parasysim truputi.
Visu pirma reikia pradeti nuo paciu pagrindu, t.y. is ko remas sudarytas:

1. Head tube (HT)
2. Top tube (TT)
3. Down tube (DT)
4. BB (Bottom Bracket) shell
5. Seat tube (ST)
6. Chainstay (CS)
7. Seatstay
8. Dropouts
kai kalbame apie remo geometrija, reikia zinoti siuos matavimus:
1. Head angle (HA) - kampas, kuri sudaro HT ir horizontale. pasitaiko dazniausiai nuo 68 iki 73-74 laipsniu, bet cia labai nuo daug ko priklauso.
2. Wheel base (WB) - ratu baze. matuojama nuo priekinio rato asies centro iki galinio rato asies centro
3. Chain stay (CS) - nuo galinio rato centro iki BB centro
4. Seat tube (ST) - cia dar zinomas kaip "remo aukstis". nuo BB centro iki sedynes vamzdzio virsaus. matuojama arba coliais, arba centimetrais, arba raidem. dazniausiai naudojami coliai
5. Top tube (TT) - buna du tipai: normalus ir virtualus matavimas. normalus nuo HT centro iki ST centro, virtualus matavimas irgi eina nuo centru liniju, kurios isvestos i virsu ir sujungtos lygiagrecia horizontui linija, kuri iseina is HT centro linijos.

raudonas - normalus, juodas ir zalias - 2 variantai virtualaus ilgio (galimi abu, bet tai turi buti pazymeta brezinyje).
6. Seat tube angle - ST kampas, bent jau man asmeniskai nelabai aktualus
7. BB drop - jei nubreziat linija nuo priekinio iki galinio rato centru, matysite kur yra BB centras. jei toje pat linijoje, BB drop = 0 mm. jei zemiau, tada dropas minusinis, jei auksciau - pliusinis.
Dar keletas dalyku:
1. buna remai su horizontaliais arba vertikaliais dropoutais. jei dropoutai vertikalus, jus rata galite istatyti tik i viena padeti. jei horizontalus - galima rata slankioti pirmyn ir atgal. tada zymiai patogiau galima pasidaryti single speeda, norima CS ar WB. prie horizontaliu dropoutu turi buti pritaikytas ir atitinkams disc mountas, t.y. toks, kad galima butu tinkamai sureguliuoti suporta nepriklausomai nuo ratu padeties reme.
2. taip pat kai kurie remai naudoja BMX BB shell, t.y. ipresuojama didesnio vidinio skersmens shella. siaip MTB tipo remuose dazniausiai buna euro BB su sriegiu.
3. naudojami 2 rusiu headsetai - iprasti (conventional) ir integruojami. conventional patvaresni ir paprastesni, integrated nejuntamai lengvesni ir sukelia zymiai daugiau problemu bei galvos skausmo. placiau apie juos
http://www.chrisking.com/pdfs/Int%20Hea ... lained.pdf
Is ko gaminami siuolaikiniai remai? medziagos naudojamos labai ivairios. siais laikais populiariausias aliuminis, jis ganetinai nebrangus ir visai neblogai tinka. taip pat gana daug paprastu geleziniu hi-ten remu. toliau eina retesnes medziagos - cro-mo (ir kitokios jo atmainos - Reynolds (Norco), T45(Curtis)), taip pat XC dviraciai gaminami is karbono, magnesiumo, kartais titano. kiekvienas turi savu pliusu ir minusu
1. aliuminis - ganetinai nebrangus; ganetinai tvirtas; standus; linkes skilti, o ne linkti
2. hi-ten - pigus; sunkus; netvirtas; linkes linkti
3. cro-mo - brangokas; sunkokas; tvirtas; standus; linkes linkti
4. karbonas - brangus; santykinai tvirtas; lengvas; trumpokas resursas (po kurio laiko pavargsta); standus
5. magnesium - brangus; santykinai tvirtas; santykinai standus; pavargstantis; lengvas
6. titanas - lengvas; nestandus; ilgaamziskas; brangus
apie tvirtuma - dazniausiai remai yra pritaikyti konkreciam stiliui, tai gali buti FR, DH, XC, Cross, Road, DJ, Street ir pan. nereiktu painioti ir maisyti stiliu tarpusavyje, nes arba remas gali gauti per dideles apkrovas, arba jus nesugebesit jo isnaudoti (to padaryti neleis netinkama geometrija). dazniausia luzimo vieta - sujungimas tarp HT ir DT. taip atsitinka del to, kad leidziantis ant zemes sake gauna smugi ir tuo metu yra pakrypusi tam tikru kampu. iseina HT tempimas i prieki ir neatlaiko ta vieta. naudojami ivairus sutvirtinimai - ploksteles, profilines ploksteles, cnc trikampiukai, netgi buna juostos, kurios privirintos prie DT ir apjuosia HT. pasitaiko luzimu ir kitur - iskart abu pagrindiniai vamzdziai (irgi netoli HT), dropoutai, CNC Yoke vieta (kur CS sueina i BB shell. aliumininiuose remuose siekiama gauti kuo daugiau vietos padangai ir tuo pat metu stengiamasi neplatinti remo, todel daromos pilnavidures metalo detales), taip pat ir beveik bet kur kitur gali luzti. dabar apie konkretesnius stilius:
Street/DJ
Remams reikalavimai gana griezti - nedidelis svoris, tvirtumas ir standumas. gaminami is aliuminio, cro-mo ir kartais hi-ten (bet cia arba samadielni, kaip pvz buvo DK

http://www.dirt.ru/index.php?name=PNphp ... d&id=26098
keletas gamintoju, kuriu produkcija visai nebloga:
http://www.ns-bikes.com
http://www.243racing.com
http://www.curtisbikes.co.uk
http://www.on-one.co.uk
http://www.norco.com
http://www.konaworld.com
http://www.scott.com
http://www.giant-bicycles.com
http://www.specialized.com
http://www.brooklynmachineworks.com
http://www.dmrbikes.com
http://www.orangebikes.co.uk
http://www.24-bicycles.com/
http://www.cannondale.com/
http://www.bansheebikes.com/
http://www.santacruzmtb.com/
http://www.ellsworthbikes.com/
http://www.nicolai.net/
nu truputi pakeiciau, apie kitus stilius veliau biski