazinejau i posuki ir dviratis nuslydo sonu, virto. Spejau kazkokiais budais issisegt ir laimingai nusokt, greit uzsokau ir nuskuodziau tolyn. Ir siaip, manau perdeta baime cia, o-o gal neissisega, nes praktikos gal kiek maziau turi, kiti gal taipogi, su praktika viskas ateina. (no offense ;) )
Forks are for eating, Lefty's are for racing
Vartotojo avataras
Sumushtinis
 
Pranešimai: 1937
Užsiregistravo: Sek Lie 31, 2005 17:40:29
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė saras_lm » Šeš Rgp 30, 2008 20:30:25

o-o rašė:... be to, norint neprarasti laiko, reikia gebeti neziurint isegti bata i pedala, o cia irgi nera labai jau paprasta.

Pastebėjimas iš asmeninės patirties - žymiai greičiau įsisegu nežiūrėdamas į pedalus. Kažkaip kojos jaučia ką reikia daryti norint įsisegti, o jai pažiūriu, tai gaunasi nekas :)
"Nelaukime rojaus ar pragaro – kančios ar dovanos už savo darbus. [...] čia prisidirbęs, čia ir susimokėsi." - Andreas Kisser
Vartotojo avataras
saras_lm
 
Pranešimai: 359
Užsiregistravo: Sek Geg 07, 2006 22:15:58
Miestas: Alytus
Stilius: XC

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė hewlett » Sek Rgp 31, 2008 18:51:59

Dar vienas xc prisegamų batų privalumas apart to kad dviratis stabilesnis, galima traukti, bet ir lengviau užšokti ant bortelio ar peršokti neaukštą kliūtį pvz. rastelį arba duobę, kai jau be šansų išsukti ar sustabdyti. Ne kartą išgelbėjo ale bunyyhopas, maždaug pamieravau, kad užšoku ant 15cm bortelio. O kad griūnant klipsai neišsisega tai man kažkaip taip nebuvo, matyt refleksas yra. Mano nuomone minusas klipsų, kai tarkim reikia pajudėti stataus kalno viduryje, tai žymiai sudėtingiau nei su paprastais pedalais, bent jau man būtų bene vienintelis trūkumas.
Vartotojo avataras
hewlett
 
Pranešimai: 452
Užsiregistravo: Ket Gru 01, 2005 17:07:15
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė Rocco » Pir Rgs 01, 2008 14:59:26

Klipsai yra geris. VIENAREIKSMISKAI.

Jei sunku nenumatytose situacijose issisegti, tai reikia uzrakta suminkstinti iki visisko minimumo, tada net ir griuvant batas pats issisegs (kaip slalomo batuose).
Ir tas issegimas turi pasidaryti vos ne reflekso lygmenyje, viskas ateina su laiku. Galima pradzioje susiminkstinti issisegima, po kurio laiko pakietinti pagal save.

As irgi kai isigijau ne karta ir lygioje vietoje dribau. Issisegi viena koja,-o krenti i kita. :) Zvengia aplinkui visi...
Geriausias atvejis buvo kai viena is pirmu kartu su klipsais isvaziavau ir dar dukra kartu pasiemiau pasivazineti. Sugebejau taip dribti, kad gulejau kaip tarakonas ant nugaros, dviratis su neissegtais batais virsuje. O dukra klausia: Teti, ka tu cia darai? :) Gerai, kad su kuprine buvau, nes plika nugara ant trinkeliu pasivolioti nebutu didelis malonumas.
O dabar viskas automatiskai iseina. Netgi sunkiau issisegti, kai galvoji apie tai. Pvz. treniruotes gale privaziuoji prie namu ir zinai, kad reikia kaire koja issegti. Tai netgi sunkiau iseina, negu sudetingoj situacijoje. Tokioje situacijoje jau nelieka laiko pagalvoti kada ir kaip reiks issisegti, bet visada issisega. Automatiskai.
Tuningas tinka viskam. Ir auto ir velo.
Vartotojo avataras
Rocco
 
Pranešimai: 1166
Užsiregistravo: Pen Lap 30, 2007 10:47:55
Miestas: Vilnius-Maskva
Stilius: XC

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė Deivux » Pir Rgs 01, 2008 17:03:09

Ash ne specialistas, bet paskutini kart kai griuvau , tai butent ivyko del klipsu neturejimo , nespejau kilstelst galinio rato ir pasimoviau :(, ko pasekoje teko cranksus keist :(
Vartotojo avataras
Deivux
 
Pranešimai: 4151
Užsiregistravo: Tre Lie 16, 2008 10:42:08
Miestas: Vilnius
Stilius: Road

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė ProdigyLT » Ket Rgs 18, 2008 15:19:03

