Faq: Apie remus

Faq: Apie remus

Standartinė o-o » Sek Sau 29, 2006 2:51:13

Na ka, manau pribrendo reikalas mazumele pakalbeti apie remus. po truputi ateina nauju zmoniu, ant pavasario bus dar daugiau, tai gal tada ir
parasysim truputi.

Visu pirma reikia pradeti nuo paciu pagrindu, t.y. is ko remas sudarytas:

Paveikslėlis

1. Head tube (HT)
2. Top tube (TT)
3. Down tube (DT)
4. BB (Bottom Bracket) shell
5. Seat tube (ST)
6. Chainstay (CS)
7. Seatstay
8. Dropouts


kai kalbame apie remo geometrija, reikia zinoti siuos matavimus:

1. Head angle (HA) - kampas, kuri sudaro HT ir horizontale. pasitaiko dazniausiai nuo 68 iki 73-74 laipsniu, bet cia labai nuo daug ko priklauso.
2. Wheel base (WB) - ratu baze. matuojama nuo priekinio rato asies centro iki galinio rato asies centro
3. Chain stay (CS) - nuo galinio rato centro iki BB centro
4. Seat tube (ST) - cia dar zinomas kaip "remo aukstis". nuo BB centro iki sedynes vamzdzio virsaus. matuojama arba coliais, arba centimetrais, arba raidem. dazniausiai naudojami coliai
5. Top tube (TT) - buna du tipai: normalus ir virtualus matavimas. normalus nuo HT centro iki ST centro, virtualus matavimas irgi eina nuo centru liniju, kurios isvestos i virsu ir sujungtos lygiagrecia horizontui linija, kuri iseina is HT centro linijos.

Paveikslėlis

raudonas - normalus, juodas ir zalias - 2 variantai virtualaus ilgio (galimi abu, bet tai turi buti pazymeta brezinyje).

6. Seat tube angle - ST kampas, bent jau man asmeniskai nelabai aktualus
7. BB drop - jei nubreziat linija nuo priekinio iki galinio rato centru, matysite kur yra BB centras. jei toje pat linijoje, BB drop = 0 mm. jei zemiau, tada dropas minusinis, jei auksciau - pliusinis.

Dar keletas dalyku:
1. buna remai su horizontaliais arba vertikaliais dropoutais. jei dropoutai vertikalus, jus rata galite istatyti tik i viena padeti. jei horizontalus - galima rata slankioti pirmyn ir atgal. tada zymiai patogiau galima pasidaryti single speeda, norima CS ar WB. prie horizontaliu dropoutu turi buti pritaikytas ir atitinkams disc mountas, t.y. toks, kad galima butu tinkamai sureguliuoti suporta nepriklausomai nuo ratu padeties reme.
2. taip pat kai kurie remai naudoja BMX BB shell, t.y. ipresuojama didesnio vidinio skersmens shella. siaip MTB tipo remuose dazniausiai buna euro BB su sriegiu.
3. naudojami 2 rusiu headsetai - iprasti (conventional) ir integruojami. conventional patvaresni ir paprastesni, integrated nejuntamai lengvesni ir sukelia zymiai daugiau problemu bei galvos skausmo. placiau apie juos

http://www.chrisking.com/pdfs/Int%20Hea ... lained.pdf


Is ko gaminami siuolaikiniai remai? medziagos naudojamos labai ivairios. siais laikais populiariausias aliuminis, jis ganetinai nebrangus ir visai neblogai tinka. taip pat gana daug paprastu geleziniu hi-ten remu. toliau eina retesnes medziagos - cro-mo (ir kitokios jo atmainos - Reynolds (Norco), T45(Curtis)), taip pat XC dviraciai gaminami is karbono, magnesiumo, kartais titano. kiekvienas turi savu pliusu ir minusu