Vakar pirma karta gyvenime ishbandzhiau klipsus. Pasaka. Tvirtinimiai pakankamai atlaisvinti kad net svyrant speji ishsisegti ir pastatyti koja. Klytsai universalus, ishsisega koja sukanti i bet kuria puse. Jegos padidejimas tiek lygiam kely tiek traukiant i kalnelius juntamas zymiai. Greicio palaikymas esant mazesnem sanaudom nei su platforminiais pedalais (nes nespaudi aukstyn einancio pedalo). Minusas tik kad neilipus i kalna ir nulipus nuo dviracio kol kas kiek ilgiau uzhtrunka kol isisegi kad minti toliau, bet tai turbut iprocio ir treniruociu reikalas. Bandydamas galvojau bus blogiau, didziausia baime buvo del savalaikio ishsisegimo. Pasirodo bijoti tikrai nereikejo. Ziauriai esu patenkintas klipsais ir ju teikiama nauda, ypac kai pajauti kad ne tik spaudi pedala, bet ir keli.
Rodes reikes laiko iprasti ir pajusti, bet tas jausmas atejo pakankamai greitai, 10-20 minuciu. Ir pasijaute visi privalumai.
Ir misko keliukais vazinejimas kai gali ir minti ir visa laika stoveti ar sedeti ant dviracio, kad nenuslys koja irgi duoda savo. Bunnyhopas irgi neblogai :)
Vienu zhodzhiu - vieni pliusai.
Gal toks postas paskatins platforminiu pedalu naudotojus be baimes pereiti prie clipless :)

P.S. dribau i zholes prie nulinio greichio, kai isisegiau ir bandzhiau vazhiuoti per puru smeli :)
ProdigyLT
 
Pranešimai: 100
Užsiregistravo: Ant Rgs 09, 2008 10:20:29
Stilius: XC

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė dviratonas » Ket Rgs 18, 2008 17:27:38

Pridesiu ir as savo balsa;
Vertejo perlipti ant klipsiniu, as patenkintas.
Geros dienos :)
dviratonas
 
Pranešimai: 919
Užsiregistravo: Tre Kov 19, 2008 11:03:14
Miestas: Klaipeda
Stilius: None

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė Manas » Ant Rgs 23, 2008 14:12:00

Dar vienas argumentas prisegamų pedalų naudai - ar tai tiesa, nežinau. Jei tai ne - pabūkite "myth busters" :)

- Vien spausti pedalus yra nesveika kelio sanariui. Prisegami leidžia pakeisti judesio paobūdį iš spaudimo į traukimą, o galiausiai po truputį ir iš viso išmokti taisyklingai tolygiai sukti. Beje, visai gerai karatais važiuojant vieną koją atsisegti ir neminti, o minti su kita prisegta koja. Iš karto jaučiasi jei netolygiai sukama.

Dar du pastebėjimai:
Bateliai su raišteliais yra blogiau negu su 2 ar 3 juostelių lipukais, man raištelis vieną kartą sugebėjo patekti žvaigždėn. Iš kitų patirčių - pedalai su viena puse paprastiems batams o kita klipsiniams - nelabai verti dėmesio (pats kažkada tokius pirkau, ir po to pakeičiau į 2-pusius Shimano). Jei jau ką, tai dabar ant kai kurių klipsinių užsideda plastmasės - laiko ne kaip, bet praktiškai jų niekad ir neprireikia.

Jei vežamas vaikas kėdutėje - tada bent jau mano požiūriu klipsiniams batams ne vieta, net jei važiuoja profas. Juolab kad su Shimano jie kuo puikiausiai minasi ir su paprastais batais nedidelėse distancijose neprisisegus. Nežinau kaip Eggbeateriai, bet manau kad kas juos naudoja vaikų tuo pačiu dviračiu tikrai nevežioja :)
Vartotojo avataras
Manas
 
Pranešimai: 141
Užsiregistravo: Ant Kov 27, 2007 8:54:03
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė Plentass » Ant Rgs 23, 2008 14:20:44

Kad ir kaip pripratęs prie klipsų būtum vis vien karts nuo karto nugriūsi :) Bent kartas į mėnesį būna man kad į kitą pusę persisveriu :D Šiaip perėjęs nuo road klipsų ant MTB nelabai ir pajaučiau skirtumą, batelių svoris gana panašus, gal mtb sunkesni bet privalumas kad galima vaikščioti normaliai, beto mtb gal šiek tiek greičiau įsisega palyginti su plentiniais :) Pats irgi naudoju Shimano gamybos pedalus dabar, ir labai jais patenkintas esu..
Vartotojo avataras
Plentass
 
Pranešimai: 2669
Užsiregistravo: Pen Bir 06, 2008 15:59:17
Miestas: Vilnius-Ukmergė
Stilius: XC

Re: Dviratininko bateliai

Standartinė AED » Ket Rgs 25, 2008 16:36:57

Plentass rašė:Kad ir kaip pripratęs prie klipsų būtum vis vien karts nuo karto nugriūsi :)

Jei važiuot nemoki, tai ir su paprastais pedalais nukrist sugebėsi.
Vartotojo avataras
AED
 
Pranešimai: 2578
Užsiregistravo: Ket Sau 13, 2005 21:46:21
Miestas: Vilnius - Kaunas
Stilius: None

Kitas

Grįžti į Dviračiai, rėmai, dalys

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių

cron