1. aliuminis - ganetinai nebrangus; ganetinai tvirtas; standus; linkes skilti, o ne linkti
2. hi-ten - pigus; sunkus; netvirtas; linkes linkti
3. cro-mo - brangokas; sunkokas; tvirtas; standus; linkes linkti
4. karbonas - brangus; santykinai tvirtas; lengvas; trumpokas resursas (po kurio laiko pavargsta); standus
5. magnesium - brangus; santykinai tvirtas; santykinai standus; pavargstantis; lengvas
6. titanas - lengvas; nestandus; ilgaamziskas; brangus

apie tvirtuma - dazniausiai remai yra pritaikyti konkreciam stiliui, tai gali buti FR, DH, XC, Cross, Road, DJ, Street ir pan. nereiktu painioti ir maisyti stiliu tarpusavyje, nes arba remas gali gauti per dideles apkrovas, arba jus nesugebesit jo isnaudoti (to padaryti neleis netinkama geometrija). dazniausia luzimo vieta - sujungimas tarp HT ir DT. taip atsitinka del to, kad leidziantis ant zemes sake gauna smugi ir tuo metu yra pakrypusi tam tikru kampu. iseina HT tempimas i prieki ir neatlaiko ta vieta. naudojami ivairus sutvirtinimai - ploksteles, profilines ploksteles, cnc trikampiukai, netgi buna juostos, kurios privirintos prie DT ir apjuosia HT. pasitaiko luzimu ir kitur - iskart abu pagrindiniai vamzdziai (irgi netoli HT), dropoutai, CNC Yoke vieta (kur CS sueina i BB shell. aliumininiuose remuose siekiama gauti kuo daugiau vietos padangai ir tuo pat metu stengiamasi neplatinti remo, todel daromos pilnavidures metalo detales), taip pat ir beveik bet kur kitur gali luzti. dabar apie konkretesnius stilius:

Street/DJ

Remams reikalavimai gana griezti - nedidelis svoris, tvirtumas ir standumas. gaminami is aliuminio, cro-mo ir kartais hi-ten (bet cia arba samadielni, kaip pvz buvo DK :) , arba labai labai pigus lenkiski remai). geometrija svarbi. WB buna nuo 1020mm (su 24" ratais) iki 1070 ir daugiau (26"). CS daromas apie 400 - 410 mm, su juo tada lengviau manualinti ir siaip daryti ivairius dalykus. BB drop svyruoja nuo mazdaug -20 iki 0. tradiciskai labai zema BB turi Cannondale Chase (cia tikriausiai paciam ponui Chasui taip patinka), kiti daro aukstesnius, priklauso nuo gamintojo. dar reiktu pasakyti, kad bet kuriuo atveju vidutinis remas su 26" ratais tures didesni BB dropa nei su 24" ratais. taip yra todel, kad esant mazesniems ratams leidziasi ir BB, todel kad svaistikliai nesivilktu zeme, keliamas BB i virsu palyginus su ratu centrais. HA su 100 mm sake gali svyruoti daugmaz nuo 69 iki 71 laipsnio. sakes naudojamos nuo 80 mm (cia atitinka normalias streetines rigidas, lengvam ir techniskam streetui) iki 130 (all round street + kiti stiliai). dazniausia ir universaliausia eiga yra 100 mm, nors siais laikas, kai imanoma keliais pasukimais keisti sakes eiga, galima kur labiau praplesti dviracio galimybes. deja, su dideles eigos sake galima konkreciai suvelti remo geometrija, t.y. per aukstai pakelti BB, labai sumazinti HA. tada darosi kebliau vazinetis. stai ganetinai neblogas suvelimo pavyzdys:

http://www.dirt.ru/index.php?name=PNphp ... d&id=26098


keletas gamintoju, kuriu produkcija visai nebloga:

http://www.ns-bikes.com
http://www.243racing.com
http://www.curtisbikes.co.uk
http://www.on-one.co.uk
http://www.norco.com
http://www.konaworld.com
http://www.scott.com
http://www.giant-bicycles.com
http://www.specialized.com
http://www.brooklynmachineworks.com
http://www.dmrbikes.com
http://www.orangebikes.co.uk
http://www.24-bicycles.com/
http://www.cannondale.com/
http://www.bansheebikes.com/
http://www.santacruzmtb.com/
http://www.ellsworthbikes.com/
http://www.nicolai.net/

nu truputi pakeiciau, apie kitus stilius veliau biski
Paskutinį kartą redagavo o-o Sek Sau 29, 2006 16:33:56. Iš viso redaguota 4 kartus.
Vartotojo avataras
o-o
 
Pranešimai: 4483
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 19:15:50
Miestas: Vilnius
Stilius: DH

Standartinė laimis22 » Pir Sau 30, 2006 12:03:26

Ką reiškia aliuminio numeriai, pvz.6061, 7005. Pastebėjau, kad tai rašoma daugiau ant cross dviračių?
laimis22
 
Pranešimai: 7
Užsiregistravo: Pir Geg 30, 2005 11:37:38
Miestas: Vilnius

Standartinė o-o » Pir Sau 30, 2006 12:14:14

aliuminio rusis, 7 serijos geresnis nei 6. yra tema apie tai kazkur
Vartotojo avataras
o-o
 
Pranešimai: 4483
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 19:15:50
Miestas: Vilnius
Stilius: DH

Standartinė Juodulys » Pir Sau 30, 2006 13:29:42

a ka reiskia T6?
Perskorski vėją sukruvintu šalmu, tegul grandinė iš skausmo cypia, vanok pedalais negailėdamas jėgų, nors ir velniai akyse trypia!
Vartotojo avataras
Juodulys
 
Pranešimai: 3423
Užsiregistravo: Tre Sau 05, 2005 16:42:05
Miestas: Kaunas-Panevezys
Stilius: All round

Standartinė o-o » Pir Sau 30, 2006 14:32:04

parasyta toj pacioj temoj :) ten metalo atleidimo procesas po virinimo, ten issamiau parasyta
Vartotojo avataras
o-o
 
Pranešimai: 4483
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 19:15:50
Miestas: Vilnius
Stilius: DH

Standartinė Jacob » Pir Sau 30, 2006 15:48:17

O tai streetui geriau kai BB drop buna - ar kai 0 ? Ir kaip suprast standumas? :?: :?: :?:
Vartotojo avataras
Jacob
 
Pranešimai: 372
Užsiregistravo: Sek Gru 04, 2005 22:20:29
Miestas: Vilnius
Stilius: Street

Standartinė o-o » Pir Sau 30, 2006 15:54:31

skonio reikalas tas dropas. man 0 patinka. o standumas kaip mini arba siaip kai nesilanksto remas ne kiek. kai kurie (STP pvz) stipriai uzmynus vietoj netgi galima matyti, kaip lankstosi remas
Vartotojo avataras
o-o
 
Pranešimai: 4483
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 19:15:50
Miestas: Vilnius
Stilius: DH

Standartinė pauliaK » Pir Sau 30, 2006 17:28:36

Jacob rašė:O tai streetui geriau kai BB drop buna - ar kai 0 ? Ir kaip suprast standumas? :?: :?: :?:
jeigu 26" ratai tai turetu but minuse, nors -1 sakyciau. O jeigu 24" tai tada 0 arba truputi daugiau, nes taip kompensuojamas BB pazemejimas esant mazesniems ratams.

MinDozee_BT rašė:
Jonas rašė:Biski ne y tema. Adminai perkelkit kitur, tokiu temu kaip FAQ nereiktu uzterst nesamonem.

Jo, uzrakinkit temas, o jei bus klausimu tegul kreipiasi i adm ar kurnors kitur.
As taip nemanau, tik gal del to remo draugei nkur klausima uzdave ir butu galima kitur iskelt... :roll:
Vartotojo avataras
pauliaK
 
Pranešimai: 3638
Užsiregistravo: Šeš Sau 01, 2005 12:28:54
Miestas: Vilnius
Stilius: Street

Dviračiai, rėmai, dalys

Standartinė Zalias » Ant Sau 31, 2006 21:42:44

Aaaa o kas yra horizontale? :roll: Nesuprantu kaip HA apskaiciuot :oops:
Vartotojo avataras
Zalias
 
Pranešimai: 276
Užsiregistravo: Pir Gru 05, 2005 19:56:07
Miestas: Vilnius
Stilius: FR

Standartinė o-o » Ant Sau 31, 2006 21:44:55

linija, lygiagreti horizontui, nu siaip horizontali linija

HA:

Paveikslėlis

A raide
Vartotojo avataras
o-o
 
Pranešimai: 4483
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 19:15:50
Miestas: Vilnius
Stilius: DH

Standartinė Dulis » Ant Sau 31, 2006 22:10:49

o-o rašė:aliuminio rusis, 7 serijos geresnis nei 6. yra tema apie tai kazkur

va ta tema ir aplamai apie metalo lydinius remams
http://www.gerasdviratis.lt/forum/viewt ... sc&start=0
Vartotojo avataras
Dulis
 
Pranešimai: 635
Užsiregistravo: Ant Sau 04, 2005 11:49:00
Miestas: Klaipeda

Standartinė Juodulys » Pen Vas 03, 2006 13:38:28

labai gerai gerai, kad gib paaiškinio apie aliuminio lydinius, man nereikėjo ieškot :wink:
cia biški apie XC rėmus prirašiau, įvertinant, kad ši info skirta daugiau žaliems.Tema aišku neišsiamama, ypač jei gylintis į geometrijas ir ypač fullus. Prašom nesidrovėt dapildyti.

XC rėmai

XC rėmai turi didžiausią gamą geometrijų ir medžiagų iš kurių jie gaminami.
Dažniausiai naudojamos medžiagos XC rėmų gamybai: Aliuminis, anglies pluoštas (Carbon), titanas, plienas ir kartais dar pasitaiko Chromo.
Kaip žinia, titanas dvigubai lengvesnis už plieną, o aliuminis sveria tik trečdalį plieno svorio. Bet gaminant rėmą žiūrima, netik, kad jis mažai svertų, bet labai svarbus rodiklis yra jo standumas, kad minant kuo mažiau energijos būtų prarasta bei rėmo geometrija. Todėl skirtingų gamintojų, iš tų pačių medžiagų pagaminti rėmai tiek svoriu, tiek geometrija gali labai skirtis, pvz. visiškai plieninis Scapin Blato rėmas sveria 1,7kg.
Jei rėmų svorius suskirstyt pagal kainą ir kokybę paprasčiausias M dydžio rėmas svers apie 1,8-2,1kg, vidutinio lygio rėmo svoris bus apie 1,5-1,8kg, labai geras XC rėmas svers 1,2-1,5kg. Yra išimčių sveriančių ir 0,9-1,2kg, bet tai super lengvi rėmai, dėl kurių tvirtumo ir ilgaamžiškumo kyla nemažai diskusijų.
Kartais rėmas būna kombinuotas ir iš kelių medžiagų pvz. aliumas su carbon chainstays ir seatstays, pvz
http://www.giant-bicycles.com/images/_u ... dels/zooms
Jei kyla klausimas iš kokios medžiagos pasirinkti XC rėmą, galite pasinaudoti žemiau esančia lentele.

Be aukščiau minėtų metalų rėmų gamybai naudojamos dar tokie lydiniai kaip scandium ir magnesium.
Norint tiksliai pasirinkti XC rėmo dydį reiktų išsimatuoti nemažai savo kūno dalių ir atlikti skaičiavimus šia skaičiuokle http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO

Pagal amortizacijos tipą XC kaip ir kitų MTB sričių rėmai skirstomi į Hardtail (be galinės amortizacijos) ir Full suspension (su galinė amortizacija). Taip pat yra ir Softail kategorija, kur rėmo chainstay lankstosi savaime ir nera jokiu šarnyrų.Pvz: Cannondale Scalpel 2000, Trek STP 400; Moots YBB ir t.t.

daugiau apie fullu konstrukcijas ir darbo principus galite rasti cia:
http://forum.xservice.ru/viewtopic.php? ... a1212ce202

populirariausi XC rėmų kaip ir dviračių gamintojai yra Giant, Trek, Scott, Merida, Ghost, Schwin, Specialized, Bianchi, Orbea, Author, GT, Cove, Gary fisher, Kona, Klein, Litespeed ir milionas kitų.
Perskorski vėją sukruvintu šalmu, tegul grandinė iš skausmo cypia, vanok pedalais negailėdamas jėgų, nors ir velniai akyse trypia!
Vartotojo avataras
Juodulys
 
Pranešimai: 3423
Užsiregistravo: Tre Sau 05, 2005 16:42:05
Miestas: Kaunas-Panevezys
Stilius: All round

Standartinė Marius » Šeš Vas 04, 2006 4:31:43

Juodulys rašė:Be aukščiau minėtų metalų rėmų gamybai naudojamos dar tokie lydiniai kaip scandium ir magnesium.

Scandium tai legiruoto aliuminio rusis.
Dar galeciau pridurt, kad dazniausiai XC remai turi apie 71 laipsnio HA ir trumpa baze - maziau nei 1100mm. Budinga sedesena yra sportiskai susilenkus. Amortizatoriu eiga dazniausiai (ir priekiniu ir galiniu) apie 80-100mm.
Siuo metu populiariausi yra remai is aliuminio ir anglies pluosto. Plieninius remus is esmes begamina jau tik auksto lygio specialiai plieno megejams, ir tokie remai yra pakankamai brangus. Titanas ir magnis naudojami pakankamai retai.
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Standartinė Gerasdviratis » Šeš Vas 04, 2006 10:38:00

Magnio kazkodel Merida atsikando,nuo 2006 ismaine i komposita.
Immortal riders army
Loki God of fire.
Vartotojo avataras
Gerasdviratis
 
Pranešimai: 10944
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 18:27:51
Miestas: Vilnius,Balsiai 869871715
Stilius: Road

Standartinė Marius » Šeš Vas 04, 2006 16:26:01

Magnio-aliumo remas buvo 250g sunkesnis. O gal daugiau del mados, sunku pasakyt... Pirma karbonine meridos versija buvo kritikuojama del galinio trikampio - buvo labai nekomfortabilus ir per kietas (cia 2004). Naujesneje jau pakeite geometrija..
Vartotojo avataras
Marius
 
Pranešimai: 3753
Užsiregistravo: Tre Kov 30, 2005 0:45:37
Miestas: Vilnius
Stilius: XC

Standartinė Gerasdviratis » Tre Kov 22, 2006 11:28:57

Idomus eksperimentas buvo atliktas svorio klausimu.Remas GIANT Rincon 21" ir TREK 4400 19",neatspesit rezultatu.
Immortal riders army
Loki God of fire.
Vartotojo avataras
Gerasdviratis
 
Pranešimai: 10944
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 18:27:51
Miestas: Vilnius,Balsiai 869871715
Stilius: Road

Standartinė Gerasdviratis » Ket Kov 23, 2006 10:58:33

Gavosi taip,kad Rincon 21 180 g lengvesnis ,nei Trek 19 4400
Immortal riders army
Loki God of fire.
Vartotojo avataras
Gerasdviratis
 
Pranešimai: 10944
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 18:27:51
Miestas: Vilnius,Balsiai 869871715
Stilius: Road

Standartinė Juodulys » Ket Kov 23, 2006 11:08:11

o cia ir heandsetus visishkai islupus ar paliekant cupsus ir su dropoutais, beigi varztais gertuvems? :D kazkaip keistai cia tie svoriai susimakalave :roll: idomu kaip aukstesnes klases..
Perskorski vėją sukruvintu šalmu, tegul grandinė iš skausmo cypia, vanok pedalais negailėdamas jėgų, nors ir velniai akyse trypia!
Vartotojo avataras
Juodulys
 
Pranešimai: 3423
Užsiregistravo: Tre Sau 05, 2005 16:42:05
Miestas: Kaunas-Panevezys
Stilius: All round

Standartinė Gerasdviratis » Ket Kov 23, 2006 11:12:22

Juodulys rašė:o cia ir heandsetus visishkai islupus ar paliekant cupsus ir su dropoutais, beigi varztais gertuvems? :D kazkaip keistai cia tie svoriai susimakalave :roll: idomu kaip aukstesnes klases..

Cia su gertuves varztais ir dropoutais,kurie negalejo itakoti tokio skirtumo.
Rincon 21"-1800g
TREK 4400 19"-1985 g.
Immortal riders army
Loki God of fire.
Vartotojo avataras
Gerasdviratis
 
Pranešimai: 10944
Užsiregistravo: Ket Gru 30, 2004 18:27:51
Miestas: Vilnius,Balsiai 869871715
Stilius: Road

Standartinė Juodulys » Tre Bal 05, 2006 10:19:48

pigus variantas ieskantiems tikrai lengvo remo.Neaisku kaip su geometrija ir patvarumu.
http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/product_info.php?
tikrasis svoris 1478g 18" :shock:
http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=1406
Perskorski vėją sukruvintu šalmu, tegul grandinė iš skausmo cypia, vanok pedalais negailėdamas jėgų, nors ir velniai akyse trypia!
Vartotojo avataras
Juodulys
 
Pranešimai: 3423
Užsiregistravo: Tre Sau 05, 2005 16:42:05
Miestas: Kaunas-Panevezys
Stilius: All round

Kitas

Grįžti į Dviračiai, rėmai, dalys

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių